1e keer hier, heb de regels doorgelezen en volgens mij voldoe ik er aan.
Het probleem: ik ben momenteel bezig met een website die gaat draaien op een server die geen scripting ondersteund. Ik doe daarom alles met HTML, CSS, Javascript en XML. Op een bepaalde pagina moet een extra DIV komen om daarin wat specifieke content te stoppen.
Nu heb ik als code
Opera en FF geven mij dan keurig een div met border en de juiste afmetingen in de div mainpage en daarin de tekst "check", dit zowel met CSS geladen uit een .css als met maakdiv.setAttribute("style","...");
IE 7 en 8 slaan de complete opmaak over en geven me direct in div mainpage de tekst check
Wat doet IE hier fout en hoe kan ik IE wel zover krijgen de CSS toe te passen?
Het probleem: ik ben momenteel bezig met een website die gaat draaien op een server die geen scripting ondersteund. Ik doe daarom alles met HTML, CSS, Javascript en XML. Op een bepaalde pagina moet een extra DIV komen om daarin wat specifieke content te stoppen.
Nu heb ik als code
code:
1
2
3
4
5
6
| maakdiv = document.createElement("div"); //maakt div maakdiv.setAttribute("id","map"); // geeft de div een id maakdiv.setAttribute("class","test"); //geeft de div een class voor de CSS maakdiv.setAttribute("style","position:absolute; width: 600px; height: 600px; top: 75px; left: 25px; border: medium double rgb (250,0,255);"); //hier geef ik ook de style op document.getElementById("mainpage").appendChild(maakdiv); //hier gaat het als node een andere div met als id mainpage in document.getElementById("map").innerHTML = "check"; //en hier wat testcontent voor de zojuist gemaakte div |
Opera en FF geven mij dan keurig een div met border en de juiste afmetingen in de div mainpage en daarin de tekst "check", dit zowel met CSS geladen uit een .css als met maakdiv.setAttribute("style","...");
IE 7 en 8 slaan de complete opmaak over en geven me direct in div mainpage de tekst check
Wat doet IE hier fout en hoe kan ik IE wel zover krijgen de CSS toe te passen?