Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een Samsung LE40B650 gekocht heb zit ik met een lip sync probleem wanneer ik de audio output van de blu ray speler rechtstreeks naar de Logitech Z-5450 laat lopen.
Nu las ik dat de Sony BDP-S350 blu ray speler een A/V sync functie heeft. Is er iemand die dit toestel heeft en kan zeggen per hoeveel ms je dit kan regelen (ik weet dat de delay maximum 120 ms is). En of die A/V sync werkt wanneer je het beeld via HDMI naar de tv stuurt en het geluid via optical naar de surround set.
Alvast bedankt...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Staat dat niet gewoon in de handleiding dan?

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Er staat enkel dat er een A/V sync is die instelbaar is tussen 0 en 120 ms. Er staat niet bij in welke stappen en er staat ook niet bij of dit voor alle audio uitgangen is.
Als dit in stappen van bv. 5 ms werkt en voor alle uitgangen geldt dan zou deze blu ray speler voor mij een mogelijke oplossing zijn, maar ik kan dit dus niet vinden in de handleiding.
En naar Mediamarkt gaan om het te vragen aan een verkoper is nog slechter dan de handleiding lezen, want die weten niet eens dat er A/V syncing op zit. Laatst was ik immers in de MM en vroeg of ze zo geen spelers hadden. Verkoper: neen. Maar ze hadden wel de BDP-S350 te koop... :?

Verwijderd

Topicstarter
Op aanvraag: het antwoord ben ik ondertussen te weten gekomen omdat ik de S-350 heb gekocht. De AV sync kan het geluid van zowel de HDMI, optical als coax out tot 120 ms vertragen in stappen van 10 ms (ook bij DTS en Dolby Digital output). De LE40B650 heeft wanneer 100 hz motion flow aan staat een verschil van 100 ms tussen beeld en geluid. Deze blu ray speler lost het probleem dus 100% op.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Mooi dat het is opgelost. Kun je de delay apart instellen per uitgang?

Wel vervelend dat je steeds moet bijregelen als je motionflow in- en uitschakelt, maar er zit niks anders op denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb motionflow altijd aan staan op de custom setting met blur reduction op 8 en judder reduction op 0. Dit zorgt voor een betere motion resolution zonder dat er video-effect optreedt. Geeft zeer goede resultaten bij film; je ziet de snelle actiescènes met veel minder "veegeffect".

De delay die je instelt op de S350 is voor alle uitgangen hetzelfde.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
De motion flow op de tv zal waarschijnlijk de interpolatiebeelden berekenen (tussenframes) en dit kost rekenkracht en daarom zal het beeld achter gaan lopen tov het geluid.

Ik blijf het raar vinden dat er geen audio delay zit op hdtv's, vooral de Samsungs hebben er veel last van.
Erg handig dat de blu-ray speler dit wèl kan!

Verwijderd

Is het 100% zeker dat ik geen audio-delay heb als ik 100hz motionflow uitzet?
Ik zie het verschil tussen aan en uit namelijk echt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Als je het over de interne speakers van de tv hebt: daar is geen verschil tussen 100 hz motion flow of niet. Je kan bij een B650 trouwens in het service menu de audio delay van de interne speakers en de optical out van de tv apart instellen.
Het probleem stelt zich alleen als je bv. een blu ray speler met HDMI op de tv aansluit en met de optical of coax het geluid vanuit de blu ray speler rechtstreeks naar een surround set stuurt die geen A/V sync heeft.
Dan is er wel een verschil (bij mij toch alleszins) tussen wel en niet 100 hz motion flow aanzetten. Indien ik hem afzet lopen beeld en geluid nog vrij goed synchroon (ik zie niet genoeg verschil om me er aan te ergeren), maar als ik dan de 100 hz motion flow aanzet is er wél een duidelijk lip sync probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 22:47 ]

Pagina: 1