Hallo,
Ik ben een sjablonenscript aan het schrijven binnen applescript.
Ik loop nu tegen het probleem aan dat ik de melding krijg dat hij "else" verwacht maar "on" vindt.
Het probleem is dat ik weet dat on niet binnen een if/else blok gebruikt mag worden, maar dat is wel nodig om mijn script werkend te krijgen. Het if blok zegt namelijk of dat blok wel of niet moet worden uitgevoerd, en aangezien dit een erg groot script is waar dergelijke blokken veel ik voor komen weet ik zelf niet zo 123 een alternatief hiervoor.
Weet iemand hoe ik dit op een andere manier kan doen?
Wat er moet gebeuren (als hij volgens if mag worden uitgevoerd) dat hij in het actieve pages document een variabele zoals foutetekst gaat zoeken en vervangen door b.v. goedetekst. Volgens het onderstaande codeblok dacht ik dat dit moest, maar als iemand anders een alternatief weet is dit uiteraard welkom.
Als extra opmerking moet ik er wel bij zeggen dat de te vervangen waarde binnen het document max. 1 keer voor komt. Bovendien is het ook het enige document wat open is.
Dit is het blok code waar ik het over heb.
Ik ben een sjablonenscript aan het schrijven binnen applescript.
Ik loop nu tegen het probleem aan dat ik de melding krijg dat hij "else" verwacht maar "on" vindt.
Het probleem is dat ik weet dat on niet binnen een if/else blok gebruikt mag worden, maar dat is wel nodig om mijn script werkend te krijgen. Het if blok zegt namelijk of dat blok wel of niet moet worden uitgevoerd, en aangezien dit een erg groot script is waar dergelijke blokken veel ik voor komen weet ik zelf niet zo 123 een alternatief hiervoor.
Weet iemand hoe ik dit op een andere manier kan doen?
Wat er moet gebeuren (als hij volgens if mag worden uitgevoerd) dat hij in het actieve pages document een variabele zoals foutetekst gaat zoeken en vervangen door b.v. goedetekst. Volgens het onderstaande codeblok dacht ik dat dit moest, maar als iemand anders een alternatief weet is dit uiteraard welkom.
Als extra opmerking moet ik er wel bij zeggen dat de te vervangen waarde binnen het document max. 1 keer voor komt. Bovendien is het ook het enige document wat open is.
Dit is het blok code waar ik het over heb.
AppleScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| # Organisatie if d_organisatie is "aan" then global editedText set voor to "apple" set na to "google" tell application "Pages" tell document 1 set BodyText to body text end tell end tell my findAndReplace2(voor, na, BodyText) tell application "Pages" tell document 1 set body text to editedText end tell end tell on findAndReplace2(toFind, toReplace, theText) set astid to AppleScript's text item delimiters set AppleScript's text item delimiters to toFind set textItems to theText's text items set AppleScript's text item delimiters to toReplace tell textItems to set editedText to beginning & toReplace & rest set AppleScript's text item delimiters to astid return editedText end findAndReplace2 end if |
To Apple or not to Apple? That's the banana!