• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-02 23:13
ik heb een tijdje geleden een beamer gekocht op ebay, namelijk een dell 3100mp, volgens de verkoper was de beamer in goede werkende staat.

nou heb ik de beamer vandaag ontvangen, en hij gaat inderdaag netjes aan en geeft aan geen input, witte letters en blauw scherm, verder geeft hij ook nog even een DELL logo met wat merk namen enzo weer. tot zover alles goed.

maar als ik nou via DVI mijn laptop aansluit krijg ik dit beeld:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15oc502.jpg

alle zwart is een vies soort groen, ook als ik het OSD open dan zijn de menu opties oranje achtig (wat volgens mij licht grijs hoort te zijn, en donker groen, wat denk ik dus zwart moet zijn) en heel moeilijk leesbaar, als ik vervolgens het contrast in de OSD omhoog gooi van de standaard 50, naar 100 dan begint bij de 90 ongeveer het beeld heel erg te trillen, en als je het contrast dan nog een beetje verhoogd dan word het groen, dus wel zwart, maar een heel licht zwart.

ik heb de beamer ook even op een andere laptop aangesloten via een dvi naar vga converter en daar geeft hij hetzelfde probleem.

heeft iemand enig idee waar dit aan ligt?

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:32
Zoeiets heb ik ook gehad bij een beamer op de opleiding. Daar was de vga-kabel kapot (kabelbreuk bij een van de vga stekkers).
Heb je een andere vga kabel geprobeerd?

Kan er geen sprake zijn van transport schade?

• !GN!T!ON
ja ik heb 2 kabels geprobeerd, een DVI kabel met een DVI naar VGA converter op de ene laptop, en een DVI naar HDMI kabel voor mijn andere laptop, bij beide kloppen de kleuren voor geen meter.

transport schade is een mogelijkheid, maar hij was wel erg goed verpakt.

[ Voor 0% gewijzigd door !GN!T!ON op 28-05-2009 14:49 . Reden: typo's ]

• !GN!T!ON
beamer is inmiddels terug gestuurd naar de verkoper, hij had er nog een staan dus hij word omgeruild voor een goed exemplaar :)

het scheen een elektrisch probleem te zijn waardoor alle rood niet goed word weergegeven.