Toon posts:

Extern Bureaublad*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het net geregeld met onze systeembeheer, dat ik thuis kan inloggen op m'n werk.

Is het nu mogelijk dat, als ik thuis ben ingelogt, dat hij via een omweg weer kan inloggen op m'n pc thuis?

Daar zit ik niet echt op te wachten. Het is een goede vent, maar vertrouw niet iedereen blind.

Alvast hartelijk dank!

gr.
Mars

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-02 11:58
tenzij je extern bureablad op je pc thuis hebt openstaan zou dit niet mogelijk moeten zijn.

Beter dan nix... Wagij...

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
Een extern buraublad kan alleen geactiveerd worden voor gebruikers met een wachtwoord.
Ik neem aan dat je beheerder dit wachtwoord niet heeft.

Mocht hij inloggen op je thuis PC zal jij uitgelogd worden omdat er standaard maar 1 client verbonden kan zijn.

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 15:48
je kan niet rdp'en (default MS) naar iemands computer (zou gekken husi worden anders), moet wel eerst op je home router een en ander worden geconfigureerd (nat, Firewall en wat mhoogendam zegt) tenzij er een of ander special software op je pc is geïnstalleerd!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hoe maak je de RDP verbinding over VPN ?
Heb je bestandsdeling aan ?

>:)

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:48
pouyann schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:51:
je kan niet rdp'en (default MS) naar iemands computer (zou gekken husi worden anders), moet wel eerst op je home router een en ander worden geconfigureerd (nat, Firewall en wat mhoogendam zegt) tenzij er een of ander special software op je pc is geïnstalleerd!
er word een VPN verbinding gemaakt. je hebt dus niks te maken met NAT / firewalls

• pouyann
hhoekstra schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:23:
[...]

er word een VPN verbinding gemaakt. je hebt dus niks te maken met NAT / firewalls
Ik zie in zijn tekst nergens VPN staan :), dus ik ga vanuit dat zij geen gebruik maken van VPN

Verwijderd

pouyann schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:31:
[...]

Ik zie in zijn tekst nergens VPN staan :), dus ik ga vanuit dat zij geen gebruik maken van VPN
Je kunt er in dit geval beter vanuit gaan dat er wel VPN gebruikt wordt aangezien er pas recentelijk een goede encryptie aan RDP is toegevoegd en de meeste bedrijven oudere software gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik niet zoveel verstand van dit soort netwerken.
Ik moet me daar toch iets meer in gaan verdiepen, aangezien ik binnenkort ook een nas ga aanschaffen, die ik wil gaan delen met vrienden/familie

Ik heb van de systeembeheerder een ip adres met een poort meegekregen. Deze dien ik in te vullen bij het maken van een verbinding extern bureaublad en vervolgens inloggen met de gekregen inloggegevens.

Ik ga er maar vanuit, dat hij niet op deze wijze op mijn pc thuis kan inloggen?

• pouyann
Als ik me niet vergis, is er dus geen sprake van een VPN verbinding!

En dat betekent dat als je de boven opgenoemde configuraties (die door meerdere zijn opgenoemd) niet hebt, dan zou die niet op je computer kunnen inloggen.

Correct me if I am wrong.

[ Voor 75% gewijzigd door pouyann op 28-05-2009 16:32 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:27

Haan

dotnetter

Zoals gezegd, je kan alleen op jouw pc inloggen als je op je pc het vinkje aan hebt staan dat mensen remote verbinding mogen maken (uitgaande van XP), dit staat standaard uit, én als je gebruikersnaam + wachtwoord hebt. De kans is dus erg klein dat een systeembeheerder van jouw werk op jouw pc kan inloggen ;)
pouyann schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:29:
Als ik me niet vergis, is er dus geen sprake van een VPN verbinding!
[..]
Correct me if I am wrong.
Hoeft niet, ik moet ook wel eens bij een klant inloggen waar dat zo werkt, dan vul je username + pin + password in in een webformpje, daarna wordt een VPN verbinding opgezet.

[ Voor 60% gewijzigd door Haan op 28-05-2009 16:34 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Als jij poort 3389 niet open hebt staan.. Is er niks aan de hand ;)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je maakt dus gewoon verbinding via extern bureaublad. Dat betekent dat alleen jij op het bedrijfsnetwerk kan en het bedrijfsnetwerk niet op jou netwerk.

Tenzij je:
• Expliciet poorten openzet in je router
• En je firewall op je pc zelf openzet
• En je ook nog expliciet aangeeft dat de pc benaderd mag worden via extern bureaublad

Kunnen ze nooit op jou pc komen. ;)

• pouyann
Haan schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:31:
Zoals gezegd, je kan alleen op jouw pc inloggen als je op je pc het vinkje aan hebt staan dat mensen remote verbinding mogen maken (uitgaande van XP), dit staat standaard uit, én als je gebruikersnaam + wachtwoord hebt. De kans is dus erg klein dat een systeembeheerder van jouw werk op jouw pc kan inloggen ;)

[...]

Hoeft niet, ik moet ook wel eens bij een klant inloggen waar dat zo werkt, dan vul je username + pin + password in in een webformpje, daarna wordt een VPN verbinding opgezet.
ik weet ook wel hoe een VPN werkt, maar aangezien zij dat allemaal niet doet is het een dood gewone RDP sessie.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-03 17:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nee, dat kan dus niet. RDP is geen tunnel waardoor je ook naar de andere kant kan komen.

Tenzij jij in je eigen router ook een poort open hebt gezet naar je eigen RDP server is dat dus niet mogelijk :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Equator schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 08:56:
Nee, dat kan dus niet. RDP is geen tunnel waardoor je ook naar de andere kant kan komen.

Tenzij jij in je eigen router ook een poort open hebt gezet naar je eigen RDP server is dat dus niet mogelijk :)
En dan nog eens een wachtwoord hebt op je account, anders kun je heel RDP niet gebruiken/instellen.

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-03 21:01
Exorcist schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:22:
[...]
En dan nog eens een wachtwoord hebt op je account, anders kun je heel RDP niet gebruiken/instellen.
Tenzij je natuurlijk je administrator wachtwoord 'administrator' of 'password' hebt gemaakt ;)
RDP is idd gewoon een TCP verbinding op poort 3389, moet inderdaad geroute worden naar je eigen lokale IP.

Je kunt zelfs de poort wisselen zodat standaard de RDP applicatie niet werkt...
How to change the listening port for Remote Desktop
How to configure the Remote Desktop client to connect to a specific port when you use Windows XP

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kalechinees schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:30:
[...]

Tenzij je natuurlijk je administrator wachtwoord 'administrator' of 'password' hebt gemaakt ;)
RDP is idd gewoon een TCP verbinding op poort 3389, moet inderdaad geroute worden naar je eigen lokale IP.

Je kunt zelfs de poort wisselen zodat standaard de RDP applicatie niet werkt...
How to change the listening port for Remote Desktop
How to configure the Remote Desktop client to connect to a specific port when you use Windows XP
Inderdaad. Heb het hier ook op 3390 draaien ;)
Pagina: 1