Externe HD en de Apple slaapstand

Pagina: 1
Acties:

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 08:57
De laatste week ben ik druk bezig met het zoeken naar een 1tb schijf voor mijn iMac en MacBook Pro.

Ik noem een paar die bij een Mac passen:
Seagate FreeAgent
Western Digital My Book Studio

Telkens als ik denk deze schaf ik aan dan kom ik uit op berichten van gebruikers dat de HD niet goed overweg kan met de slaapstand van Apple. Dat wanneer de Mac in sleep gaat de HD ontkoppelt en dus bij het wakker worden van de Mac niet meer reageert.

Hoe is jullie ervaring hiermee? Zijn dit slechts "lose" berichten van enkele foute exemplaren of zijn er echt problemen met de slaapstand?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb een USB case van Conceptronic met een 1TB schijf op een iMac en een Mac Mini. Na sleep komt de disk gewoon op.

Wel heb ik (sinds 10.5.7?) dat de disk soms read-only wordt gemount, maar dat terzijde.

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gebruik de WD MyBook Studio in combinatie met een MacBook Pro, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. De laptop gaat elke avond in slaapstand, en elke ochtend gaat de externe HD weer gewoon mee aan.

• marketeer
AntonV schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:16:
Ik gebruik de WD MyBook Studio in combinatie met een MacBook Pro, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. De laptop gaat elke avond in slaapstand, en elke ochtend gaat de externe HD weer gewoon mee aan.
Heb je de schijf via USB op FireWire 800 geconnect?

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
marketeer schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:48:
[...]

Heb je de schijf via USB op FireWire 800 geconnect?
FireWire 800

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51
Met zowel FW800 als USB werkt dat correct.

Tenzij je er een USB hub tussenhangt, dan zijn random problemen een garantie. USB hubs zijn namelijk vreselijk onbetrouwbaar: ze kunnen op random momenten disconnecten. Zo heb ik bijvoorbeeld aan de hand gehad dat een back-up faalde (naar een externe HD die via de USB hub verbonden was). Of dat m'n USB-muis (opnieuw via USB hub dus) geen verbinding meer had.

De boodschap is dus: mijd USB hubs en je zit safe.

• marketeer
Bashrat schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:29:
Met zowel FW800 als USB werkt dat correct.

Tenzij je er een USB hub tussenhangt, dan zijn random problemen een garantie. USB hubs zijn namelijk vreselijk onbetrouwbaar: ze kunnen op random momenten disconnecten. Zo heb ik bijvoorbeeld aan de hand gehad dat een back-up faalde (naar een externe HD die via de USB hub verbonden was). Of dat m'n USB-muis (opnieuw via USB hub dus) geen verbinding meer had.

De boodschap is dus: mijd USB hubs en je zit safe.
Ok helder, thnx

Zouden de verhalen te maken hebben met oude firmwares ofzo? Bedoel de reviews op Apple.com zijn echt bizar allemaal 1 2 sterren enzo :?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Ik kan dezelfde goede ervaring met de MyBook Studio op FW800 met een Macbook Pro bevestigen. Gaat netjes mee aan en uit en tussendoor zelfs in de slaapstand, terwijl de disk in Finder zichtbaar blijft. Bij aanklikken spint 'ie weer op.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een WD MyBook Pro (met Firewire 800 aangesloten) van 500GB en heb idd de problemen die jij beschrijft. Soms ben ik opeens mijn disk kwijt (vooral wanneer m'n iMac langere tijd niks staat te doen, Energy Saver staat wel uit) en kan ik 'm alleen maar weer mounten door alles uit te zetten (iMac + disk) en weer aan te zetten. Eén keer is dit gepaard gegaan met filesystem corruptie (wat gelukkig goed te fixen was met DiskWarrior).

Mede hierdoor (en doordat 500GB wat krap begint te worden) ben ik op zoek naar vervanging en ben ik er erg huiverig voor om weer een WD te nemen.
Pagina: 1