Toon posts:

Nieuwe laptop... Acer Aspire -- Resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft deze laptop: pricewatch: Acer Aspire 6930G-644G64MN

De vraag is simpel; waarom kan ik alleen in een max resolutie van 1366x768 (ja het is 16:9) afspelen? Alles is echt helemaal up to gister-date maar die resolutie van 1920x1080 haal ik niet. Het is verder echt wel die computer.

En beetje off-topic (kan het juiste forumgedeelte eigenlijk niet vinden voor deze vraag, welke zou dat zijn?); ik heb ook problemen met 1080p op de laptop. Zodra er een beetje actie e.d. in beeld komt gaat alles out of sync en de FPS schiet omlaag. Simpel decoder probleem? Ik heb er meerdere geprobeerd na wat rondgevraagd te hebben, maar de problemen blijven (als programma gebruik ik Mediaplayer Classic).

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Weet je zeker dat het die computer is? Er zijn verschillende subtypen, 5 stuks om precies te zijn:

Pricewatch zoekopdracht van 6930G

En wees even specifiek: Kun je 1080P instellen in Windows via beeldschermeigenschappen, of juist dat niet? Ook kan het zijn dat je de jusite codecs en dergelijke niet geïnstalleerd hebt, of geen juiste software gebruikt, of de laptop op energiebesparing hebt bij het afspelen. Ik neem aan dat het om HD films gaat? Er zit nogal een groot verschil in wat dat betreft of de videokaart meewerkt of niet.

Wees dus even duidelijk of hoe, wat en waarmee. Het blijft nu een beetje vaag voor mij.
* GENETX wil je graag in High Definition helpen ;) :P

[ Voor 58% gewijzigd door GENETX op 28-05-2009 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ooow wacht, ja ik had wel het juiste subtype, maar even direct van mijn bestelling afgenomen (silly me):

Type processor: Intel Core 2 Duo
Harde schijf (GB): 640
Intern geheugen (MB): 4096
Videokaart type: NVIDIA GeForce 9600M-GT
Beeldschermgrootte (inch): 16
Tablet PC: laptop PC
Uitvoering: T6400
Kloksnelheid (Mhz): 2000
Beeldschermtype: TFT
Beeldschermresolutie (pixels): 1366 x 768
Videogeheugen: 1024 MB
Videokaart model: aparte videochip
Ingebouwde webcam: Ja
Luidsprekers: intern
Snelheid harde schijf (rpm): 5400
Media station: DVD±RW DL, cardreader
Aansluitingen: IR, modem, USB 2.0, Wireless LAN
PC card: Nee
Accu: 6 cells Lithium-Ion
Besturingssysteem: Windows Vista
Gewicht: 3400
Kleur(en): zwart
Introductie model: 2009
Hoogte (in cm): 4.4
Breedte (in cm): 38.5
Diepte (in cm): 27.7
Typenummer: Aspire 6930G-644G64MN

Pretty much the same, behalve die resolutie dan!

Zou ik hier nou dan wel fatsoenlijk mee 1080p HD mee moeten kunnen afspelen?

Om je vragen te beantwoorden:

-Via Windows Desktop -> Beeldschermeigenschappen kan ik dus max 1366x768. 8)7 doh
-Heb volgens mij wel de juiste codec(s), heb via CCCP en CoreAVC geinstalleerd, gebruik Mediaplayer Classic om af te spelen.
-Het gaat inderdaad om HD films (is 1080p niet per definitie HD?).
-Speel de dingen af op High Performance plan, dus alles maxed out op energie vlak, aan de AC.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 14:54 ]

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:35:
-Via Windows Desktop -> Beeldschermeigenschappen kan ik dus max 1366x768. 8)7 doh
-Heb volgens mij wel de juiste codec(s), heb via CCCP en CoreAVC geinstalleerd, gebruik Mediaplayer Classic om af te spelen.
-Het gaat inderdaad om HD films (is 1080p niet per definitie HD?).
-Speel de dingen af op High Performance plan, dus alles maxed out op energie vlak, aan de AC.
Ik weet niet of die wel versnelling heeft. Probeer eens met PowerDVD. Die zou versnelling moeten hebben voor NVIDIA kaarten. Wellicht heb je ook nog PureVideo software nodig. De NVIDIA site zal vast meer info geven.

Verder zijn er 2 typen HD: Full HD (1080p en 1080i) en nog gewone HD (720p en 720i). De eerste is het zwaarste.

Wat voor type bestand probeer je af te spelen? Pak bij het afspelen ook even taskmanager er bij (ctrl+alt+del) en kijk in het prestaties tab hoe veel je CPU belast wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Na jaren desktop pc's in elkaar te zetten en te gebruiken voel ik mij opeens weer een noob betreffende HD en Laptops!

Over de HD;
Aah bedankt, ik heb wel PureVideo software via de officiele Nvidia al geinstalleerd, ik zal PowerDVD eens proberen!
Het zijn .mkv bestanden die ik probeer af te spelen, zal de CPU er eens bij pakken.
Wat is het wezenlijke verschil tussen p en i? Is dat net zoiets als in den beginne DVD + en DVD -?

Andere vraag (of moet ik hier even een nieuwe topic van maken?);
Iets anders waar ik achter ben gekomen en ik hoop dat je mij kan helpen? Ik merk dat de specs die ik vind bij mijn individuele bestelling helemaal kloppen in wat ik Windows bij Device Manager e.d. tegenkom; GPU klopt, RAM klopt, Processor klopt.

Alleen in alle specs die ik vind als ik 6930G-644G64MN google, inclusief Tweakers en vergelijk.nl kom ik een ietwat andere laptop tegen! Vooral elke keer met HD resolutie van 1920x1080!
Samengevat geeft mijn laptop en mijn bestelling aan dat mijn type 6930G-644G64MN is, maar deze geven dus beide andere specs dan als ik dit type google! De specs die de bestelling aangeeft staan hierboven, de specs die ik via o.a. pricewatch vind staat in de eerste post. Tevens kan ik op de officiele acer site mijn laptop niet vinden onder producten. Wat voor shady (verder prima functionerende) laptop heb ik gekocht?:O Mijn eerste laptop let wel!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:01
6930G-644G64MN

6930 - Laptop uit de 6930 serie (kortom design, waarbij die eerste 6 voor 16"staat)
G - Graphics (kortom een grafische kaart met eigen videogeheugen van 256 MB of meer)
64 - T6400 proc
4G - 4 GB Ram
64 - 640 GB HDD
M - Modem
N - Wifi N

Buiten de bovenstaande specs die vast liggen in het type nummer kan de rest op aanvraag anders zijn. Grote retailers zoals de metro group (Media Markt / Saturn), vendex etc kunnen op die manier systemen aanbieden die net wat beter bij hun klanten passen. Alleen het serienummer is één op één gekoppeld aan alle specs, maarja dat nummer is dusdanig lang dat het nergens vermeld wordt (zijkant doos: s/n ......)

Full HD moet je lappie btw moeiteloos af kunnen spelen. Codecs en drivers even nalopen dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Terror op 28-05-2009 16:37 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Als je deze guide volgt kun je met een Atom Z520 zelfs 720p vloeiend afspelen.

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:59:
Na jaren desktop pc's in elkaar te zetten en te gebruiken voel ik mij opeens weer een noob betreffende HD en Laptops!

Over de HD;
Aah bedankt, ik heb wel PureVideo software via de officiele Nvidia al geinstalleerd, ik zal PowerDVD eens proberen!
Het zijn .mkv bestanden die ik probeer af te spelen, zal de CPU er eens bij pakken.
Wat is het wezenlijke verschil tussen p en i? Is dat net zoiets als in den beginne DVD + en DVD -?
i is interlaced, p is progressive. Als ik het goed heb werkt het hele systeem op 50Hz. Bij progressive krijg je 50 beelden per seconde (50Hz), bij 1 krijg je slechts 25, of even / oneven beeldlijnen om en om (weet niet exact welke het is). Dat scheelt dus de helft aan data ;)
Alleen in alle specs die ik vind als ik 6930G-644G64MN google, inclusief Tweakers en vergelijk.nl kom ik een ietwat andere laptop tegen! Vooral elke keer met HD resolutie van 1920x1080!
Samengevat geeft mijn laptop en mijn bestelling aan dat mijn type 6930G-644G64MN is, maar deze geven dus beide andere specs dan als ik dit type google! De specs die de bestelling aangeeft staan hierboven, de specs die ik via o.a. pricewatch vind staat in de eerste post. Tevens kan ik op de officiele acer site mijn laptop niet vinden onder producten. Wat voor shady (verder prima functionerende) laptop heb ik gekocht?:O Mijn eerste laptop let wel!
Ik zou eens even checken onderop de laptop en eventueel contact opnemen. Het type dat jij noemt (en wellicht hebt besteld) komt iig niet overeen met de specs. Vaak zit er wel ergens een stikker met typenummer of wellicht bij de BIOS oid. Het type dat het zou moeten zijn is volgens mij uit productie, maar dan hebben ze je een andere laptop met verkeerde specs gestuurd. Dat is iig niet de bedoeling. Al staat in jou bestelling wel die resolutie... Hoe dan ook, enkel de shop geeft aan wat ze leveren en een vergelijkingssite of tweakers.net is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten in hun specs ;)

Maar houd dat ook maar in dit topic. Eventueel kunnen we later wel besluiten om het naar "Shopping Forum" op GoT over te plaatsen wanneer het nodig lijkt dat je een verkeerd product hebt gekregen.
Pagina: 1