Toon posts:

110 FSB, welk geheugen???

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort een MSI mobo met een Athlon 500 erop. Meest logisch lijkt mij als dit gewoon 100*5 is. Ik ben niet echt een performance freak, dat ding houd het voorlopig toch wel ff uit.... Maar:

Kan ik zonder al teveel koeling (=koeling die erop zit) mijn FSB op 110 kwakken, makende een athlon 550?? Houd de proc dit, en blijft mijn 100MHz geheugen het doen???

(FSB oc'en kan toch wel op die MSI????)

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Je geheugen zal het (zeer waarschijnlijk) wel trekken, ik heb zelf geen ervaring met de Athlon ;)

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Ik denk dat het slimste is om pc133 ram er in te doen dit is gemaakt voor snelheden tot 133mhz

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Ja maar wel duurder. Ik weet niet wat het verschil is (zoek maar op in de pricewatch... :)) maar volgens mij kan dat 100mhz dimmetje 110 best hebben. Zorg alleen wel dat je van een goed merk koopt (dan staat er vaak ä merk"bij, misschien helpt dat, vraag het maar gewoon...)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Volgens mij is ieder 133 mhz geheugen wel verder over te klokken dus moet je maar net pech hebben dat je een dimmetje treft die niet verder over te klokken valt. Zo zit het natuurlijk ook met zo'n 100 mhz dimmetje. Als er 100 op staat, kan het best een hele goede 66 zijn. Zo kan een 133 dus ook een hele goede 100 zijn die gewoon stabiel loopt op 133 :)

Verwijderd

Als je nou even op dat geheugen kijkt. Het nummer op de modules noteert en vervolgens bij de fabrikant gaat kijken, weet je precies wat ie aan kan. Van te voren kan ook. Even een lijstje van geheugenspecs bekijken en die meenemen naar de winkel.

Zo kun je door van te voren te kijken "PC125" geheugen kopen voor de prijs van een PC100. Dat kan uiteraard sowieso 110 aan. Kan bij de weg ook 133 aan op cas3 :)

Heb ik bij de aanschaf van m'n K7M ook gedaan. Kan ik dus ook weer in een VIA KX133 boardje gebruiken.
Pagina: 1