Speedtouch 780: Verbinding naar gateway mislukt, wel inet

Pagina: 1
Acties:

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-03 14:17
Hallo allemaal,

Sinds de storing gisteren bij KPN, lijkt het wel of mijn router en modem in een een eigen leven is gaan leiden.

Voorheen liep alles prima en was de verbinding zeer stabiel. Maar sinds gisteren dus niet meer... Maar eerst even een inleiding over hoe het bij mij thuis allemaal in elkaar steekt.

Wij hebben een adsl-comfort abbonoment van kpn en gebruiken daarvoor de KPN experiabox ST780 als modem en router in een. (Ook wel de speedtouch 780 van Thomson). Daarnaast heb ik een Linksys WRT160N v2 router, die dient als accses point voor het WiFi gebeuren hier. Verder heb ik nis speciaals staan.

Het gedoe begon dus als gezegd gisteren met random disconects en opeens geen internet meer. Na een paar keer de speedtouch te hebben gereset deed alles het rond 9:00 PM weer prima. Dacht ik.

Toen mijn familie vandaag weer wilde internetten kon dat opeens niet meer. Alles lag compleet plat. Dit heb ik kunnen oplossen door de DNS servers van openDNS in te stellen. Toen werkte alles weer goed en inmiddels werkt het ook weer met de DNS servers van kpn. (Ik vraag mij af voor hoe lang dit keer ).

Als ik echter de experiabox het internet laat controleren, loopt hij telkens vast bij: 'Verbinding naar gateway (195.190.249.67)'. Ik heb echter geen kaas gegeten van netwerken, dus daar kom ik niet echt uit. Wel kan ik gewoon internetten. WiFi is nog steeds een zooitje, want dat ligt er om de zoveel minuten (verschilt per keer) uit.

Weten jullie dus wat er aan de hand is en hoe ik het eventueel op zou kunnen lossen? Alvast Bedankt! :).

Wat heb ik al gedaan:

- Speedtouch gereset naar fabrieks instellingen -> geen effect, zelfde probleem (de complete wizard weer doorlopen).

Hopelijk weten jullie raad, want ik snap er niks meer van..

Alvast bedankt,

Eldariel.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-03 14:17
Weet niemand een oplossing? :N

[ Voor 4% gewijzigd door Iekozz op 29-05-2009 20:33 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell