voordeel van voeding onderin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03 10:19
hee ik zie bij sommige kasten de voeding onderin zit

wat is het voordeel van de voeding onderin ik hoorde dat dit betere koeling gaf .

wat is het voordeel precies en wat zijn de nadelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Waar ik op kan komen is:

- Minder trilling in de kast
- Stabieler (geen gewicht bovenin)
- Kabelmanagement is makkelijker
- Verbetering Airflow
- Voedingskabel onderin (buiten de kast, staat netter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Ik heb sinds kort een behuizing met de voeding onderin, en het nadeel is dat de moederbordvoedingskabel (4 pins) over mijn grafische kaart heen moet, daarvoor is deze maar net lang genoeg.

Voor de rest is het een prima indeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:01
Heeft alleen maar nadelen, omdat het enorm veel stof aantrekt vanaf de vloer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 23:47
Lijkt mij juist slechter dan de voeding boven. Warmte gaat zoals iedereen weet omhoog en zal dan langs alle interne onderdelen komen en deze ook, misschien een klein beetje, opwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 22:55

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Voeding onderin de kast gaat meestal gepaard met een fysieke afscheiding in de kast (behoudens een doorvoer voor kabels). Dit zorgt er voor dat de warme lucht uit de voeding niet bij de overige componenten terecht komt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:59

Umbrah

The Incredible MapMan

RoaDHouse schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:19:
Je voeding zuigt lucht aan van buiten?

Een beetje tower-kast heeft zijn intake voorraan zitten met wat stoffilters er voor (á la Antec P180). Als ik heel eerlijk mag zijn, is naar mijn mening de hoeveelheid stof juist minder, omdat de voeding minder snel ook zijn fan hoeft op te voeren (als je een slimme voeding hebt) om de rest van de PC er ook bij proberen te koelen.

Cable management is zeker met een goede kast op zo'n manier makkelijker. Enige knelpunten zitten "boven in", en dan vooral bij sommige moederborden de ATX/+12V connector, en de optical drives. Dit is iets waar bij de keuze van de voeding rekening mee moet worden gehouden; óf door een lange kabel, óf door een kabel die plat gedrukt kan worden. Persoonlijk heb ik in mijn Antec P180 de voedingskabel onder het moederbord doorlopen, waar hij vervolgens aan de bovenkant van de plank weer tevoorschijn komt. In totaal is er in de moederbordkamer slechts iets van 3-4CM ATX-24 kabel zichtbaar. HD bay zit vóór de voeding, dus daar is helemaal geen kabel zichtbaar. Er lopen 2 PCI-E kabeltjes wederom vanaf achter het moederbord naar mijn HD4870, en aan de zijkant weggewerkt zit een 3-maal molex naar de opticals en fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:28
RoaDHouse schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:19:
De voeding onderin blaast de lucht naar buiten, dit heeft dus geen invloed op stof.
Ik heb hem ook onderin, en het geeft bovenin de kast meer ruimte voor dvd-drivers etc, je kunt er makkelijker wat bekabeling achterin duwen, zonder dat de kluwen draad van de voeding in de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Anoniem: 170345 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:18:
Ik heb sinds kort een behuizing met de voeding onderin, en het nadeel is dat de moederbordvoedingskabel (4 pins) over mijn grafische kaart heen moet, daarvoor is deze maar net lang genoeg.

Voor de rest is het een prima indeling
Tip: leidt de 4-pins kabel onder je graka door langs het mobo. Er zit een beetje ruimte in de hoek tussen de bracket waar je DVI aansluitingen op zitten en de PCI-e slot. Daar past je kabel mooi tussen.
Umbrah schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:27:
[...]

Je voeding zuigt lucht aan van buiten?

Een beetje tower-kast heeft zijn intake voorraan zitten met wat stoffilters er voor (á la Antec P180). Als ik heel eerlijk mag zijn, is naar mijn mening de hoeveelheid stof juist minder, omdat de voeding minder snel ook zijn fan hoeft op te voeren (als je een slimme voeding hebt) om de rest van de PC er ook bij proberen te koelen.
Eensch. Ik haalde laatst mijn voeding voor het eerst in 3 jaar uit mijn p180 en het ding is van binnen brandschoon.

[ Voor 35% gewijzigd door Edmin op 28-05-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Laatst online: 25-04 14:11

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Deveon schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:14:
Waar ik op kan komen is:

- Minder trilling in de kast
- Stabieler (geen gewicht bovenin)
- Kabelmanagement is makkelijker
- Verbetering Airflow
- Voedingskabel onderin (buiten de kast, staat netter)
eigenlijk is de verbetering van de airflow niet echt precies , want een voeding maakt warmte die warmte stijgt op en aangezien je graka gelijk erboven zit wordt hij warmen (niet dat ik een tegenstander van voeding onderin ben)
I LOVE THEM (cm690 ftw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 18:57
Als je voeding onderin zit met de fan 120mm fan naar onderen dan trekt hij dus lucht van buiten aan en blaast deze direct weer naar buiten. op die mannier helpt de voeding niet in de airflow. wel is het voordeel dat er dan ruimte over is in de bovenkant van je pc waardoor je je eigen gekozen fan daar kan plaatsen en dus een beter regelbaare airflow hebt. Nog een voordeel is is dat meeste kasten die de voeding onderin hebben zitten daar een stof filter voor zit. aangezien je de voeding niet open mag halen i.v.m. garrantie om stof te verwijderen is dit dus beter. ook is het beter voor de levensduur van de voeding. Waar je wel op moet letten is de kabel lengte van de voeding. er zijn veel problemen met de 4/8 pins mobo stekker. deze moet je meestal verlengen (wat ik ook heb gedaan met een verleng stukje). maar daar krijg je voor terug dat je je kabels makkelijker weg kunt werken omdat ze beter bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:32:
[...]

Tip: leidt de 4-pins kabel onder je graka door langs het mobo. Er zit een beetje ruimte in de hoek tussen de bracket waar je DVI aansluitingen op zitten en de PCI-e slot. Daar past je kabel mooi tussen.
Dat truukje is mij bekend en werkt vaak prima, in mijn geval is de kabel dan echter tekort omdat onder de grafische kaart nog een aantal kaarten zitten, waardoor ik via alle mogelijke routes (bijvoorbeeld onder alle kaarten door, of om twee kaarten heen en alleen onder de grafische kaart door) ik zoveel bochtenwerk moet maken dat de kabel te kort is. Direct boven de grafische kaart zit ook nog de onboard geluidskaart (ca 3cm hoog). Het is verder niet zo een probleem hoe ik het nu heb, er staat alleen wat spanning op het kabeltje en de socket :p (valt wel mee eigenlijk)

Pics:
Afbeeldingslocatie: http://themajor.no-ip.org/upload1/thumbs/rgh1243519108h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://themajor.no-ip.org/upload1/thumbs/rgh1243519171c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://themajor.no-ip.org/upload1/thumbs/arx1243519196v.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 170345 op 28-05-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Patjeee schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:39:
[...]

eigenlijk is de verbetering van de airflow niet echt precies , want een voeding maakt warmte die warmte stijgt op en aangezien je graka gelijk erboven zit wordt hij warmen (niet dat ik een tegenstander van voeding onderin ben)
I LOVE THEM (cm690 ftw)
Mn idee van betere airflow is meer dat de voeding niet je airflow blokkeert. Op die manier kan je dus de warme lucht sneller uit je kast halen met andere fan(s). Een voeding heeft natuurlijk ook een fan, maar een losse fan verplaatst toch meer lucht.

edit: @TheMajor: wat is jou kast een zooitje man :p

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 28-05-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deveon schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:04:
[...]

Mn idee van betere airflow is meer dat de voeding niet je airflow blokkeert. Op die manier kan je dus de warme lucht sneller uit je kast halen met andere fan(s). Een voeding heeft natuurlijk ook een fan, maar een losse fan verplaatst toch meer lucht.

Veel beter krijg ik het niet. Teveel schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Laatst online: 25-04 14:11

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Deveon schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:04:
[...]

offtopic:
wat een zooi 8)7 wtf zijn jouw temps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Patjeee schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:41:
[...]

offtopic:
wat een stof 8)7

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUD
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

Ik vind dat de voeding onderin zit echt chill, mijn voeding is niet modulair (ga later een nieuwe, modulaire halen.) en ik gebruik de helft van mijn kabels niet en die prop ik dan ook gewoon weg. Enigste vervelende is dus dan ook de 4pin kabel, maar goed dat boeit me vrij weinig.

Antec Earthwatt 380 en Cm690 werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Patjeee schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:41:
[...]

offtopic:
offtopic:
kamertemperatuur: ca 20C
CPU: 28C
Chipset: 37C
HDD's: gemiddeld 23C
GPU: 50C

alles heel koel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 17:27

artificial_sun

Mazda Rx7

De voeding in mijn Tacens Sagitta II Tower zit onder in de behuizing, maar boven de HDD rekken.
Afbeeldingslocatie: http://www.tacens.com/images/Sagitta-II-Tower_3.jpg
De voeding moet hier op zijn kop geplaats worden (fan naar boven), dit vind ik wel jammer maar het heeft ook voordelen.

Ik heb een semi passieve voeding(Tacens Valeo II 700, stay tuned voor een review), de fan gaan alleen draaien als de voeding warm wordt (met heatpipe naar een koelrib buiten de kast). Omdat deze met de fan naar boven is gemonteerd kan de warmte langs de fan opstijgen. Door de overdruk in mijn kast (~300 CFM in 40 CFM uit) met goede flow wordt langs elke kier lucht weggeblazen (geen stof probleem). De warmte van de voeding wordt redelijk weg gevoerd waardoor de fan nagenoeg nooit aan slaat (dat de voeding overkil is helpt ook 8)7 ).

Ook kan ik kabel resten mooi onder bij de HDD's lozen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-05 22:01
Bij mijn CM 590 in combinatie met mijn OCZ gameXtreme 600 kan ik de mobo molexen 2 x 4pin (voor X58) achter de backplate langs laten lopen. Dat paste precies en de overtollige draden zijn dan ook mooi weggewerkt.
Voordeel van de voeding beneden? er is meer ruimte in de kast om casefans te plaatsen.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 23:43

AlexanderB

7800 rpm

nog n voordeel, bij sommige kasten, is dat je de lucht bij je videokaart weghaalt, wat in veel kasten een plek is waar een hoop warme lucht blijft hangen..
en kabelmanagement heeft dr in een aantla kasten voordeel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nog een voordeel:
Er is meer ruimte bovenin om je radiator weg te werken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtissink
  • Laatst online: 06-02 14:21
Nog meer kasten met de voeding onderin?
Ben ook aan het kijken, maar is lastig zoeken,
heb er al een paar gevonden.

CM 590 / CM 690
Antec P180 /P182/183/193/300
Tacens Sagitta II (bigtower zie ik)

Liefst mid-tower bereik en simpel (geen led's e.d.)

(Bij mij is de kast waarin hij staat het probleem, de voeding
blaast uit tegen een plank die niet weg te halen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:52

rg-mohwa

Phoe Hé

antec 900 maar dan moet je zelf even de fans vervangen (als je geen ledjes wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtissink
okee, dat is mogelijk

je raakt gelijk een punt wat ik vergat geluid, hij staat in mijn slaapkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kabelmanagement vond ik een van de handige punten bij mijn kast. Ik kan de voeding zowel boven als onderin plaatsen, heb het ding onderin geplaatst omdat het daar gewoon goed past, te zien in: productreview: Lian Li PC-A70 review door TERW_DAN

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WnFXeamyTyfkIuubcItQuoxu/full.jpg
Ik heb nu nagenoeg geen kabels die de airflow belemmeren richting de videokaart.
Bovenin heb ik nu de ruimte voor of wat extra hdds, maar ik zit eraan te denken een miniITX bordje in te duwen (zodra er bordjes met DL DVI zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-04 08:59

Dima_2005

T.net-verslaafde

Het heeft eigen voor-en nadelen
Voordelen:
*Voeding altijd koeler (dus ook veel stiller!)
*Geraakt minder makkelijk verstopt met stof
*Stabiliteit kast
*Beter cable-management

Nadelen:
*kabels moeten lang genoeg zijn
*een goede kast is verplicht (zoals de Lian-Li van TERW_DAN of van mij)
*Stoffilter is toch wel verplicht
*Brengt geen temperatuurverbeteringen (maar geen verslechtering ook!)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 16:57
Dima_2005 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:07:
Het heeft eigen voor-en nadelen
Voordelen:
*Voeding altijd koeler (dus ook veel stiller!)
*Geraakt minder makkelijk verstopt met stof
*Stabiliteit kast
*Beter cable-management
Mee eens, afgezien van cable management en het minder verstopt zitten met stof.

Cable management vind ik een ramp met voedingen onderop de kast. Vooral de Mobo en CPU power connector, die dan over een videokaart heen lopen, terwijl dit het vaak het heeste uit je hele PC is. Ook is het vaak lastig omdat de kabels maar net lang genoeg zijn, waardoor je vaak rare fratsen uit moet halen om het passend te krijgen.

Ook is het waarschijnlijk dat een voeding die op de bodem ligt, meer stof te verhappen krijgt in kasten met een niet zo'n optimale flow of met weinig case fans. Stof valt dan naar beneden recht de voeding in.
Nadelen:
*kabels moeten lang genoeg zijn
*een goede kast is verplicht (zoals de Lian-Li van TERW_DAN of van mij)
*Stoffilter is toch wel verplicht
*Brengt geen temperatuurverbeteringen (maar geen verslechtering ook!)
Een voeding op de bodem draagt niet bij aan de airflow in de kast. Zelfs het tegenovergestelde lijkt me het geval met dikke graka's; de voeding zuigt namelijk lucht weg recht voor de neus van je grafische kaart. De best mogelijke airflow is nog steeds: laag in en hoog uit. Een voeding die hoog geplaatst zit, draagt hier een steentje aan bij.

Ten slotte zijn de meeste voedingen ontworpen om boven in geplaatst te worden. Als je hem dus onderop plaatst zit alles net andersom. Sommige kabels moet je dan ook in rare bochten rammen om het passend te krijgen.

Als je naar het plaatje van Terw_dan kijkt dan zie je dat een hoog geplaatste voeding eigenlijk het beste zou zijn als je alle kabels netjes wilt hebben 8) Je kan dan alles aan de rand kwijt, en je bent af van het CPU-power cable gepruts. Het mobo kan dan naar beneden zodat de graka betere koeling krijgt van de HDD koelers, en de CPU koelblok zit dan beter bij de casefan aan de achterkant :9

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het mobo kan niet naar beneden hoor, dat zit daar gewoon op z'n plek.
En kabelmanagement is makkelijker met de voeding beneden. Anders zit je met behoorlijk lange kabels die je weg moet zien te krijgen, nu kan ik die achter de mobobackplate duwen omdat onderop daar de ruimte voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13

MeNTaL_TO

The future is not set

TERW_DAN schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:07:
Kabelmanagement vond ik een van de handige punten bij mijn kast. Ik kan de voeding zowel boven als onderin plaatsen, heb het ding onderin geplaatst omdat het daar gewoon goed past, te zien in: productreview: Lian Li PC-A70 review door TERW_DAN

[afbeelding]
Ik heb nu nagenoeg geen kabels die de airflow belemmeren richting de videokaart.
Bovenin heb ik nu de ruimte voor of wat extra hdds, maar ik zit eraan te denken een miniITX bordje in te duwen (zodra er bordjes met DL DVI zijn).
Wat heeft iedereen toch met airflow? Hoe hard denk je dat die lucht in je kast gaat?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Simpel, op het moment dat je zorgt dat de lucht niet meer goed kan doorstromen heb je een verminderde airflow in je kast wat doorgaans zorgt voor meer geluid en minder koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 17:30

Step

step@tweakers.net#

Ik vind het wel veel voordelen hebben, zoals kabels (indien ze lang genoeg zijn) kunnen overal achterlangs, betere airflow, ruimte bij je moederbord bovenin (handig voor als je er bij moet), stabiliteit van de kast.

Klik ->hier-< voor een kijkje bij mij in de kast!

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:59

Umbrah

The Incredible MapMan

Step schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:06:
Ik vind het wel veel voordelen hebben, zoals kabels (indien ze lang genoeg zijn) kunnen overal achterlangs, betere airflow, ruimte bij je moederbord bovenin (handig voor als je er bij moet), stabiliteit van de kast.

Klik ->hier-< voor een kijkje bij mij in de kast!
Ik heb het precies zo, alleen mijn harddisks zijn allemaal onderin geplaatst, 4SATA kabels gaan naar beneden. Die hebben zo voordeel van de fan die vóór de voeding is geplaatst (en dus direct achter de schijven). De fan van de voeding mikt naar beneden, maar er is genoeg ruimte om onder de voeding door een windtunnel effect te krijgen. Die onderste kamer (intake met stof filter zonder fan vóór hard disks, voeding en fan creëren onderdruk) is een geisoleerde circulatie waar amper lawaai uit komt, de beplating en hoeveelheid rubber is erg dik (hoewel de aluminium-plastic-aluminium kastplaten zowiezo goed isoleren). De enige andere fans zijn de 2x 12CM in de 'hoofdkamer', die genoeg onderdruk creëren om het systeem ruim voldoende te koelen. Mocht dat niet genoeg zijn, is er op de plek waar Step zijn Harddisks heeft ruimte om een 12CM fan voorop te plaatsen.

[ Voor 41% gewijzigd door Umbrah op 30-05-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 17:30

Step

step@tweakers.net#

Umbrah schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:21:
[...]

Ik heb het precies zo, alleen mijn harddisks zijn allemaal onderin geplaatst, 4SATA kabels gaan naar beneden. Die hebben zo voordeel van de fan die vóór de voeding is geplaatst (en dus direct achter de schijven). De fan van de voeding mikt naar beneden, maar er is genoeg ruimte om onder de voeding door een windtunnel effect te krijgen. Die onderste kamer (intake met stof filter zonder fan vóór hard disks, voeding en fan creëren onderdruk) is een geisoleerde circulatie waar amper lawaai uit komt, de beplating en hoeveelheid rubber is erg dik (hoewel de aluminium-plastic-aluminium kastplaten zowiezo goed isoleren). De enige andere fans zijn de 2x 12CM in de 'hoofdkamer', die genoeg onderdruk creëren om het systeem ruim voldoende te koelen. Mocht dat niet genoeg zijn, is er op de plek waar Step zijn Harddisks heeft ruimte om een 12CM fan voorop te plaatsen.
Ik heb mijn harddisks ook nog niet op orde, er zit nu een 500 GB en een 160 GB in, de 160 GB gaat er uit en ik wil er nog 2x 1 TB bij in hebben. :) Wil dan net als jij ook de opstelling onderin plaatsen! :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtissink
het leuk van al die Mobo is dat de ATX aanlsuiting vrij gunstig zit, dit van mij zit tussen de CPU en
de aansluitingen op het backplate

overigens heb ik niet die gekke cooler op de NB(?)

Afbeeldingslocatie: http://eu.msi.com/uploads/prod_d942d2162a138c3b492cb7c02d21149b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 23:43

AlexanderB

7800 rpm

das niet echt gunstig voor onderin, dan moet je voedingkabel helemaal naar boven, ipv dat ie lekker dicht bij de voeding zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtissink
Even hier een plaatje van mijn kast, recent voeding en CPU fan vervangen. Daarna ging de
zalmkleurige Nuctua aan de haal (300-30.000 RPM ???). Heb deze evn uitgeschakeld
maar de Artic cooler die stil zou moeten zijn heeft last van de voedingsfan.

Afbeeldingslocatie: http://www.houseofrabbits.nl/tweakers/helemobo.jpg

en de tweede foto de probleemopstelling

Afbeeldingslocatie: http://www.houseofrabbits.nl/tweakers/probfan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Laatst online: 27-03 10:19
dus kwa prestaties is er geen verschil aan kwa kabel management wel

aangezien ik een een kast zelf ga bouwen doe ik de voeding boven in oud en vertrouwd en gaat warme lucht niet naar mijn GPU die nu al 75 a 85 graden stressed is :o :'(

[ Voor 137% gewijzigd door snoos op 03-06-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-04 20:37
Waarom zou er warme lucht van de voeding naar je grafische kaart gaan? Een goede moderne (80+) voeding wordt amper warm. Bovendien blaast het de warme lucht naar buiten en niet naar boven.

Er zitten dus echt geen nadelen aan een voeding onderin (mits je kabels lang genoeg zijn en je een goede kast heb waarbij je de kabels achter je moederbord tray langs kan leiden (zoals de Antec P18x serie)). Alleen maar voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtissink
net een Coolermaster Gladiator 600 gekocht....maannnnnn die is stil nu nog die artic silent cooler 3
Pagina: 1