Radeon 4850 overclocken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• rglasbergen
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-04 11:43
Beste medetweakers,

Ik ben in het bezit van een radeon 4850. Deze wilde ik gaan overclocken dmv overdrive, maar, bij 1 mhz meer op de core of het geheugen, krijg ik vastlopers in windows. volgens de temperatuursensor is hij maar 56 graden onder full load en zo te voelen klopt dat wel redelijk. Heb ik gewoon pech of doe ik iets verkeerd.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Google.... :p . Gebruik andere programma's.
Of een andere driver. Of flash eens een andere videobios ( als je weet hoe . Is risicovol)
Doe eens een verse windows install . Update alle drivers van je pc eens.

Dat zijn dingen die je al kan proberen.... kan aan vanalles liggen ;) .

• rglasbergen
Ik heb net een nieuwe windows installatie (vista 64) een flash heb ik een keer geprobeerd op een geforce 6800, maar dat vind ik teveel gedoe. Andere driver maakt ook niets uit:( Een ander programma kan ik weleens proberen.

Verwijderd

Zou Rivatuner eens proberen. :)

Verwijderd

@rglasbergen, wrs doe je iets verkeerds, dat hoeft niet persee een handeling te zijn, sommige driver versies kunnen al niet werken.
Ik adviseer je om je wat meer te verdiepen in de materie, er zijn veel OC topics te vinden waaronder eentje op GoT over de HD4xxx serie en daarnaast nog een ervaringen topic over deze serie. Wrs heb je hier te maken met een driver/OS probleem. Het OC gedeelte zit natuurlijk in de driver verwerkt. Vaak wordt bijv Ati Tray Tool aangeraden ipv ATi's ovderdrive.
Voorbeeld: Iemand die vaak overclocked weet ondertussen dat een OC van 1 Mhz niet meteen het limiet van de OC is en dat er dus een ander probleem speelt.

• rglasbergen
Inmiddels wat gerommeld, drivers her installeren etc. geen resultaat. Na een volledige reinstal van windows, frisse 9.5 driver zonder ccc en riva tuner gaat ie naar 699/1075 met de stock koeler.
Bedankt voor de reacties:)

Verwijderd

Gewoon CCC + ATT, de meeste mogelijkheden, en als je het éénmaal een beetje gewend bent, een betere interface om mee te werken vind ik dan RT.
Pagina: 1