Hoi allen,
juist nieuwe USB-stick van EMTEC: 16gb...ik wil een bestandje van 4 gb overzetten en dat duurt nu al ongeveer 12 minuten....
oorspronkelijk was ie in FAT32, ik heb hem echter direct geformatteerd naar NTFS.
als ik de copy begin, is de snelheid (write vermoed ik
) 60MB/s en zou het iets van een 55 sec duren....maar direct neem die snelheid gradueel af naar een 6.06MB/s en duurt het dus meer dan 12 minuten....andere USB-poort geprobeerd, jusit hetzelfde voor...
Heb al ff gegoogled, maar kom dan vooral op problemen uit met usb 2.0 ondersteuning in xp...
iemand ook al voorgehad? ik ga seffes eens testen of het bij mijn maat ook zo'n probleem is, dan weet ik waar het van afhangt...
Maar het ergste, hele mijn computer lagt er van...als ik hier aan het typen ben, kan mijn pc het niet bijhouden, grmbl....heb eig geen idee wat het zou kunnen zijn, mss problemen met usb 2.0 ondersteuning op mobo?
systeem:
Windows vista ultimate 64 bit
Gigabyte EX 58 UD4P
i7 920
KVR 1333Mhz 6gb
HD radeon 4870 1gb
2x 500gb Seagate 7200.12
ps eindspeed 5.77 MB/s
pss geweldig, nu freezed ie op 5 seconds remaining
....ahja, na 2 minuten 5s remaining is het weg...het stoppen van de usb stick duurde ook al superlang en explorer crashte...
psss ok, bij mijn maat start hij al maar aan 14 MB/s, dat is toch niet normaal voor USB 2.0, ok 60 is erover, maar 25 MB/s zou ik toch wel verwachten...misshcien iets te maken, met een "quick format" naar NTFS?
cheerz,
Tom
juist nieuwe USB-stick van EMTEC: 16gb...ik wil een bestandje van 4 gb overzetten en dat duurt nu al ongeveer 12 minuten....
oorspronkelijk was ie in FAT32, ik heb hem echter direct geformatteerd naar NTFS.
als ik de copy begin, is de snelheid (write vermoed ik
Heb al ff gegoogled, maar kom dan vooral op problemen uit met usb 2.0 ondersteuning in xp...
iemand ook al voorgehad? ik ga seffes eens testen of het bij mijn maat ook zo'n probleem is, dan weet ik waar het van afhangt...
Maar het ergste, hele mijn computer lagt er van...als ik hier aan het typen ben, kan mijn pc het niet bijhouden, grmbl....heb eig geen idee wat het zou kunnen zijn, mss problemen met usb 2.0 ondersteuning op mobo?
systeem:
Windows vista ultimate 64 bit
Gigabyte EX 58 UD4P
i7 920
KVR 1333Mhz 6gb
HD radeon 4870 1gb
2x 500gb Seagate 7200.12
ps eindspeed 5.77 MB/s
pss geweldig, nu freezed ie op 5 seconds remaining
psss ok, bij mijn maat start hij al maar aan 14 MB/s, dat is toch niet normaal voor USB 2.0, ok 60 is erover, maar 25 MB/s zou ik toch wel verwachten...misshcien iets te maken, met een "quick format" naar NTFS?
cheerz,
Tom
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 22:59 . Reden: typo ]