Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

64 bit home premium of ultimate

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

• Jelte12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05-2024
ik ga over en tijde een nieuw systeem bouwen
dit is et ongeveer:
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Cooler Master CM 690 Zwart
Corsair TX750W
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
OCZ Platinum OCZ3P16004GK
Samsung SH-S223F
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E
Scythe Mugen 2 - SCMG-2000
wat ik erop wil gaan doen is gamen programmeren en werken.
natuurlijk wil ik 64 bit want das een stuk sneller en mijn systeem kan het makkelijk aan. maar ik wil graag weten of het slim is om home premium te nemen in plaats van ultimate. want die is toch wel een stuk goedkoper.
maar misschien is het verschil in prijs me het tog wel waard.
maar ik vind dat microsoft er behoorlijk vaag over is er staat als voordeel bij ultimate bijvoorbeeld meer programma's, welke dan?
maar misschien is het verschil in prijs me het tog wel waard.
dus mijn vraag wat is nou egt het verschil tussen Home Premium en Ultimate?

Jelte

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11 23:33

HaTe

haat niet

Hier staat wel wat uitleg

Ik zal voor Home Premium gaan als je hem koopt. Als je hem niet koopt, Ultimate :P
Die kleine verschillen is het prijsverschil niet waard, tenzij je het echt nodig hebt, wat niet waarschijnlijk is.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Welke premium home of ultimate :?

Installeer gewoon voorlopig windows7? Dat is toch een nobrainer. Dan kan je zelf kijken wat er in zit en over een jaartje beslissen wat je echt wilt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 08:50
Jelte12345 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:58:
natuurlijk wil ik 64 bit want das een stuk sneller
Da's niet automatisch zo hoor. Een applicatie draait niet metéén sneller "omdat" het een 64 bit OS is.

Nickname does not reflect reality

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-11 21:15
Ach, 64 bit zal die toch nodig hebben om meer als 3,33 GB RAM te kunnen gebruiken, wat vast het geval is.
Ik zou ook de RC van Windows 7 installeren. Mijn broertje gaat binnenkort ook een nieuwe PC halen zonder OS en heb hem het advies gegeven nu alvast een beta/rc key te registreren.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Sommige mensen kunnen in verband met werk niet draaien op een beta systeem, ondanks het feit "dat het nu super stabiel draait". Ik zou eens kijken bij de OEM licensties, als je een groot deel van de onderdelen bij 1 bedrijf besteld willen ze die meestal wel aan je verkopen. Ik heb Ultimate gekocht voor 104 euro, en de prijs voor Premium was eigenlijk identiek.

"That was left handed..." - JJH

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

disjfa schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:02:
Welke premium home of ultimate :?

Installeer gewoon voorlopig windows7? Dat is toch een nobrainer. Dan kan je zelf kijken wat er in zit en over een jaartje beslissen wat je echt wilt.
Vergeet niet dat de laatste versie van Win7 beta per 1 juni/juli elke 2 uur gaat rebooten :) Eerdere RC blijft wel tot volgend jaar normaal draaien, maar kan best begrijpen vanuit zijn bedrijf dat zij geen 'beta' OS accepteren als werk OS.
Jouke74 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:10:
Ik zou eens kijken bij de OEM licensties, als je een groot deel van de onderdelen bij 1 bedrijf besteld willen ze die meestal wel aan je verkopen.
Vista kan je gewoon als 'one pack' komen, zonder dat je er hardware bij moet kopen, veelal zelfde prijs als een 'echte' OEM.

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 28-05-2009 12:15 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 23:57
disjfa schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:02:
Helemaal mee eens. Die RC werkt goed en met key kan je hem tot maart 2010 gebruiken. Daarnaa begint dat reboot verhaal tot juli 2010 (Zie gebruikersvoorwaarden van RC bij install).

Maar om even antwoord te geven op de vraag. Ultimate heeft een aantal extra mogelijkheden die interessant zijn bij bedrijfsnetwerken en Ultimate heeft de mogelijkheid de taal van je systeem te wijzigen. Je kan het eigenlijk zien als een combi van Business en Home Premium met 3 extra spellen en een taal switch optie.

[ Voor 6% gewijzigd door Terror op 28-05-2009 12:14 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Jelte12345
Terror schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:13:
[...]
Maar om even antwoord te geven op de vraag. Ultimate heeft een aantal extra mogelijkheden die interessant zijn bij bedrijfsnetwerken en Ultimate heeft de mogelijkheid de taal van je systeem te wijzigen. Je kan het eigenlijk zien als een combi van Business en Home Premium met 3 extra spellen en een taal switch optie.
das precies wat ik wilde weten, in dat geval ga ik gwoon voor de home premium

en de RC van 7 heb ik ook al ff gedownload, maar het leek me niet slim om die als enige os te nemen.
was van plan hem te gaan dual booten, kan makkelijk met men 1TB leek me. of is de RC nu al zo goed dat ik hem beter als enige os kan nemen om die honderd euro te besparen?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-11 23:57
Jelte12345 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:30:
[...]
of is de RC nu al zo goed dat ik hem beter als enige os kan nemen om die honderd euro te besparen?
Voor persoonlijk gebruik: Ja. Heb windows 7 zelf ook op mijn desktop als main OS. Werkt perfect. Kan evenveel of meer als Vista.
Het blijft een release candidate waar nog onverhoopt een bug in kan zitten. Zakelijk zal je dus geen support hebben. Zakelijk zou ik dan ook Vista of XP aanraden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Jelte12345
Terror schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:34:
[...]
Voor persoonlijk gebruik: Ja. Heb windows 7 zelf ook op mijn desktop als main OS. Werkt perfect. Kan evenveel of meer als Vista.
Het blijft een release candidate waar nog onverhoopt een bug in kan zitten. Zakelijk zal je dus geen support hebben. Zakelijk zou ik dan ook Vista of XP aanraden.
ja ben tog niet echt heel erg zakelijk, dus ik ga eerst wel ff voor de windows 7 main OS, als ik dan egt problemen vind koop ik er nog wel ff een OEM van Home Premium bij.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hoort zelf te kunnen kiezen welk OS het beste geschikt is voor je gebruikersprofiel :)

Daarom is dit topic niet echt op z'n plaats hier.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.