Een formulier in HTML met een save functie zonder database

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:25
Ik zit met het volgende. Met google en access kom ik er met geen mogelijkheid uit. Ik weet niet of jullie me kunnen helpen maar met geen enkele programeerkennis hoop ik dat jullie me in de goede richting kunnen leiden.

Wat ik wil:

Een formulier draaiend op een pc zonder internet, deze pc heeft geen database en de resultaten moeten opgeslagen worden in een bestand (txt) met de naam die in de het 'first name' en 'last name' venster staan:
Naam: test
Achternaam: test2

bestandsnaam: testtest2.txt

Nu heb ik zitten zoeken op google en kwam ik erachter dat er standaard in HTML niet zo een save functie zit maar dat zoiets misschien mogelijk kan zijn met XML?

Heeft iemand hier ervaring mee, heeft iemand ooit zo een formulier gemaakt en wil dat met me delen?

Alvast bedankt voor enige hulp in de juiste richting!

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

Installeer Apache en PHP draai de formulier op localhost. Met PHP kan je doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
dat is het probleem deze wil ik niet geïnstalleerd hebben, ten eerste zou ik niet weten hoe het in te stellen en wil ik het formulier zo maken dat er geen database achter zit zodat we met text files kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Aangezien html een static taal is, gaat je dit niet lukken met HTML alleen. Je zou kunnen gaan denken aan HTML+JS dmv activex, maar dan ondersteun je in feite alleen IE.

Je zult dus echt een scripttaal nodig hebben, om bovenstaand voor elkaar te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Je kan niet vanuit html een text file aan maken en gegevens bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Met html kun je geen files wijzigen en je zult dus zeker wel PHP/JS moeten gaan scripten!

Spuit 11 :w

[ Voor 50% gewijzigd door Matis op 28-05-2009 14:16 . Reden: Lalala ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 16:23

ReseTTim

Chocolate addicted

Viper_4111 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:13:
dat is het probleem deze wil ik niet geïnstalleerd hebben, ten eerste zou ik niet weten hoe het in te stellen en wil ik het formulier zo maken dat er geen database achter zit zodat we met text files kunnen werken.
om gegevens op slaan in een text of database bestand vanaf een formulier is toch echt minimaal php, asp, asp.net oid nodig.. html kan geen gegevens opslaan.

btw met php kun je direct naar text files schrijven.. daar is geen database voor nodig..

[edit]
ik denk inmiddels dat Viper_4111 het inmiddels duidelijk is geworden dat het niet kan :P

[ Voor 8% gewijzigd door ReseTTim op 28-05-2009 14:17 . Reden: spuit 11 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
ok bendankt dan ga ik op zoek om met php een text file te maken, bedankt voor de info zo vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 16:23

ReseTTim

Chocolate addicted

http://nl2.php.net/manual/en/function.fopen.php

hier heb je alvast een kleine uitleg ;)

[edit]
http://download.chip.eu/n...r-WAMP5-1.7.2_817470.html

gewoon lekker wamp installeren.. heb je alles direct werkend ;)

[ Voor 44% gewijzigd door ReseTTim op 28-05-2009 14:22 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Viper_4111 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:17:
ok bendankt dan ga ik op zoek om met php een text file te maken, bedankt voor de info zo vast!
http://www.devshed.com/c/...-on-a-Windows-XP-Machine/

Aangezien je geen programmeer kennis hebt wil ik voor je de script maken maar zorg eerst dat je de bovenstaande url doorneemt en werkend krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Shift schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:20:
Aangezien je geen programmeer kennis hebt wil ik voor je de script maken maar zorg eerst dat je de bovenstaande url doorneemt en werkend krijgt :)
Als je werk zoekt hebben we daar jobs.tweakers.net voor. Jezelf gaan lopen verkopen of je diensten aanbieden hier is nou niet echt gewenst. We zijn een discussieforum ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

RobIII schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:21:
[...]

Als je werk zoekt hebben we daar jobs.tweakers.net voor. Jezelf gaan lopen verkopen of je diensten aanbieden hier is nou niet echt gewenst. We zijn een discussieforum ;)
LOL ik bedoelde niet dat ik er geld voor wilde. Ik wilde hem alleen maar helpen. Ik zoek ook geen werk mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Shift schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:22:

LOL ik bedoelde niet dat ik er geld voor wilde. Ik wilde hem alleen maar helpen. Ik zoek ook geen werk mod!
Ook als je er geen geld voor wil; het idee is dat iedereen die hier interesse in heeft er iets van op steekt als ze door zo'n topic heen lezen. Mensen die de search gebruiken en dit soort topics vinden zijn nou niet echt geholpen als ieder topic eindigt in een "ik maak 't wel voor je" reply. Je kunt beter hier gewoon de code bespreken en het is dan dus, om dat voor te zijn, ook niet de bedoeling dat je alles zo even voorkauwt voor TS. We verwachten hier namelijk wél wat eigen initiatief/moeite van een TS.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
He Shift,

Bedankt voor je aanbod, ik pak ff ergens een notebookje en ik ga de manual even volgen die je me gegeven hebt. Ik meld me weer als het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

RobIII schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:25:
[...]

Ook als je er geen geld voor wil; het idee is dat iedereen die hier interesse in heeft er iets van op steekt als ze door zo'n topic heen lezen. Mensen die de search gebruiken en dit soort topics vinden zijn nou niet echt geholpen als ieder topic eindigt in een "ik maak 't wel voor je" reply. Je kunt beter hier gewoon de code bespreken en het is dan dus, om dat voor te zijn, ook niet de bedoeling dat je alles zo even voorkauwt voor TS. We verwachten hier namelijk wél wat eigen initiatief/moeite van een TS.
Wat je zegt is een discussie punt maar dat gaan we natuurlijk niet doen. Je kan natuurlijk niet van iemand verwachten die 2 data in een textbestand wilt opslaan een complete cursus PHP/ASP gaat volgen om dit te realiseren. Ik weet niet of tweakers blokkade neerzet voor het publiek die een ander helpt. Overigens begrijp ik dat alles niet voorgekauwd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Shift schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:30:
Wat je zegt is een discussie punt maar dat gaan we natuurlijk niet doen. Je kan natuurlijk niet van iemand verwachten die 2 data in een textbestand wilt opslaan een complete cursus PHP/ASP gaat volgen om dit te realiseren.
Dat zeg jij ;) Ik vind dat je dat prima kunt verwachten. Zoveel moeite is het niet. En als diegene daar géén interesse in heeft (wat ook prima kan) dan kan hij het altijd uitbesteden aan iemand die het wél kan. Ook geen probleem. Punt is dat we hier in de Devschuur praten over code/html en dat soort zaken en hier niet zitten om elkaars klussen af te maken of werk aan te bieden of zoeken (al dan niet betaald).
Shift schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:30:
Ik weet niet of tweakers blokkade neerzet voor het publiek die een ander helpt.
Natuurlijk niet, maar je helpt de ander pas als je ze in de juiste richting wijst; niet als je alles op een zilveren presenteerblaadje aan reikt. Dan komen ze de volgende keer met een andere vraag en kunnen "we" die ook weer gaan uitvoeren? Waar is het eind? "Ik wil een CRM systeem schrijven, maar weet niet goed waar ik moet beginnen" >> "Kom maar, dan maak ik 't wel voor je"? :P
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
Daarbij hebben wij natuurlijk geen enkele manier om na te gaan of je er (achter de schermen) niet alsnog geld voor zou vragen (en dus gewoon commercieel aan 't exploiteren zou zijn). ;) Maar ik ga er maar even van uit dat dat inderdaad niet de bedoeling was en dat je gewoon behulpzaam wou zijn ;)

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 28-05-2009 14:40 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Great :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
shift, bedankt voor de hulp die je aangeboden hebt. Maar ik ben verder gegaan met access en hiermee heb ik samen met iemand op het werk een formuliertje op kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Viper_4111 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:51:
shift, bedankt voor de hulp die je aangeboden hebt. Maar ik ben verder gegaan met access en hiermee heb ik samen met iemand op het werk een formuliertje op kunnen zetten :)
Ook goed geen dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 08:50

unclero

MB EQA ftw \o/

Shift schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:15:
Je kan niet vanuit html een text file aan maken en gegevens bewaren.
Met Javascript wel :>

* unclero mompelt iets over ActiveX FileSystemObject

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
unclero schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:15:
[...]

Ja joh, laten we iemand helemaal met een kluitje het riet in sturen :X True, je hebt gelijk, het kan wel. Of het gewenst is om een beginner deze praktijken aan te leren durf ik echter te betwijfelen ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:26
unclero schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:15:
[...]

De TS durfde geen PHP/Apache te installeren omdat-i dat niet geconfigureerd kreeg :z

Ik vind overigens dat de TS mbv Access zijn probleem veel beter heeft opgelost dan dat het met PHP gekund had. Het lijkt me een *beetje* overkill om Apache en PHP te gaan installeren en PHP te gaan leren als je enkel een formulier nodig hebt dat met behulp van gebruikersinput twee lijnen tekst in een .txt-bestand kan zetten :S
Pagina: 1