Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office 2007] icoontjes ontbreken bij nieuw bestandsformaat*

Pagina: 1
Acties:

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Beste,

Onlangs kreeg ik het volgende probleem, kan wel niet juist zeggen wanneer dit voorgevallen is maar is redelijk ambetant :

Wanneer ik bestanden opslaag in het nieuwe office formaat dus zoals docx, pptx etc hebben de files geen icons nimeer op de desktop en in de windows explorer. Als ik ze opslaag als office 2003 formaat hebben ze wel het icoontje, het specieke icoon voor een doc en ppt extensie dan welteverstaan.

Weet iemand hoe ik de iconen kan terugzetten want heb eens rond gezocht maar vind op internet geen posts van mensen die hetzelfde probleem hebben meegemaakt.

Greetz,

Dries

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:51
Probeer eens een repair van je Office pakket, mocht het niet werken:
Open je Windows Explorer.
Tools > Folder Options > tabje "File types"
Typ hier DOCX, via Change kan je eventueel het document aan Word koppelen als dit niet meer zo is.
Via Advanced kan je het icoontje weer instellen naar het juiste plaatje.
Bij mij verwijst het plaatje naar:
code:
1
C:\WINNT\Installer\{90120000-0011-0000-0000-0000000FF1CE}\wordicon.exe

Herhaal dit voor alle bestandstypes.

[ Voor 4% gewijzigd door mhoogendam op 29-05-2009 09:19 ]

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Het probleem is dat ik hier vista heb opstaan en dit in mijn windows explorer nergens vind. Ik heb wel een tablad mapopties maar vind hier nergens iets over file types.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:51
Droned schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:27:
Het probleem is dat ik hier vista heb opstaan en dit in mijn windows explorer nergens vind. Ik heb wel een tablad mapopties maar vind hier nergens iets over file types.
En wat doet een repair van Office?

Verder:
Windows Vista allows user to change and set default program association for most kind of file extension type via Control Panel’s “Set Associations” or “Set Default Programs” under “Default Programs” link.