Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kom net dit tegen:

http://www.engadget.com/2...e-bit-want-mostly-idioti/

Mijn eerste gedachte: geniaal! minder rond zeulen met je camera, soort van holster voor je gun!
2e gedachte spinsel.., kan je camera wel snel gejat worden

meer info: http://www.spiderholster.com/

Even afwachten wat de prijs wordt, als het niet te duur is ga ik deze zeker halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ten eerste zal dat lekker zwaar worden voor je heupgewricht
Ten tweede laat dat ding 'n keer los en is je (D)SLR totaal verrot
Ten derde is 't lekker goed voor je camera als je aan 't lopen bent

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, wel handig. Maar ook bang voor het snelle pikken ja. En met 1,2kg aan mijn riem moet het niet gaan afzakken, scheef hangen dat het weer irritant wordt enzo. Voor 10 euro of minder wil ik het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

tja.....er kan altijd wat gebeuren. clipje breekt af o.i.d. nou lijkt me dat gezien de stevigheid van het ding niet waarschijnlijk. Maar ja of je em om je nek hangt of aan je heupen draagt....
Maar ik denk wel dat je een verhoogde kans hebt dat hij uit je handen valt (er zit immers geen neckstrap aan zo en die wil je ook niet eraan hebben dan, anders struikel je er nog over :) ) wanneer je em uit het dingetje schuift.
Ik denk dat je cam veiliger is om je nek of in je tas. Je kunt met deze oplossing ook sneller tegen iemand aanbotsen, omdat hij wat meer naar de zijkant hangt. Wanneer je em om je nek hebt hangen is dat niet, tenminste, meestal loopt niemand recht tegen je aan.
Ik weet het niet....het is wel handig voor het gewicht, maar ik vind het te riskant

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij lijkt mij toch wel handig bij langere wandelingen door natuur etc.
Vaak zie je iets moois en als je dan je cam uit de tas moeten halen ben je vaak te laat.

Hij zit mij ook iets te losjes, ; van rots naar rots jumpen over een beekje .., plons camera los...snik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16

sapphire

Die-hard pruts0r

Tja de val/afbreek scenario's vind ik een beetje suf maargoed...
Stel je hangt je nekstrap verkeerd en je cam valt....dat gebeurt toch ook niet. Of je neckstrap breekt...hoe vaak gebeurt dat nou :?

Ik gebruik 99% van de tijd alleen een handstrap en heb ik mijn (3rd party) nekstrap er niet aan hangen en ook vaak zat mijn cam op statief met eht statief horizontaal en dan breekt er toch ook niets af of steek ik mijn hand verkeerd waardoor m'n cam valt.
Kom op zeg als je een beetje oog-hand coordinatie en gezond verstand hebt is er neits aan eht handje.
Al zou ik er dus echt niet mee in een foute buurt in A'dam of R'dam mee gaan lopen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, zodra je je camera om je nek hebt/ in je handen hebt/ of aan je broek hebt. Dan kan er natuurlijk van alles gebeuren. Je kan op je mondje vallen omdat je struikelt en dan ligt het ook in duizend stukken.

Nee wat ik me afvraag bij dit systeem is inderdaad het diefstal gevoeligheids factor. (al ga ik er wel vanuit dat er een of ander beveiligings dingetje aan zit)

En ten tweede is het maar de vraag of dit prettig wandelt. Wat zie je voor een camera aan die broek hangen? Een of andere 1000D met een kit lensje ofzo?

Lijkt me niet prettig om je 1d??? of ??D+grip (of Nikons van hetzelfde formaat :) ) met een 70-200 2.8 op die manier aan je broek te hangen. Dat loopt natuurlijk voor geen ene meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij wel erg handig voor mijn D40+35mm, maar ik zou het al niet eens meer willen met een D40+ 70-300vr vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-09 21:45

RoyBijster

Rocket Scientist

Wat betreft de diefstalgevoeligheid.. De enige manier om op straat je camera niet kwijt te raken aan straatschoffies is om gewoon geen camera mee te nemen. Als je hem om je nek hebt trekken ze hem van je nek af/snijden strap door zoals ze ook bij handtassen e.d. kunnen doen. Als je hem aan je handstrap hebt zitten dan dwingen ze je wel om hem af te geven.. Met die overvallen de laatste tijd zou ik nergens van staan te kijken.

Het minpunt van dit product vind ik echter de pin die onder je body wordt geschroefd. Als je geen vertical grip er onder hebt zitten, is er niks aan de hand. Als je dat echter wel hebt, kan je hem niet gebruiken, omdat die pin dan in de weg zit.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:20:
Ten eerste zal dat lekker zwaar worden voor je heupgewricht
Zal wel mee vallen
Ten tweede laat dat ding 'n keer los en is je (D)SLR totaal verrot
Dat denk ik indd ook.
Ten derde is 't lekker goed voor je camera als je aan 't lopen bent
Waarom zou het in godsnaam slecht zijn voor je camera?

Het lijkt mij iig niks. Leuk bedacht, maar lijkt me waardeloos in de praktijk. Als je een stukje moet rennen ofzo, is er volgens mij een redelijke kans dat het ding er af valt. Daarnaast vind ik dat glimmende metaal een ontzettend slechte keuze. Veel te opvallend.

Zal zo'n zelfde effect hebben als met horloges/spiegels/ramen in de zon. Onder een bepaalde hoek weerkaatst het een 'scherpe' bundel licht, waardoor het meer aandacht zal trekken. Denk aan straatfotografie waarbij je dit niet wilt hebben.

That said, ben wel benieuwd naar de eerste reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

RoyBijster schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:26:
Wat betreft de diefstalgevoeligheid.. De enige manier om op straat je camera niet kwijt te raken aan straatschoffies is om gewoon geen camera mee te nemen. Als je hem om je nek hebt trekken ze hem van je nek af/snijden strap door zoals ze ook bij handtassen e.d. kunnen doen. Als je hem aan je handstrap hebt zitten dan dwingen ze je wel om hem af te geven.. Met die overvallen de laatste tijd zou ik nergens van staan te kijken.

Het minpunt van dit product vind ik echter de pin die onder je body wordt geschroefd. Als je geen vertical grip er onder hebt zitten, is er niks aan de hand. Als je dat echter wel hebt, kan je hem niet gebruiken, omdat die pin dan in de weg zit.
Die pin kan je toch ook weer onder je grip schroeven?

[ Voor 88% gewijzigd door Hooglander1 op 28-05-2009 17:30 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
BlackRapid lijkt mij handiger denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-09 21:45

RoyBijster

Rocket Scientist

Hooglander1 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:29:
[...]

Die pin kan je toch ook weer onder je grip schroeven?
Ik doelde op het vasthouden van de grip met daaronder die pin. Die pin komt uit op de plek waar normaal gezien vingers en/of handpalm zitten.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie me daar niet echt mee rond lopen met een D300+grip en zoomlens als bijv. 70-200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Denk wel dat het iets zou kunnen zijn, maar zou nog wel wat verbeterd kunnen worden. Een borgpin bijvoorbeeld, dat je niet bij een rare bukmanoeuvre per ongeluk je camera eruit laat glijden. En diefstal wordt weer moeilijker gemaakt. Maar het lijkt me zeker wel handig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik zie 't meer als "opbergplek" om je toestel even ergens weg te leggen omdat je iets anders wilt pakken uit je tas ofzo. Zeg maar "even je handen vrij hebben".

Om mee te lopen lijk 't me totaal ongeschikt.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:07
Mooie manier om aan lens creep (spontaan uitzoomen/schuiven) te komen, of om je er aan te ergeren.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het lijkt mij stukken beter dan een nekband, waarbij je idd last krijg van je nek / trapeziumspieren en waarbij je camera voor je buik bungelt (probeer dat maar eens met een 70-200 eraan). Alle bezwaren die worden genoemd zijn volgens mij helemaal niet uniek voor dit systeem. Het ziet er ook behoorlijk solide uit, beter dan de plastic onderdelen van veel straps. Het blijft gewoon simpel: ga je voor een langere periode lopen dan heb je een cameratas bij je, net zoals je die nu gebruikt ipv een nekband. Voor de kortere stukken die je nu met een nekband zou doen lijkt mij dit systeem heel aardig geschikt. Het is even wachten op de persoon die met 2 bodies aan beide kanten loopt, dan krijg je mooie wild west taferelen :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik heb een tijdlang krussel tasjes voor m'n pda gehad. Ben ik uiteindelijk maar mee gestopt omdat ik er vroeg of laat altijd wel ergens mee tegenaan stootte waarop er weer iets afbrak. Nou heeft een pda in een leren tasje daar weinig last van maar een onbeschermde spiegelreflex... brrr!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij ook niet echt save om mee te gaan lopen. Iemand misschien ervaring met dit systeem?
http://www.blackrapid.com/video/intro.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:30:
Lijkt mij ook niet echt save om mee te gaan lopen. Iemand misschien ervaring met dit systeem?
http://www.blackrapid.com/video/intro.php
Er zijn talloze reviews van. Google maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:45:
[...]

Er zijn talloze reviews van. Google maar.
Niet dat ik het zelf wil hebben. Ik vind het prima gaan met een schoudertas. Maar wellicht is het iets voor anderen die zoiets zoeken als in de OP genoemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
En wat die diefstalgevoeligheid betreft:
Rest Assured: The Spider's unique locking mechanism lets you choose:

Lower Position - a quick-release lock that latches automatically when the camera is placed in the holster. The lock keeps your camera firmly in place but gives the camera freedom of movement, so it rides on your hip, even with heavy glass. Release the lock with a touch of a finger.

Upper Position - for free camera motion to get your DSLR from hip to hands in a flash
Ik zou het wel combineren met een schouderband die je lekker ruim zet. Of juist op precies de goede lengte zodat het gewicht deels op je schouder en deels op je heup steunt. Die band zit dan zo ruim dat je hem ook tijdens het fotograferen schuin over je lichaam kunt laten hangen. Voordeel ten opzichte van situatie zonder band is natuurlijk dat het ding niet alle kanten uit bungelt tijdens het lopen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Daar zakt je broek toch vanaf.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Tegen diefstal kun je natuurlijk zoiets gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.brigadeqm.com/store/pics/AG_VPL01_L_4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Erasmo op 30-05-2009 00:19 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

En om je broek omhoog te houden kan je dit gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.vuur-steen.nl/winkel/images/brettels.jpg

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan hang je dit ding voor de zekerheid ook aan je broek. Mochten ze je camera willen stelen dan kan je er altijd een stokje voor steken.

Afbeeldingslocatie: http://www.accuwijzer.nl/catalog/images/maglite01Large.jpg
Pagina: 1