Mee eens, afgezien van cable management en het minder verstopt zitten met stof.
Cable management vind ik een ramp met voedingen onderop de kast. Vooral de Mobo en CPU power connector, die dan over een videokaart heen lopen, terwijl dit het vaak het heeste uit je hele PC is. Ook is het vaak lastig omdat de kabels maar net lang genoeg zijn, waardoor je vaak rare fratsen uit moet halen om het passend te krijgen.
Ook is het waarschijnlijk dat een voeding die op de bodem ligt, meer stof te verhappen krijgt in kasten met een niet zo'n optimale flow of met weinig case fans. Stof valt dan naar beneden recht de voeding in.
Nadelen:
*kabels moeten lang genoeg zijn
*een goede kast is verplicht (zoals de Lian-Li van TERW_DAN of van
mij)
*Stoffilter is toch wel verplicht
*Brengt geen temperatuurverbeteringen (maar geen verslechtering ook!)
Een voeding op de bodem draagt niet bij aan de airflow in de kast. Zelfs het tegenovergestelde lijkt me het geval met dikke graka's; de voeding zuigt namelijk lucht weg recht voor de neus van je grafische kaart. De best mogelijke airflow is nog steeds: laag in en hoog uit. Een voeding die hoog geplaatst zit, draagt hier een steentje aan bij.
Ten slotte zijn de meeste voedingen ontworpen om boven in geplaatst te worden. Als je hem dus onderop plaatst zit alles net andersom. Sommige kabels moet je dan ook in rare bochten rammen om het passend te krijgen.
Als je naar het plaatje van Terw_dan kijkt dan zie je dat een hoog geplaatste voeding eigenlijk het beste zou zijn als je alle kabels netjes wilt hebben

Je kan dan alles aan de rand kwijt, en je bent af van het CPU-power cable gepruts. Het mobo kan dan naar beneden zodat de graka betere koeling krijgt van de HDD koelers, en de CPU koelblok zit dan beter bij de casefan aan de achterkant