Touchscreen UMPC... best served cold...

Pagina: 1
Acties:

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
He Lui,

Ik heb een paar maanden terug via ebay een Samsung Q1 gekocht.. umpc..
Nu had ik deze week (lekker warm) het probleem dat het touch screen cursor naar de linker bovenhoek trok en daar niet uit wilde....

contact opgenomen met Samsung, als hij op gaat voor reparatie gaat het minstens €100,- kosten, als het lcd defect is het dubbele (valt buiten garantie)...

Op verschillende fora is de opmerking dat het door warmte kan komen, dat het te maken heeft met elektromagnetische interferentie van bepaalde andere spoeltjes in het systeem...(schijnbaar gekoppeld aan het backlight)... Dit zou z'n effect hebben op de touchcontroller....
Hij heeft het de afgelopen week een keer of twee een paar uurtjes gedaan....

Heb hem net een nachtje in de koelkast gelegd.... (ja echt)..
Bij het opstarten deed hij het goed 5 minuutjes en nu hetzelfde probleem, terwijl ik dit zit te tikken....

Ding kostte mij 300 euro, weinig zin in een reparatie van tussen de 100 en 200 euro.
Heeft iemand tips in de richting van of het zin heeft om hem zelf open te halen en alles eerst goed na te lopen. Of dat ik hem gewoon wel moet laten repareren?
(Of wil iemand hem overnemen, ik woon in Eindhoven)......

Tja

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Koelkast NOOIT doen! Dit ivm vocht etc.

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Dat snap ik ook wel, maar heb nu wel meer informatie over het systeem... Kan het ding nu toch niet gebruiken waarvoor ik hem wil gebruiken...
Staat nu aan, gaat pas weer uit als hij lekker warm geworden is en al het vocht er weer uit is...

Maar verder nog inbreng?