Toon posts:

slow usb 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

juist nieuwe USB-stick van EMTEC: 16gb...ik wil een bestandje van 4 gb overzetten en dat duurt nu al ongeveer 12 minuten....

oorspronkelijk was ie in FAT32, ik heb hem echter direct geformatteerd naar NTFS.

als ik de copy begin, is de snelheid (write vermoed ik :) ) 60MB/s en zou het iets van een 55 sec duren....maar direct neem die snelheid gradueel af naar een 6.06MB/s en duurt het dus meer dan 12 minuten....andere USB-poort geprobeerd, jusit hetzelfde voor...
Heb al ff gegoogled, maar kom dan vooral op problemen uit met usb 2.0 ondersteuning in xp...

iemand ook al voorgehad? ik ga seffes eens testen of het bij mijn maat ook zo'n probleem is, dan weet ik waar het van afhangt...

Maar het ergste, hele mijn computer lagt er van...als ik hier aan het typen ben, kan mijn pc het niet bijhouden, grmbl....heb eig geen idee wat het zou kunnen zijn, mss problemen met usb 2.0 ondersteuning op mobo?

systeem:
Windows vista ultimate 64 bit
Gigabyte EX 58 UD4P
i7 920
KVR 1333Mhz 6gb
HD radeon 4870 1gb
2x 500gb Seagate 7200.12

ps eindspeed 5.77 MB/s
pss geweldig, nu freezed ie op 5 seconds remaining :s....ahja, na 2 minuten 5s remaining is het weg...het stoppen van de usb stick duurde ook al superlang en explorer crashte...

psss ok, bij mijn maat start hij al maar aan 14 MB/s, dat is toch niet normaal voor USB 2.0, ok 60 is erover, maar 25 MB/s zou ik toch wel verwachten...misshcien iets te maken, met een "quick format" naar NTFS?
cheerz,
Tom

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 22:59 . Reden: typo ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

60MB/s is sowieso onhaalbaar, gezien dat gelijk de max is van de USBbus, en je maar de helft per apparaat gaat halen.
14MB/s is best normaal voor een USBstick, 25MB/s is vrij veel voor de meeste USBstickjes. Ik heb hier ook een EMTEC gevalletje liggen, die doet 6MB/s (is dan wel een oudere 1GB, maar niet bijzonder vlot).

Dit topic krijgt trouwens een schopje naar OM.

Verwijderd

Topicstarter
IDD, dat 60MB/s de theoretische max is van USB2.0 had ik al ergens gelezen maar
op mijn externe hdd kopieer ik tegen 25MB/s over USB 2.0 en ik dacht dat een Flash drive toch behoorlijk veel sneller was? Daarenboven, 6 MB/s op het einde bij mij en 14MB/s bij hem? is nog veel verschil hé...en het verkleert het freezen niet en het traag zijn...cpu verbruik tijdens kopieren + i-net: 9%, physical memory 41%...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 23:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een flashdrive hoeft niet sneller te zijn dan een HDD, zeker in USBSticks heb je vaak goedkopere chipjes zitten.

Dat hangen, heb je dat met iedere stick, of alleen met deze?

Verwijderd

Topicstarter
enkel met deze denk ik...als ie 12 min over 4.5 gb doet, dan weet ik niet of ik hem ga houden ;:)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Wat Terw_dan zegt inderdaad, de meeste sticks zijn zo snel niet, ik heb er hier ook een keer een getest en die kwam "maar" tot de 19MB/s.

Er zijn opzich wel snellere sticks (OCZ Trottle) die via eSATA gaan en op die manier sneller zijn.

Signature

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Standaard staan de beleidsinstellingen voor removable (USB) devices ingesteld op "optimaliseren voor snelle verwijdering"
Dit is wel veilig maar hiermee haal je nooit de maximale doorvoersnelheid.

Verander deze instellingen naar "optimaliseren voor prestaties"
Hiermee moet de overdracht veel sneller zijn.

Zie ook deze posting:
Externe Harde schijf, Veilig verwijderen Error

Verwijderd

Topicstarter
mja, ik vroeg me al af of er geen flashdrives via esata zouden bestaan...peperduur ook waarschijnlijk :).....
mja, met de 14 kan ik leven, maar met de 6 niet, waarom 14 bij hem en 6 bij mij? dat zou toch niet mogen verschillen?driverissue? maar mijn drivers zijn zo goed als zeker recenter als de zijne :s....

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Nu online

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:10:
mja, ik vroeg me al af of er geen flashdrives via esata zouden bestaan...peperduur ook waarschijnlijk :).....
lees mijn post eens ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
chill :), maar toch, kwil dat mijn usb stokske sneller gaat ;)....
kan het zijn dat het trager gaat bij mij omdat er meer apparaten op mijn usb bus zijn aangesloten? (hij heeft zelfs nog analoge keyboard en muis...)
Pagina: 1