Toon posts:

Linksys WRT54G achter andere router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een nogal specifiek probleem. Ik moet bij een kennis een linksys router aansluiten,zodat ze draadloos kunnen internetten. Het is alleen niet zo simpel als ik dacht. Het zit zo;

Ze hebben een winkel, daar is een behoorlijk (voor mijn kennis) uitgebreid netwerk aangelegd, voor de kassa's, computers, pinautomaat enz.
Nu is van daaruit een verbinding/lijn naar het privé gedeelte gelegd, zodat ze 'thuis' ook internet hebben.
Nu willen ze daar dus een draadloze router op hebben. Ik dacht, geen probleem, heb een Linksys WRT54G gekocht en deze aangesloten. Althans, geprobeerd.
De PC die ze hebben aangesloten op dat enkele lijntje werkt uitstekend, goede verbinding enz.
Ook heb ik bij de internetopties gekeken, daar staat niets aangevinkt voor proxies e.d. (dus in mijn ogen was dat een kwestie van aansluiten - klaar).
Als ik de Linksys router wil installeren, via het install menu, zegt het menu "er is reeds een router aangesloten" (wat logisch is, die zit in de winkel) dan klik ik de optie, ' deze router achter de bestaande router" en vervolgens krijg ik het 'wissel de kabels om' stappenplan. Ik doe dat alles, sluit alles goed aan en dan gaat de computer waar ik de install op draai dus zoeken naar de linksys...maar hij vind hem niet.
Ik heb alle kabels gecontroleerd, alles zit goed, ik heb de setup al 5 keer opnieuw gestart en ik heb zelfs de linksys al eens bij mij thuis aangesloten, om zeker te zijn dat het niet kapot was.

Ik neem aan dat het probleem de winkel-installatie is... Het probleem daarmee is, dat het een groot netwerk is bestaande uit diverse routers,hubs en dingen, ik wil daar niet aanzitten.

De PC werkt dus wel goed op internet, draad erin, klaar. Maar zodra ik de linksys aansluit, vind de computer hem niet.. Iemand een idee? :'(

Alvast bedankt.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 17:31

megaleo

Special member

Ja bouw je router om tot accespoint.
Dus zet je DHCP server van je Linksys uit.
Sluit dus de "internetkabel" aan op een gewone poort van je router. Dus niet de WAN poort!
Dan moet het volgens mij werken. (of vergeet ik nog wat)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het snelle antwoord!
Kan dit via de normale setup cd? Ik bedoel, als ik de 'aanvoer' in een gewone poort druk en de computer ook, vindt de setup de router dan ook wel? Of moet ik de router dan op een andere manier installeren? (Het probleem is dat ze 14 km verderop wonen en ik dus niet even kan testen :-s )

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Die cd moet je niet gebruiken.
Hier een uitleg hoe je dit voorelkaar krijgt: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik ga dit proberen.