Soort mix problemen graka's/drivers/BIOS

Pagina: 1
Acties:

• hugoarts
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-01 21:43
Hallo tweakend nederland,

Het volgende verhaaltje betreft de volgende meuk hardware (mocht dit van belang zijn)
- Sapphire HD 2900 GT op PCI-e
- Asus HD 2600 Pro op PCI-e
- Radeon 7000 op PCI
- S3 Trio 64V2 op PCI
- Mobo is Asus M2N-SLI Deluxe

nu heb ik altijd 3 graka's gebruikt om 6 monitoren aan te sturen. Toen is er eentje kapot gegaan en heb ik een nieuwe zien te regelen. De kapotte (gaf enkel BSOD's) was een Asus X700 op PCI-e en heb ik nu vervangen door een Radeon HD 2900 GT.
Toen heb ik de HD 2900GT en de HD2600 opnieuw geïnstalleerd. De Radeon 7000 die altijd prima werkte wil nu niet meer starten en geeft foutcode 10. Als ik de 2900 GT eruit gooi, dan doet de 7000 het nog wel, maar anders geeft hij BSOD's na de installatie van de 7000 bij initaliseren van Windhoos Xtra Prut SoepPakket 2.
Er is dus niets mis met de hardware, maar het lijken driverconflicten of iets in de BIOS te zijn. Toch?

Tevens heb ik een S3 Trio 64 V2 liggen die ik wilde installeren zodat ik nog eens 4 extra monitoren kan aansluiten. Die geeft nu ook foutcode 10, maar wordt wel direct herkend als de goede kaart. Dit is dus hetzelfde probleem waarschijnlijk als ik bij de 7000 ervaar.

Heeft er iemand tips over de juiste volgorde van het installeren van drivers of de BIOS? Ik heb nu alle IRQ's in de BIOS op auto staan. Tot voorheen heb ik altijd de oudste graka als eerste geïnstalleerd door middel van handmatig de drivers te selecteren uit één en hetzelfde pakket van drivers. Nu met de HD2900GT lukt dat niet meer, want die zit niet bij de HD2600Pro en de Radeon 7000 in hetzelfde pakket. Kan dit oorzaak zijn?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

• hugoarts
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-01 21:43
Geen expertise omtrent ditsoort dingen aanwezig?? :)