Spontane reboots en crashes

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:16
ik heb een p2 350, met 128mb (7ns), op een BE6 mobo.
Tot voor kort draaide mijn bak zonder problemen op 490 mhz (140 mhz fsb, spanning op 2.1 v) maar de laatste week (om eerlijk te zijn eigenlijk sinds ik w2k build 2194 naar 2195 heb ge-upgrade, terwijl ik "tripleboot" draai met w98se en linux) krijg ik spontane reboots en crashes. Dit is echter niet alleen onder w2k, maar ook onder w98se, vandaar dat het probleem volgens mij niet software matig kan zijn. ik heb al geprobeert hem wat minder te overklokken (133 mhz fsb). dit ging in eerste instantie 2 dagen goed, (mijn bak draait dus 24/7) en toen begon hetzelfde gezeik weer.. ik heb hem toen helemaal teruggeklokt naar 350, en dat hield ie anderhalve dag uit, want toen heb ik hem gereboot om te kijken of ie de hogere snelheden ook weer aankon. dit bleek dus niet zo te zijn. ik begin het idee te krijgen dat mijn proc. of mijn mobo aan het overlijden is.. weet iemand wat de mogelijke oplossing kan zijn (behalve op standaard snelheid draaien natuurlijk) ? Het kan best wezen dat het TOCH aan windows ligt (aangezien het pas gebeurt sinds ik naar 2195 heb ge upgrade) maar dat lijkt me zo onlogisch, omdat dus ook w98 hetzelfde mankement vertoont. onder linux heb ik het nog niet meegemaakt, maar daar draai ik ook meestal niet langer dan 2 of 3 uur onder.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 16:51

oXygeN

oftewel oxje...

Ik draai ook met linux, win2k build 2195 en win98 (geen SE)
en ik heb ook een abit be6 alleen dan een cel466 maar ik heb nergens problemen mee...

\o/

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Hmmmm grappig (eigenlijk niet, maar je moet alles een beetje relativeren he?). Ik heb ook zoiets, maar dan alleen onder w2k (2128). Dan gooit ie hem er gewoon uit, zonder bsod of freeze of naja je begrijpt t wel. Ik heb ook het proggie BP6 FSB, en toen ik die voor de gein op 110 ofzo zette (kep twee C366's) kreeg ik een bsod, en niet zo'n reboot. En meestal als ik m te ver overklok (maar dan gewoon in de bios) en hij gaat naar win, en kan het dan toch niet aan, dan krijg ik gewoon een freeze (crash, verder nikkes).
Ik heb dus denk ik hetzelfde probleem als jij, maar eerst had ik daar helemaal geen last van. Denkt er hier iemand dat dat duidt op een sterfproces? Dan krijg ik namelijk zelf ook een hartverzakkig, want daar heb ik geen zin in.

Ik heb er onder W98 minder last van zo lijkt, maar daarin kan ik sowieso verder overklokken. Is dat bij jou ook zo?

Ik snap t niet helemaal, maar voorlopig krijg ik w2k niet meer aan de praat, dus los eerst mijn topic in software-OS maar op... ;)
Ik ben benieuwd, meld t effe als je iets doorhevt, of iemand anders die er iets van snapt...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

nou rubzie

ik draai sinds een paar dagen ook win2k 2195

maar ik heb ook spontane lock-ups, vaak al na 10 minuten

fuckzooi... ik heb dus een BP6 met 2x366 @ 550

ik moet de zooi terugklokken naar 500 om het zaakje wat langer te laten draaien, maar dan krijg ik na verloop van tijd weer lockups.

maargoed.. onder win98 heb ik geen last

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Bios Resetten.

Ik heb zelf een heel oud moederbord waarbij ik soms ook deze problemen had en bij mij bleek het te komen door de P&P in mijn bios maar die gezellige Windhoos paste iest aan of zo aan die instellingen en kreeg ze toen niet meer terug. Toen resete ik mijn bios en voila een volledig werkende computer.

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Verwijderd

TheHunter en RubZie:

Wat voor hardware hebben jullie in je compu zitten (behalve 2x366@550 en een bp6)?
Ik loop al een half jaar te klooien met win2k (vanaf beta3 tot 2195), maar 2x550 lukt dus niet! Allebei de processoren doen het individueel wel onder win98, maar onder win2k altijd freezes en bsod's.

Verwijderd

Ik heb eventjes Win2k Final op m'n K6-2 350@400 gehad (2de PC), maar na een avond maar snel opnieuw w98SE erop gegooid, niks dan ellende... lock-ups, spontane reboots :r

Ik weet niet wat het is, maar goed is het zeker niet... ik twijfel dan ook of deze 'final' wel de echt final is.. anders heeft Microsoft een NOG gaarder OS afgeleverd als de rest. ;)

• pjlgt
  • Niet online
Dat is vaag. Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een MSI 6163 Pro met een Selderij 466@525. Windows 2000 build 2195 crasht regelmatig. Verder eigenlijk geen problemen met Windows 98 SE en Red Hat 6.1. Misschien helpt het als je Windows 2000 installeert met de cpu('s) op hun originele snelheid?!

Skoezie

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:16
ik ben eens flink gaan kutten met de L2 cache latency, en met m'n voltage. Eerst had ik dus anderhalve maand de latency op 8 staan, en het voltage op 2.1 v. dit ging dus als die tijd goed. nu met die spontane crashes dacht ik: laat ik eens proberen wat er gebeurd als ik die 2 omhoog gooi. Ik heb nu de L2 cache op 10 staan, en het voltage op 2.2 v en wat blijkt: ipv na +/- 14 uur spontaan te rebooten, draait m'n p2 350@490 alweer netjes ruim een dag :)

Verwijderd

Hoe verander je die L2 Cache latency dan?
Ik kan geen optie in mijn bios vinden (alleen sdram latency), of heeft de BP6 dat gewoon niet in zijn bios zitten?

• RubZie
  • Laatst online: 27-08 10:23
OKE installatie van w2k is weer ok. Kep m voor alle zekerheid maar eenn sop 366 gezet en alles werkt ok. Ik ga verder maar effe acidburn nadoen om te kijken of ik dan weer over de 500 kom...moet kunnen.

Ikarus: wat bedoel je met bios restten? flashen? (moet ik ook nog doen er is laats een nieuwe gekomen en die heb ik nog niet geflesht)

desnacker: asus V3800 tnt2 video in en tv out, 128 mb ram, quantum 13 gb vuurbal, dat is het wel dacht ik.

Conclusie van de topic tot nu toe: W2K sukt??? :( Ik baal dr iig wel van tot nu toe...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Pagina: 1