Beste tweakers,
Ik heb een vreemd probleem met mijn SBS2008. Na het booten van het systeem is in eerste instantie niets verkeerd, echter na één à twee weken zonder enige problemen te werken gaat ongeveer elke service die netwerkconnectiviteit heeft op z'n gat. Dit gebeurde al twee keer 's nachts en gisteren overdag. Gisteren gebeurde het om 16:30. Ik post even de events in chronologische volgorde:
Ik vermoed dat niemand mij verder zal kunnen helpen met de oorzaak, maar als iemand zoiets al ooit heeft gezien, misschien dat die mij kan zeggen in welke richting ik moet zoeken? Door de zondvloed aan events weet ik op den duur niet goed meer welke richting ik uit moet kijken, en waar de oorzaak te gaan zoeken.
Volgende acties heb ik ondernomen:
- Herstart van deze services: Active Directory Domain Services en DNS server. Deze brachten me niet verder.
- Volledige herstart van de server: Beestje werkt weer zonder problemen. Tot de volgende keer dat hij weer gaat gek doen...
Ik heb een vreemd probleem met mijn SBS2008. Na het booten van het systeem is in eerste instantie niets verkeerd, echter na één à twee weken zonder enige problemen te werken gaat ongeveer elke service die netwerkconnectiviteit heeft op z'n gat. Dit gebeurde al twee keer 's nachts en gisteren overdag. Gisteren gebeurde het om 16:30. Ik post even de events in chronologische volgorde:
Log Name: Application
Source: MSExchange ADAccess
Event ID 2114
Level: Error
User: N/A
Logged 27/05/2009 16:30:10
Task Category: Topology
Keywords: Classic
Process STORE.EXE (PID=2568). Topology discovery failed, error 0x80040a02 (DSC_E_NO_SUITABLE_CDC). Look up the Lightweight Directory Access Protocol (LDAP) error code specified in the event description. To do this, use Microsoft Knowledge Base article 218185, "Microsoft LDAP Error Codes." Use the information in that article to learn more about the cause and resolution to this error. Use the Ping or PathPing command-line tools to test network connectivity to local domain controllers.
Log Name: System
Source: GroupPolicy
Event ID 1030
User: SYSTEM
Logged 27/05/2009 16:30:11
Task Category: None
Keywords:
The processing of Group Policy failed. Windows attempted to retrieve new Group Policy settings for this user or computer. Look in the details tab for error code and description. Windows will automatically retry this operation at the next refresh cycle. Computers joined to the domain must have proper name resolution and network connectivity to a domain controller for discovery of new Group Policy objects and settings. An event will be logged when Group Policy is successful.
de volgende staat er dan 7 keer in:Log Name: Application
Source: MSExchange ADAccess
Event ID 2102
Logged 27/05/2009 16:30:23
Task Category: Topology
Process MAD.EXE (PID=2692). All Domain Controller Servers in use are not responding:
SBS01.domain.local
Log Name: System
Source: DistributedCOM
Event ID 10009
Logged 27/05/2009 16:34:58
DCOM was unable to communicate with the computer DGMRQG3J.domain.local using any of the configured protocols.
Vervolgens deze twee maal:Log Name: System
Source: Grouppolicy
Event ID 1054
User: SYSTEM
Logged 27/05/2009 16:35:15
Keywords:
The processing of Group Policy failed. Windows could not obtain the name of a domain controller. This could be caused by a name resolution failure. Verify your Domain Name Sysytem (DNS) is configured and working correctly.
Verdere fouten zijn exchange die geen mails kan afleveren en de bovenstaande fouten die periodiek terugkeren.Log Name: Application
Source: Windows SharePoint Services 3 Search
Event ID 2424
Logged 27/05/2009 16:35:23
Task Category: Gatherer
The update cannot be started because the content sources cannot be accessed. Fix the errors and try the update again.
Context: Application 'Search', Catalog 'index file on the search server Search'
Ik vermoed dat niemand mij verder zal kunnen helpen met de oorzaak, maar als iemand zoiets al ooit heeft gezien, misschien dat die mij kan zeggen in welke richting ik moet zoeken? Door de zondvloed aan events weet ik op den duur niet goed meer welke richting ik uit moet kijken, en waar de oorzaak te gaan zoeken.
Volgende acties heb ik ondernomen:
- Herstart van deze services: Active Directory Domain Services en DNS server. Deze brachten me niet verder.
- Volledige herstart van de server: Beestje werkt weer zonder problemen. Tot de volgende keer dat hij weer gaat gek doen...