Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-04 19:07
Ik ben op zoek naar ervaringen / oplossingen die mensen gebruiken om op afstand bij hun apparatuur te komen zonder gebruik te maken van de "productie" koppeling.

Momenteel gebruik ik zelf een oplossing op basis van een Baytech, waarbij wordt ingebeld met telefoonlijn op dit apparaat en vervolgens een seriele connectie kan worden opgezet naar het gemanagede apparaat.
Deze Baytechs zijn echter schreeuwend duur, en een IP connectie kan ik er niet over opzetten
Ik hoop daarom in jullie reacties een alternatief te ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 08:56
In ieder geval zal je meer oplossingen vinden als je opzoek gaat naar Out of band management, Daarnaast lijkt het me handig als je aangeeft wat voor apparaten je precies wil managen, op wat voor manier (ip gaf je al aan), en wat je zelf al gevonden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat is schreeuwend duur in jouw ogen. Er zijn bijvoorbeeld cisco routers die dit kunnen voor je maar dan praat je ook al gauw over 3000 euro denk ik zo.

Overigens hoe het bij ons gaat (hele grote IT toko)
2 keer 8 mbit met een dubbele firewall hierachter zitten dan een behoorlijke stapel switches en servers voor het out of band management.
We hebben zelf een out of band management voor de out of band management switches binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
Eh ja...title oepsje inderdaad. Ik heb gezocht op out of band management maar heb daar niet echt veel gebruikerservaring kunnen vinden.
De toepassing is servers serieel te kunnen benaderen, en bij voorkeur ook op IP. Dit hangt ook weer samen met extern koppelvlak, waar we nu telefoon gebruiken. Dit kan natuurlijk UMTS worden, maar daar zijn geluiden over dat het niet zo goed werkt.
Ik heb het topic dus vooral gestart voor de gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingeling
TrailBlazer schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:52:
Wat is schreeuwend duur in jouw ogen. Er zijn bijvoorbeeld cisco routers die dit kunnen voor je maar dan praat je ook al gauw over 3000 euro denk ik zo.

Overigens hoe het bij ons gaat (hele grote IT toko)
2 keer 8 mbit met een dubbele firewall hierachter zitten dan een behoorlijke stapel switches en servers voor het out of band management.
We hebben zelf een out of band management voor de out of band management switches binnenkort.
Ja ok, dan heb je het over een management netwerk voor enterprise netwerken. Mijn specifieke toepassing is juist decentraal waardoor je niet makkelijk een (vast) netwerk in de lucht kan houden. Momenteel kost zo'n Baytech zo'n $1000, wat ik vrij veel vind per "site".
Verder mag je als beheerder denk ik heel blij zijn met de oob constructie die deze "hele grote IT toko" hanteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het is ook onze core businues dus voor ons is het gewoon een vereiste om zoiets op te bouwen. Ik denk dat we er iets van 5000 servers en de hele netwerkomgeving eromheen moeten beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-07 22:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zou je iets specifieker kunnen zijn met wat je precies hoopt te realiseren, want dat is me momenteel nog niet duidelijk.

Verder kleine titel fix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Niet online
Low budget OoB kan al met een losse DSL lijn en daarachter een switch waar je de iLO/DRAC/etc. poorten van de te beheren servers op aansluit. Afhankelijk van de serverleverancier (bij HP met het Advanced iLO pack) heb je ook de mogelijkheid om via de iLO poort de console van de machine over te nemen met graphics ondersteuning.

Of anders een keer bij Avocent kijken voor eventueel lagere prijzen voor IP KVM switches met inbelmogelijkheid.

[ Voor 8% gewijzigd door TheBrain op 29-05-2009 10:10 ]

Pagina: 1