• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:30
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist m'n compu 18 uur laten ratelen en transcoden voor niets. Ik moet een film op DVD zetten met wat fancy menuutjes en dergelijke. Ik heb nu een nieuw project gestart met een kort AVI'tje en vervolgens niets veranderd aan de settings (PAL trouwens). En ook nu weer een image zonder audio, terwijl Encore wel de audio aan het transcoden is en er zeker weten audio onder het filmpje izt.

Iemand bekend met dit probleem?

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je in Encore in de timeline van je filmpje kijkt, herkent Encore de audio dan ook? Als je de timeline afspeelt, krijg je dan ook geluid? Wat voor AVI is het?

De ellende met (o.a.) Encore is dat het ding lang niet alles herkent, en lang niet altijd een waarschuwing geeft. Ik heb ook regelmatig gezeten met een samengestelde dvd waarvan sommige fragmenten wel audio gaven en andere fragmenten niet. Wat ik dan deed is met een ander programma (heb op het moment geen voorbeeld voorhanden) de audio uit de AVI extraheren en die in Encore (of Premiere, als je de suite hebt) bij de video voegen...

Verwijderd

Ik heb ook nog dat probleem gehad. Het ligt idd aan het feit dat Encore niet ieder type herkent... Ik weet niet of je "Adobe Flash CS3 encoder" voor handen hebt, maar als je daarmee alles codeert naar een DVD-MPEG dan is het probleem verholpen. Dit moet ook wel lukken uiteraard met een ander programma. Maar mijn ervaring leert, dat dit programma redelijk snel kan coderen in vergelijking met andere.

En het voordeel is ook dat encore de filmpjes zelf niet volledig meer moet omzetten voor ze op een dvd te schrijven...