Van jpg naar APN bij Alpine

Pagina: 1
Acties:

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:36

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Laat ik beginnen met dat ik niet zeker wist waar dit topic in onder te brengen, maar daarom maar hier gedaan. Mocht dit niet de ideale plek zijn, modjes voel jullie vrij om hem te verplaatsen.

Het gaat om het volgende, veel alpine modellen als de IVA-D310 en de D106, etc hebben de mogelijkheid om de achtergrond van hun scherm aan te passen.

Er is een site die dat voor je kan doen namelijk deze

Er zijn een paar vereisten voor de jpg/png bestanden zoals hier te lezen.
Please make your images meet the following requirements:
Resolution: 720x480
JPG or PNG format
Less than 1MB (remember this needs to compress to at least 32k!)

Nu is mijn uitdaging om dit zelf voor elkaar te krijgen aangezien de maker van die site er geen openheid over geeft. Dus hoop dat met alle kennis hier van mensen het wel mogelijk is om van een jpg bestand een apn bestand te maken die werkt op de multimedia toestellen van Alpine (met name de D310 en D106.

Iemand die me hier bij kan helpen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als ik een beetje google kom ik dit tegen:
http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/4/200512.html
http://www.avforums.com/f...1-x100-apn-converter.html
http://www.riotcreative.co.uk/tools/AlpineConverter.aspx

Je afbeelding zou je gewoon met irfanview op maat kunnen maken en kunnen opslaan als het juiste filetype.

Wise enough to play the fool

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Huh dat is wel heel snel, heb me ook rot gezocht op google, nu en ook al tijd terug maar nooit gevonden :S
Damn voel ik me even dom nu, Ga eens kijken... Thnx!

edit: 1ste link had ik ook gevonden, maar die verwijst uiteindelijk door naar de link die ik al in mijn OP had gezet, maar wordt niet uitgelegd hoe je het zelf kan doen.
Ook hebben ze het veelal over de IDA-x001 deze heeft een ander scherm dan de IVA-D310/IVA-D106
Andere resolutie (320x240 vs 720x480), etc, dat werkt dus niet helaas.

Met bovenstaande links kom ik er dus nog niet uit.... Gaat dus toch nog even iets verder dan dat :)

In de eerste link legt die Daniel, wel uit welke stappen hij onderneemt, heeft oa te maken met hex editor etc, en uiteindelijk is het hem gelukt, maar hoe hij het nu daadwerkelijk gedaan heeft is me nog een raadsel.

[ Voor 79% gewijzigd door 13art op 28-05-2009 11:20 ]

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

In dit forum hebben ze de sourcecode van die converter waarnaar je linkt (voor MAC en windows).

Volgens mij is dat niet zo moeilijk aan te passen naar jouw formaat.
helaas kan ik niet programmeren dus dat zul je zelf moeten doen.

Weer een stap verder in ieder geval!

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Tja ik heb mezelf ook nog nooit bezig gehouden met programmeren, dus zou het ook zo 1,2,3 niet weten :( Maar goed nooit te oud om me in te verdiepen.
Weet wel dat de x001 echt een ander systeem is. Weet alleen niet of dat puur en alleen in de resolutie zit van het scherm of nog meer dan dat...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

DjWannaB2002 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 11:06:
In de eerste link legt die Daniel, wel uit welke stappen hij onderneemt, heeft oa te maken met hex editor etc, en uiteindelijk is het hem gelukt, maar hoe hij het nu daadwerkelijk gedaan heeft is me nog een raadsel.
Hij heeft blijkbaar uitgevonden hoe je 2 apart gemuxte MPEG2-frames achterelkaar kunt zetten met checksums en al en APN-headers eromheen kunt plaatsen... ofzoiets... Maar dat is een heel andere aanpak dan de sourcecode waar Bazer naar linkt.

De sourcecode maakt van een raw bestand een 16 bits plaatje, met wat checksums en headers eromheen. Die doet niets met MPEG2-codering.

Ik vraag me af of die nieuwe modellen beide formaten zouden accepteren, dus zowel met MPEG2 frames als met een ruwe afbeelding.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
De D106 die ik heb (redelijk nieuw model) pakt in ieder geval de apn bestanden die ook op de D310, etc kunnen. Is ook een zelfde scherm en een zelfde soort toestel.
De iPersonolize toestellen maak van iets heel anders gebruik.

Aparte is dat de apn bestanden een vaste grote moeten hebben.
Ben ook verbaasd dat er nog geen tool beschikbaar is waarmee je zelf bestanden kan omzetten. Dat die Daniel zo'n beetje de enige is die blijkbaar weet hoe je zoiets moet doen...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Wat die vaste grootte betreft: nadat hij de MPEG2-frames heeft toegevoegd kijkt zijn programma hoeveel ruimte er nog opgevuld moet worden om op die vaste grootte te komen en dat vult hij aan met nulletjes ofzo. Dus dat is niet zo ingewikkeld.

Ik zou eens gaan voor die andere sourcecode en die ombouwen naar 720x480. Stel dat het werkt, zou een leuke vinding zijn. Persoonlijk zou ik er een Delphi-applicatie voor bouwen (omdat ik niet zo goed in C(++) ben) met als bijkomend voordeel dat ondersteuning voor jpeg plaatjes makkelijk in te bouwen is.
Pagina: 1