Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om dit; Acer H233HAbmid; scherm te halen, aangezien hij t/m 30/05 voor 190€ bij de Makro op te halen is.

Echter zijn er nogal weinig reviews te vinden over dit scherm dus vraag ik toch maar even om raad.

Even de belangrijkste info op een rijtje:

Merk Acer
Type H233HAbmid
Schermdiagonaal 23"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Kijkhoek 160°
Reactietijd 2ms
Contrastverhouding (dynamisch) 40000:1
Helderheid 300cd/m²
Verbinding (Video Uit) D-Sub (VGA), DVI-D, HDMI
Monitor Eigenschappen Speakers
LCD Panel TN

zijn er nog bijzonderheden bij het lcd panel, tn? (tijdje terug waren er wat geruchten over slechte lcd panels bij samsung?)

en moet ik me echt zorgen maken of mijn saphire HD 3870 512md dit scherm wel aankan of is dit pas bij toekomstige games en zijn die dan gewoon speelbaar met een iets lagere resolutie? (overige specs; 2,6ghz quad, 4gb[32 bit]ram)

en voor de 360 is het scherm prima, rite ?

bij voorbaat dank :)

-- El Arctica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik zit er zelf ook naar te kijken, maar de specs zijn wat mij betreft goed!

trouwens, je kan em bij office centre nu ophalen voor 149 excl. dus 177,31 incl.
Ik denk dat ik em ook aanschaf. Ding kan trouwens ook HDMI.

Khoop dat je er wat aan hebt.
gr,
J. Scholten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een lagere resolutie kun je altijd instellen trouwens.
groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze monitor ook in het Office Centre blaadje zien staan en ik heb er eigenlijk ook wel intressen in, alleen na lang zoeken op het Internet ben ik nog geen reviews tegengekomen.

Heeft iemand misschien ervaring met deze monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Hij ziet er goed uit, maar ik heb het niet zo op Acer monitoren. Enkele weken geleden ben ik eens naar de Mediamarkt gegaan om wat schermen te vergelijken. Als je een Acer naast een LG of Samsung ziet, dan zie je duidelijk verschil, en dat is dan geen positief verschil. De kleuren kwamen er niet goed uit, zelfs na een beetje finetunen was het niet zo goed als de Samsung's en LG's.

Een review van deze monitor vind je hier, nou ja, het gaat om de Acer H233H bmid, maar het schijnt dezelfde monitor te zijn: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2342887,00.asp

Ik raad je aan om eens naar de Mediamarkt te gaan om het eerst eens te bekijken ;)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er al een tijdje eentje, gekocht voor 180 euro via Ibood.

Weinig ervaring met andere schermen, maar wat ik tot nu toe voor negatiefs over de Acer kan zeggen is de dat er weldegelijk een hoop backlightbleeding aanwezig is. Onder/bovenkanten witte 'gloed'. Voor mij echter niet storend, ik zie het niet eens meer, en als je proper 1080p films kijkt heb je er alleen 'last' van tijden donkere scenes.

Ik kwam van een 15" sony flatpanel, dus qua grootte lijkt t me logisch dat ik er meeeer dan tevreden over ben. Voor de rest, gaming, Inetten en alle dingen die je met een monitor wilt doen gaan er prima mee zal ik maar zeggen.

Hetgeen wat je simpelweg niet kan vergeten is dat dit ding echt geen drol kost. Voor minder dan 170 euro een 23 inch full HD scherm met HDMI, 2ms reactietijd etc etc.

Voor je videokaart, ik game op een HD4850 @ 700/1100 Mhz, 512 Mb versie en dat gaat over het algemeen prima! COD4, GRID, Empire: Total War zijn bijvoorbeeld een paar titels die ik dan speel en die gaan 1-00% procent vloeien op full HD. Enige wat je dan zelf even uit moet zoeken is de verhouding 3970 vs 4850.

Heb je hier iets aan? Vragen nog over het scherm, ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem inmiddels al weer teruggebracht, en om 3 redenen:

1; ik kon me 360 er niet op aansluiten omdat ik een te oude xbox heb :/ (geen hdmi poort)
2; ik vond hem te breed (16:9).
3; resolutie is te hoog voor mijn pc en ik vind het zonde om een scherm niet in zijn native resolutie te draaien.

voor de rest vond ik het een prima scherm. kleuren waren prachtig (vergeleken met mijn 5 jaar oude beeldscherm :p) en de vormgeving vond ik ook mooi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ nielsdolk
Ik heb nog geen tijd gehad om naar deze monitor te gaan kijken, maar zou je wat foto's kunnen posten.
De meeste plaatjes die ik zo tegen kom zijn reclame materiaal en dat geeft niet echt een goed beeld.

Afbeeldingslocatie: https://www.pccomponentes.com/fotos/monitores/acer_h223h_23__dvi_hdmi.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 20:09 ]

Pagina: 1