Toon posts:

Laptop start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom terug van boven laptop grijs beeld,uit en aan gezet en wil niet meer opstarten.
Ik kon eenmaal via de bios opstarten tot dat het beeld zwart werd.

specs: laptop is 4,5jaar oud en is een Vobis energy+ zelfbouw
os is xp
moederbord onbekend wel met intel 835 geintergreerde videokaart.
processor intel centrino
hd is nieuw 160 gb
2 maal 512mb geheugen

Wat heb ik gedaan ,en wat doet die nog wel en niet.

Opstarten vanaf windows cd niet mogelijk.
Bios kan ik niet meer inkomen,krijg 1 a 2 seconden de opbouw van het beeld te zien en vervolgens zwart.
kan ook niet opstarten met een ubuntu cd of de ultimate boot cd.

Heb het ook geprobeerd met de oude HD

Ik hoor ook geen piepjes

Je hoort wel dat de laptop 5 pogingen doet om op te starten vanaf de hd en vervolgens vanaf de dvd speler.

De aan-uit knop werkt wel,kan ik dus zien aan het controle lampje,en controle lampje van de draadloze netwerk adapter brandt ook.
Ventilator werkt ook.

Zou het moederbord defect zijn soms?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ook nog externe monitor geprobeerd? Alleen op accu of op stroom zonder accu? Evt ATX reset; stroom eraf, accu eruit, power switch poosje ingedrukt houden.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:27:
Ook nog externe monitor geprobeerd? Alleen op accu of op stroom zonder accu? Evt ATX reset; stroom eraf, accu eruit, power switch poosje ingedrukt houden.
Hai,

Ik kan de fn-f5 toets niet bedienen om op externe monitor te zetten,op netstroom of alleen de accu wil de laptop ook niet opstarten.
power knop zet ik de laptop mee uit of aan en deze functioneert nog.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:34
4,5 jaar oud... dat is ongeveer het moment waarop het CMOS batterijtje het wel begeven heeft. Idee om die eens te vervangen? Je zou echter wel verwachten dat je nog een POST krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door gertvdijk op 28-05-2009 11:43 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-02 13:41
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:39:
[...]

Hai,

Ik kan de fn-f5 toets niet bedienen om op externe monitor te zetten,op netstroom of alleen de accu wil de laptop ook niet opstarten.
power knop zet ik de laptop mee uit of aan en deze functioneert nog.
De laptops die ik heb gehad lieten allemaal gewoon beeld zien op de VGA uitgang tijdens POST (dus geen fn-F5 nodig)

edit:

De eerste verdachten lijken mij CPU of Mobo. Het lijkt me dat hier sowieso een onderdeel het heeft begeven. Je zou uiteraard heel veel moeite kunnen gaan steken in het zoeken van het onderdeel maar dan zal het waarschijnlijk toch nog steeds duurder zijn dan een nieuwe laptop/netbook aan te schaffen. Zo'n laptop hoort immers na 4,5 gewoon afgeschreven te zijn (en dat issie ook als ik het zo lees). Wellicht dus een tip om data te redden en gewoon naar een nieuwe laptop te gaan kijken?

[ Voor 36% gewijzigd door Sigma2k8 op 28-05-2009 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
krijg ook geen beeld op een externe monitor via vga,lees dat de ene laptop wel opstart en de andere niet indien de cmos batterij leeg is.

Het vreemde vindt ik wel dat me aan-uitknop wel werkt deze stond ingesteld als zijnde slaapstand.
Pagina: 1