• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30
Beste tweakers,

Mijn hp nw8440 (t2600 procesor) word 84 graden, ik las via google dat dit niet veel kwaad kan. Ik vind het alleen aan de hoge kant aangezien een normale pc 60 graden al heet is. Mijn laptop is zo heet dat je hand verband als je die naast de koeler houd lol! Wat moet ik nu ingodsnaam doen, hij is niet overgeclocked en ziet er vanaf de buitenkant niet stoffig uit!

groetjes.

plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://pokerdatabase.nl/laptop.png

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025

Praetextatus

the dutch_paki

http://forums11.itrc.hp.c...nswer.do?threadId=1218076

Er zijn meer mensen die er last van hebben. Probeer eens een bios update.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
En maak eens je fan schoon ;)

De T2600 is al een oudje iig en als je hem nooit hebt schoongemaakt dan is dat wss de grootste oorzaak.

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30
Ok bedankt voor de tips ik ga nu het koelelement checken en de bios updaten. Ik post wel als een van deze 2 de boosdoener was!

edit:
ok in eerste instantie leek er niet zoveel stof in te zitten, ik zette tog maar de stofzuiger er op en er kwam een soort propje stof uit. Onder stress word hij nu 73 graden max dat is toch al 10 graden verschil :o . Ik zal nu ook meteen kijken of er een nieuwere bios beschikbaar is.

edit2:
Bios geupdated maar hij word niet koeler daardoor, 73 graden is nu max temp en dat is 10 graden winst dus ik ben tevreden! Dit topic kan closed nu, bedankt voor de reacties en tips.

groeten!

[ Voor 72% gewijzigd door jostefa op 28-05-2009 17:47 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Onder stress wil hij wel zo warm worden ja. Je hebt een vrij rappe processor voor zijn tijd. Het hangt ook af wat de stress is. Met games wilde mijn Turion 64 X2 wel 70 graden worden, na 10 minuten op 100% (simulatie) wilde mn laptop opstijgen: 85 graden :X