Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virtual disk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11 19:50
Tweakers ik zit met het volgende:

Ik heb een iso gemaakt van een van mijn cd's en ik wil graag via daemon-tools of magicdisk een virtual disk maken om de iso te kunnen "mounten". Nu heb ik jarenlang probleemloos dit gedaan, maar nadat ik na mijn laatste format wat services uitgezet heb via een guide doet hij dit dus niet meer. Ik heb magicdisk tevens geprobeerd, maar die deed het ook niet.
Ik zal het installatie proces uitleggen:

Ik installeerde daemon zoals gewoonlijk. Normaal vraagt hij dan om een reboot, maar deze keer deed hij dat niet. In plaats hiervan kwam de "wizard hardware gevonden" op. Hij vond geen software om het apparaat te installeren. Vervolgens configureerde daemon de virtuele schijf.
Ik kan nu een iso mounten maar ik zie hem niet in het overzicht bij "mijn computer". Overigens staat bij apparaatbeheer dat het apparaat ingeschakeld is en werkt.

Waarschijnlijk ligt het er dus aan dat ik een bepaalde windows services uitgezet heb die nodig is voor het installeren van een virtual cd.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Services weer aanzetten? Ik zie daar niks over staan ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Bolis
Outerspace schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 01:45:
Services weer aanzetten? Ik zie daar niks over staan ;)
Ik heb de beschrijving van elke service gelezen en vond niets wat betrekking met het emuleren van een cd/dvd kan hebben. Verder kan ik wel ALLE services van windows aanzetten en een voor een uitzetten, maar dat lijkt me onnodig werk!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bolis schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 01:47:
[...]

Ik heb de beschrijving van elke service gelezen en vond niets wat betrekking met het emuleren van een cd/dvd kan hebben. Verder kan ik wel ALLE services van windows aanzetten en een voor een uitzetten, maar dat lijkt me onnodig werk!
Mja, wie niet waagt wie niet wint.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Bolis
Outerspace schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 01:47:
[...]

Ik maak wel even een screen van alle services die ik aanhad en ga het proberen, brb 15 mins ^^

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Welke versie hebben we het over ( Windows en Daemon tools ) ..
Hoe simpel hoet ook klink: Herstart Windows al geprobeerd ?

• Bolis
Yippie schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 01:48:
Welke versie hebben we het over ( Windows en Daemon tools ) ..
Hoe simpel hoet ook klink: Herstart Windows al geprobeerd ?
Windows XP en daemon 4.30. Ik heb ook 3.** versie geprobeerd maar deze deed het ook niet. Verder heb ik mijn pc bij elke installatie gereboot.

• Bolis
Outerspace schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 01:47:
[...]

Oke ik heb alle services aangezet en magicdisk verwijderd en gereboot. Het opstarten duurt een stuk langer. Ik heb geprobeerd om magicdisc opnieuw te installeren maar ik kreeg hetzelfde resultaat. Helaas nogsteeds herkenning!

• Yippie
te zien in diskmanagement ? ( diskmgmt.msc)
wordt die correct weergegevens in devicemanager , drivers (goed/correct) geinstalleerd ?
zo ja, in de properties, wat is de status in het device status kader ?

[ Voor 21% gewijzigd door Yippie op 28-05-2009 02:07 ]

• Bolis
Heel erg apart. Ik reboot nogmaals nadat ik magicdisc nog een keer verwijderd heb en ineens maakt hij een nieuwe schijf F: aan en ik deze kan ik gewoon mounten! Het lag dus misschien aan een bug in de installer of een achtergebleven reg key.

[ Voor 192% gewijzigd door Bolis op 28-05-2009 02:09 ]

• Yippie
Dus het werkt nu (weer) ?

[ Voor 78% gewijzigd door Yippie op 28-05-2009 02:11 ]

• Bolis
Wachten beloond, apart he...

Ja het werkt weer!

[ Voor 16% gewijzigd door Bolis op 28-05-2009 02:13 ]

• Yippie
Goed om te horen, wel jammer dat nu niet precies bekend is wat de oorzaak is/was.
Pagina: 1