Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help! Overstappen Internetprovider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om maar direct met de deur in huis te vallen, ik wil overstappen naar een andere internetprovider. Op moment heb ik een abonnement bij Xs4all. Omdat ik inmiddels 6 jaar klant ben bij xs4all had ik inmiddels 10 euro korting opgebouwd doordat het een en ander in abonnementen gewijzigd is in het verleden. Alleen kregen we laats de brief dat de korting verminderd werd met 5 euro. Dit was voor mij een rede om het toch al veel te dure abonnement op te zeggen en over te stappen naar een andere provider.

Na een klein onderzoekje kwam ik er achter dat ik eigenlijk alleen bij kpn of een dochter onderneming van kpn terecht kan, omdat in mijn regio alleen adsl van kpn wordt aangeboden en er geen alternatieven zijn. Mijn besluit was gevallen op Het Net, omdat het goedkoop is en per maand opzegbaar voor als het niet bevalt.

Zo gezecht, zo gedaan, alleen toen begon de ellende. Na de bestelling, kreeg ik 2 briefen thuis. Eén brief met welkom en een andere brief met Helaas, met als rede dat ik al een internet provider had. Dit is juist, maar ik had bij de bestelling opgegeven dat ik gebruik wilde maken van de overstap service van Het Net. Vervolgens de helpdesk gebeld en die vond het ook raar en besloot de bestelling nog maals in te dienen.

Vandaag echter weer een brief ontvangen met de zelfde tekst, dat het niet mogelijk is de bestelling uit te voeren. Weer de helpdesk gebeld en toen ik om de rede vroeg waarom het overstappen dan niet kan was het antwoord: “Omdat dit op mijn scherm staat”. Ja en bedankt. Ik kon volgens hem alleen overstappen naar Kpn zelf, omdat ik een “oud” adsl basic abonnement had.

Ook nog contact gehad met xs4all en die zeggen dat geen probleem aan hun kant is en dat ik gewoon kan overstappen als ik dat wil en door de verandering van het contract kan dat per direct.

Ik snap er niks meer van, overstappen was tegenwoordig zo makkelijk toch?? Is het dan echt alleen maar mogelijk om naar kpn zelf over te stappen, of wordt ik het hele provider circus in de maling genomen?

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ach ik probeerde mijn abonnement bij Tele2 eens te verlengen met nieuwe aanbieding, werd ik een maand afgesloten. Dus zo gek vind ik het niet.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat als je eerst XS4All opzegt en dan pas weer aan Het Net begint?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bij KPN doen ze wel vaker raar... kort geleden nog een heel probleem met ze gehad om een zakelijke aansluiting te laten leveren. Na een aantal keer de order 'kwijt' te zijn geraakt blijkt het product niet meer leverbaar... jammer maar helaas voor de klant :(

Als hetnet nu al problemen oplevert zou ik daar liever geen abonnement afsluiten.... misschien kan je eens bij Online kijken? Heb daar zelfs sinds 2 weken een aansluiting en alles is tot nu toe goed gegaan. Online is géén dochter van KPN maar van T-Mobile. Volgens de postcodecheck kunnen ze ook een aansluiting in Brummen leveren, maar ik heb natuurlijk gewoon een willekeurige postcode/huisnr in Brummen (6971AP/47) gebruikt. Verbinding gaat dan overigens ook via het KPN netwerk (max 8mb/s) maar met KPN zelf heb je niks te maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dick op 28-05-2009 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met Het Net ben ik inderdaad klaar mee. Alleen wat mij zo enorm frustreert is dat ze niet kunnen zeggen waarom het nou niet kan, met de antwoord "omdat het op mijn scherm zo staat" heb ik nog niks aan.

Eerst opzeggen zou ik inderdaad ook nog kunnen proberen, maar ik vrees weer voor een nog groter drama, waarbij ik uiteindelijk helemaal geen internet meer heb :(