Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een presentatie gemaakt in adobe after effects en in premiere. Deze heb ik gebakken in een eind movie in het formaat .AVI.

Nu wil ik graag deze film afspelen op een groot plasma scherm. Echter, aan deze tv is een WII gekoppeld. Nu heb ik een sd kaartje hier van 1 gig.

Mijn vraag is, hoe kan ik deze afspelen in het WII hoofdmenu?

Ik heb al geprobeerd om de film om te zetten met een WII converter ( http://www.redkawa.com/ )
Echter, uiteindelijk krijg ik hem wel te zien op de WII, maar is de kwaliteit bagger, en zijn de letters niet scherp.

Specs van de video geconverteerd in .AVI (after effects gedaan):

1280 x 720 (16:9)
gegevens snelheid: 2495 kbps
Framesnelheid: 12 frames per seconde

Van bovenstaande .AVI maak ik dan met dat programma'tje een .AVI echter deze komt brak uit de conversie.

Heeft iemand tips hoe ik de video wel goed op het scherm kan krijgen? Hoe kan ik dit werkend krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:54
Niet met de Wii in ieder geval. Die ondersteunt geen filmpjes om af te spelen. RedKawa is een programma om dingen te streamen voor zover ik weet. Koppel een laptop/netbook aan de TV en dat werkt dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

XippIX schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:50:
Ik heb een presentatie gemaakt in adobe after effects en in premiere. Deze heb ik gebakken in een eind movie in het formaat .AVI.

Nu wil ik graag deze film afspelen op een groot plasma scherm. Echter, aan deze tv is een WII gekoppeld. Nu heb ik een sd kaartje hier van 1 gig.

Mijn vraag is, hoe kan ik deze afspelen in het WII hoofdmenu?

Ik heb al geprobeerd om de film om te zetten met een WII converter ( http://www.redkawa.com/ )
Echter, uiteindelijk krijg ik hem wel te zien op de WII, maar is de kwaliteit bagger, en zijn de letters niet scherp.

Specs van de video geconverteerd in .AVI (after effects gedaan):

1280 x 720 (16:9)
gegevens snelheid: 2495 kbps
Framesnelheid: 12 frames per seconde

Van bovenstaande .AVI maak ik dan met dat programma'tje een .AVI echter deze komt brak uit de conversie.

Heeft iemand tips hoe ik de video wel goed op het scherm kan krijgen? Hoe kan ik dit werkend krijgen?
Sja, met een stock Wii kan het niet.
Er is wel een methode, maar die vereist illegale modificaties (aka: een modchip) en third party software. Daar mee kunnen we hier helaas niet helpen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
nee, maar dat hoeft ook niet. Maar volgens mij is het wel mogelijk, ik krijg de film er ook wel op, alleen niet in volle resolutie, de resolutie is namelijk erg brak.

Redkawa: http://www.redkawa.com/videoconverters/wiivideo9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Das niet zo gek... de output van een Wii is gewoon PAL. geen HD oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan volledig softwarematig gedaan worden, (zonder chip dus).
Dit is zelfs compleet terug te draaien, (garantie) mits je goed leest op de juiste sites.
maar dit is niet legaal natuurlijk. wil je meer info stuur me dan even een berichtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten eerste is een wii maximaal 480 ipv 720, dus het zal je dan ook echt nooit lukken.
ten tweede waarom 12 fps? een normale film voor pal is 25 fps. Dit kan ook behoorlijk wat moeilijkheden creeren.
Maar om nou niet geheel negatief te zijn kan je ook nog gebruik maken van een andere optie.

Je hebt een pc?
Je hebt een hd tv?
Neem een kabel en sluit je pc aan je tv. Je beeld is dan vele malen beter en je hoeft niet lastig te doen.

Op de wii is het wel mogelijk om filmpjes af te spelen maar daarvoor moet je het pad volgen wat McKaamos heeft benoemd en daar kunnen we je niet mee helpen.

Voor het afspelen van hoge resolutie dingen op een hd tv zonder blu-ray/xbox360/ps3/hd-dvd etc kan je het best je pc aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:42

Grannd

da Granndest

Idd, die plasmaschermen van tegenwoordig hebben nagenoeg allemaal ook gewoon zo'n vga-aansluiting.

FF een laptop regelen of je pc verschuiven en met een monitorkabeltje aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tikje van Hardware & Spielerij Algemeen naar Spielerij - Problemen & Vragen - dit is een probleem/vraag, geen discussietopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:05

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:16:
het kan volledig softwarematig gedaan worden, (zonder chip dus).
Dit is zelfs compleet terug te draaien, (garantie) mits je goed leest op de juiste sites.
maar dit is niet legaal natuurlijk.
Ik vraag me eerlijk gezegd nog steeds af wat er illegaal is aan Homebrew (Channel) ?? Ik heb 'm via de Twilight Hack met mijn zelf gekochte Zelda:TP en Wii geinstalleerd ...
Ja, je kan er illegale dingen mee doen, maar avi's spelen en foto's bekijken lijkt me in principe niet illegaal.

Ik gebruik Homebrew Channel en GeexBox of MPlayerCE om .avi's te kijken op de Wii/flatscreen. Filmpjes staan bijv. op een share in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Goner schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:15:
[...]

Ik vraag me eerlijk gezegd nog steeds af wat er illegaal is aan Homebrew (Channel) ?? Ik heb 'm via de Twilight Hack met mijn zelf gekochte Zelda:TP en Wii geinstalleerd ...
Ja, je kan er illegale dingen mee doen, maar avi's spelen en foto's bekijken lijkt me in principe niet illegaal.

Ik gebruik Homebrew Channel en GeexBox of MPlayerCE om .avi's te kijken op de Wii/flatscreen. Filmpjes staan bijv. op een share in het netwerk.
Houd het er maar op dat Nintendo het niet leuk vindt. In hoeverre softmodding illegaal is durf ik niet te zeggen, maar het is een grijs gebied en derhalve niet bespreekbaar op GoT.

Pagina: 1