hallo ik heb een moederbord gevonden het is een mini itx volgens mij maar ben niet zeker ik heb geen idee wat de naam er van weet ik niet en staat er ook niet op. ik kan oop nergens iets vinden van pws of ook maar iets wat met de power switch te maken kan hebben weet iemand nog iets. sorry dat ik niet meer info kan geven
Of toch in ieder geval de afmetingen, dan kunnen we je wel vertellen of het een mini-itx kan zijn.
Meet hem op is ie 17 bij 17 cm is het een mini-itxVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:43:
het is een viekant moederbord en heel klein tegeover een ander moederbord en hoe post ik foto's?
foto maken, uploaden naar bijvb. tinypic.com, en dan de url in het 5e icoontje van rechts plakkenVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:43:
het is een viekant moederbord en heel klein tegeover een ander moederbord en hoe post ik foto's?
Verwijderd
En de foto?Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:48:
het is een mini itx
edit: Ik was te snel
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 13:52 ]
Dat is een mini-itx bordje ja, waarschijnlijk met een atom processor oid.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Ik gok dat de powerswitch verstopt zit tussen de pennetjes helemaal boven die F(ront)_Panel heten.
We do what we must because we can.
Dat staat in de handleiding.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:56:
dat dacht ik ook al maar er staat verder niks bij dus hoe weet ik dan welke de pw switch is
Doe dit en je krijgt hulp:
1. Maak een goed zichtbare foto zonder flits, zowel van de bovenkant als de onderkant
2. Haal alle stekkers er uit als je dit doet en gebruik verlichting van buiten en niet van je camera flitser.
Tsja, je zou kunnen proberen om een aantal combinaties van die pinnen kort te sluiten met een schroevendraaier. Waarschijnlijk is er een combinatie waarbij hij opeens aan springt.
Zolang hij nog uit staat, kan dat zeker geen kwaad.
Met iets meer zoekwerk kan je dit zelf oplossen.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:56:
dat dacht ik ook al maar er staat verder niks bij dus hoe weet ik dan welke de pw switch is
Haal een schroevendraaier of iets anders metaal langzaam langs de pinnetjes, uiteindelijk zal hij aan gaan als er power op zit.
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Probeer dit eens?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dat is echt de grooste onzin die er is, en je kan er nog je moederbord mee slopen ook. Het kan prima zo zijn dat er ergens op die header de +5 volt stand-by staat, en als je die zo maar kortsluit met de ground dan kun je echt wat slopen...._lasher_ schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:58:
Tsja, je zou kunnen proberen om een aantal combinaties van die pinnen kort te sluiten met een schroevendraaier. Waarschijnlijk is er een combinatie waarbij hij opeens aan springt.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Zo heb ik dus een keer een P3B-F naar zijn grootje geholpen... Ga inderdaad niet zomaar pinnen tegelijk verbinden, maar probeer eerst het merk en type uit te vinden.
[ Voor 46% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-05-2009 14:03 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
oke hij werkt het was het 4-5 pinnetje maar nu moet ik nog van het wachtwoord van de bios af ik heb de batterij van er al even uitgedhad maar wachtwoord zit er nog steeds op
Maar dat kan je prima metenAtlas schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:01:
Dat is echt de grooste onzin die er is, en je kan er nog je moederbord mee slopen ook. Het kan prima zo zijn dat er ergens op die header de +5 volt stand-by staat, en als je die zo maar kortsluit met de ground dan kun je echt wat slopen....
Je hebt ook nog ergens een BIOS reset jumper zitten. Durf zo snel even niet te zeggen waar.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:03:
oke hij werkt het was het 4-5 pinnetje maar nu moet ik nog van het wachtwoord van de bios af ik heb de batterij van er al even uitgedhad maar wachtwoord zit er nog steeds op
Ok, die kans is er inderdaad. Maar ik schat hem niet echt groot in. Dat had ik anders moeten verwoorden.
Ik kwam er op omdat het mijn manier is om mijn pc te starten als de knop niet aangesloten is. Het verschil is dan wel dat bij mij de pinnetjes een aanduiding hebben.
Maar we hebben het hier wel over een gevonden moederbord waar het volgens mij toch al de vraag is of het nog wat doet...
Ik kwam er op omdat het mijn manier is om mijn pc te starten als de knop niet aangesloten is. Het verschil is dan wel dat bij mij de pinnetjes een aanduiding hebben.
Maar we hebben het hier wel over een gevonden moederbord waar het volgens mij toch al de vraag is of het nog wat doet...
Batterij er uit en de beide punten van de lege baterij houder met elkaar verbinden. Zo deden ze dat laats bij ons in de computerzaak.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:03:
Edit/note: Bovenstaand alleen zonder kabels uitvoeren
er zou ook een reset moeten zijn....
Staat er geen merk naam op dat moederbord of een type nummer?
[ Voor 11% gewijzigd door cossy nl op 28-05-2009 14:08 ]
Damn wat een adviezen worden hier gegeven. Dit is echt te gek voor woorden. Hopelijk lezen niet te veel onnozele gebruikertjes dit wanneer ze te lam zijn een kabel aan te sluiten.
Nou, gelukkig had je deze combinatie te pakken voor de self-destruct combinatieVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:03:
Kan je nu in ieder geval zien wat het merk en type van het board is?
Hij kan het wel, maar wil het om onbekende redenen vast niet met ons delen
ik heb de baterij er uit gehaalt en de bios reset jumper even er opgezet en nu start hij niet meer op het lampje brand wel nog gewoon
nee kan het niet want ik heb echt geen idee welk merk het is op de connecters staat wel foxconn en UDE kan dat iets zijn?johnkeates schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:10:
Hij kan het wel, maar wil het om onbekende redenen vast niet met ons delen
Als je de jumper gebruikt, baterij er op laten zitten, jumper er op zetten en dan er weer afhalen en weer terug zetten op de orginele plek.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:11:
ik heb de baterij er uit gehaalt en de bios reset jumper even er opgezet en nu start hij niet meer op het lampje brand wel nog gewoon
Nee een kabel aansluiten op ongemarkeerde pinnen is inderdaad stukken veiligerViperke schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:07:
Damn wat een adviezen worden hier gegeven. Dit is echt te gek voor woorden. Hopelijk lezen niet te veel onnozele gebruikertjes dit wanneer ze te lam zijn een kabel aan te sluiten.
We hebben het hier over een gevonden board waarover niets bekend is. Dat je dit niet moet doen in het geval je gewoon te lui bent om iets aan te sluiten is wat anders.
En die onnozele gebruikers van jou zijn nadat ze hun hardware slopen door te experimenteren in ieder geval wat minder onnozel...
@nightfalls kun je misschien nog enkele foto's maken ? (ik zou de flits uitzetten als ik jou was)
Er zit niet stiekem een socket onder die Cooler Master ?
[ Voor 50% gewijzigd door Puch-Maxi op 28-05-2009 14:33 ]
My favorite programming language is solder.
onder de cooler master zit de cpu lijkt mij zo maar welke socket weet ik nietPuch-Maxi schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:28:
@nightfalls kun je misschien nog enkele foto's maken ?
Doet me heel veel denken aan een jetway, die hebben vaak de zelfde indeling als deze (en ook features)
nightfalls, op deze manier heeft het weinig zin.
Maak goede foto's en dan niet van de layout maar met name van de chips.
Post verder eens alle typenummers die je tegenkomt en wat je daarmee vindt op google.
Het kan goed zijn dat moederborden wat lastig te identificeren zijn, maar met wat eigen inzet kom je eens eind. Haal de heatsinks er eens af en kijk wat eronder zit.
Voor nu laat ik het topic nog even open, maar dan verwacht ik wel dat je zelf met wat meer info aankomt.
Maak foto's liefst zonder flits. Moederborden fotograferen is niet het makkelijkste, maar doe het desnoods even buiten waar je goed licht hebt. Het is prachtig weer (althans hier
) en dan kun je het bord er goed opzetten. Flitsen maakt alles onleesbaar, daar hebben we niets aan.
Maak goede foto's en dan niet van de layout maar met name van de chips.
Post verder eens alle typenummers die je tegenkomt en wat je daarmee vindt op google.
Het kan goed zijn dat moederborden wat lastig te identificeren zijn, maar met wat eigen inzet kom je eens eind. Haal de heatsinks er eens af en kijk wat eronder zit.
Voor nu laat ik het topic nog even open, maar dan verwacht ik wel dat je zelf met wat meer info aankomt.
Maak foto's liefst zonder flits. Moederborden fotograferen is niet het makkelijkste, maar doe het desnoods even buiten waar je goed licht hebt. Het is prachtig weer (althans hier
Dat zal hem inderdaad zijn
Wil je hem toevallig niet verkopen?
het is hem bijna, de van ts lijkt uitgebreider qua usb / lan poort.
Edit: staat ook in de omschrijving van de link
Edit: staat ook in de omschrijving van de link
[ Voor 29% gewijzigd door cossy nl op 28-05-2009 14:49 ]
Rave17 gaat door voor de wasmachine !
My favorite programming language is solder.
Pagina: 1