Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Word document opgeslagen maar niet terug te vinden

Pagina: 1
Acties:

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Iemand stuurt me een word document als attachment aan een mail op mijn gmail account. Ik open het direct door op het word icoontje te klikken. Ik werk er een uurtje aan, en sla het op, op m'n pc. Ik heb er niet aan gedacht om het in een bepaalde folder of zo op te slaan, gewoon een save as, en OK geklikt.

Vervolgens probeer ik het document weer terug te openen, maar ik kan het nergens meer vinden???!

Het oude attachment nogmaals geopend en gekeken waar het naar toe gaat als ik een save doe.
C:\Documents and Settings\joop\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\ZL8GKLLG\naampje.doc

Maar die folder bestaat niet volgens explorer. In "Temporary Internet Files" staan gewoon een hele berg bestanden en ik zie geen folder Content.IE5 laat staan ZL8GKLLG.

Met search op bestandsnaam gezocht, de hele C: vanuit de root - niks te vinden
Met search op enkele sleutelwoorden IN het bestand gezocht - niks te vinden

- Waar is mijn document?
- Waarom zie ik in de file browser van Word - save een andere folder structuur dan met de explorer?

display hidden files en system files staat al aan in de file explorer

Ondertussen ben ik op de cmd prompt aan het werken en zie ik de folder en bestanden wel (met dir /ah), maar het is de oude versie :(

[ Voor 8% gewijzigd door joopv op 27-05-2009 23:27 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Een update: het document was niet meer terug te vinden. Ik heb een paar file recovery tooltjes geprobeert, een claimde het document te kunnen terughalen maar daarvoor moest ik een betaalde versie aanschaffen, em de andere tooltjes zagen het document niet eens.

Gelukkig had ik een print, dus maar even het documentje opnieuw bewerkt.

Het lijkt me verstandig dat webmail providers een of andere waarschuwing geven bij het openen van attachments via de webinterface. Als je er op gaat zoeken kom dit probleem - het default opslaan in een temp folder - regelmatig voor.

Als er nog inzichten zijn over de verschillende manieren waarop folder structuren weergegeven worden. Het is nogal irritant, niet alleen in die Temporary Internet Files folder maar je ziet het ook op andere plekken. My Documents is onder bepaalde omstandigheden opeens "joopv's documents". Dat is toch idioot?

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Die mappen bestaan wel, maar staan op 'super onzichtbaar'. Als je in de adresbalk van de verkenner C:\Documents and Settings\joop\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\ plakt, zie je de mappen waarschijnlijk wel. Eventueel moet je eerst onder extra -> mapopties, tab weergave het rondje "verborgen mappen en bestanden weergeven" aanklikken.

[ Voor 0% gewijzigd door Vaan Banaan op 08-06-2009 14:01 . Reden: Lezen Vaan, het stond al aan. ]

500 "The server made a boo boo"