• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:49
Beste,

ik heb thuis o.a. de volgende apparatuur staan:
Hitachi PJ TX100 projector, 720p native resolutie.
Harman Kardon AVR 430 receiver.
Samsung DVD HD850.

Het beeld wordt dmv componentkabel via de receiver geschakeld naar de projector. Ik schakel via de receiver omdat ook een showcenter 200 via component naar de PJ gaat. DVD weergave is helder en scherp.

De projector en receiver hebben geen HDMI.

Nu blu-ray echt doorgebroken is, en de spelers ook steeds betaalbaarder worden, zit ik aan een BR speler te denken. De speler moet echter wel aangesloten worden op de bestaande apparatuur.

mijn vraag is nu of het de moeite waard is van Blu Ray, omdat ik het volledige beeld potentieel niet gebruik. Een speler proberen is wat moeilijk, omdat niemand in mijn vriendekring een BR speler heeft. Winkels willen de spelers niet uitlenen.... Kan iemand mij zinnig advies geven?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Ook met component heb je met Bluray haarscherp beeld hoor. Alleen als je lange afstanden moet overbruggen zou ik dan wel op de kwaliteit van de kabel letten. Hoeft geen duur spul te zijn maar ook weer geen dropveters. Iets met degelijke afscherming iig.

Ik heb zowel m'n Apple TV als PS3 wel eens via component geprobeerd en dat kan heel dicht in de buurt van HDMI komen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Gewoon de blu ray speler instellen op 720p en aansluiten via component.
Niet alle blu ray spelers geven goed beeld bij 720p/50 Hz. Ik heb zelf een blu ray speler van LG en die geeft rotbeeld bij 50 Hz, alleen bij 24 Hz geeft hij echt goed beeld (maar dat kan dus enkel met een HDMI aansluiting).
De Sony BDP-S350 is een aanrader als je projector 50 Hz input nodig heeft. Uit tests blijkt dat dit toestel daar zeer goed mee overweg kan en hij is voorzien van component aansluiting en optisch en coaxiaal digitaal om aan te sluiten op je receiver. De handleiding van dit toestel kan je hier vinden:

http://www.sony.be/lang/n...Fmanuals%2F3452775511.pdf

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:49
Er staat mij iets van bij dat sommige videotheken nu ook blu-ray spelers verhuren.
Deden ze vroeger ook met video-recorders en dvd-spelers.

Misschien eens bij wat lokale videotheken langs gaan?