Sweex 2 port serial ata raid pci card

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
hey,

ik heb volgende pci kaart:
http://www.sweex.com/PU101

deze kaart heeft gewerkt(niet perfect deftig, want mijn systeem freezde bij het openen van een film of zo van een van de aangesloten schijven)...
Omdat ik het beu was heb ik de drivers en de bios en zo van de kaart proberen updaten...
De kaart maakt gebruik van SiI3512 - PCI to 2 Port SATA150 ic van silicon image...
op deze pagina zie je de firmware en zo

via windows zelf kon je de bios flashen en updaten, heb ik gdn, en update was zogezegd geslaagd...
bij het heropstarten blijkt dit ook zo, want hij doorloopt die bios ook en op het mijn scherm komt er 4.3.84(de laatste versie die er van geschikbaar is) en mijn 2 hdd's met hun capaciteit, tot daar is alles normaal...

Eenmaal opgestart in windows zie ik echter mijn hdd's niet meer, ook kan ik geen connectie maken met de kaart :(

Heeft er iemand een idee hoe ik de bios terug kan flashen naar oudere versie? of wat een oplossing voor dit probleem kan zijn...want ik veronderstel dat e nog werkt aangezien ik bij het opstarten mijn hdd's en zo wel nog zie...

alvast bedankt _/-\o_

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de bios terugflasht op dezelfde manier als je de nieuwe erin gezet hebt, werkt het dan weer wel?
En zie je nu de kaart nog wel in devicemanager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
nee, niet echt...

Het flashen gebeurde vanuit windows, maar aangezien ik nu de kaart niet meer zie in windows kan ik ze ook niet meer flashen :(

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
onder vista heb ik ze op een of andere manier toch ng aan de praat gekregen ;-)
na hem lang naar een stuurtprogramma te hebben laten zoeken...

alles is dus terug normaal, bios is wel geupdate, evenals het stuurprogramma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
heb je de nieuwste driver ookal in windows geladen?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
ik heb een stuurprog van 17/08/2007, versie 1.0.62.0 van Silicon Image, dus ik veronderstel dat dat de nieuwste is...

al hangt mijn systeem nog steeds soms als ik van die schijven lees...

[ Voor 4% gewijzigd door tim007 op 29-05-2009 08:27 ]

Pagina: 1