Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen 'remote' printer driver schrijven?

Pagina: 1
Acties:

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:13

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
Ik dacht laatst aan iets wat volgens mij wel mogelijk moet zijn, maar ik heb geen idee hoe zoiets gerealiseerd zou moeten worden, en omdat ik er geen kaas van heb gegeten hier de vraag of zoiets überhaupt mogelijk is:

het printen via the internetz.
Dus ik heb een printerdriver op mijn laptop staan, die neem ik mee naar een vergadering, en als ik via deze 'printer' mijn worddoc ga uitdraaien, komt ie thuis bij mijn home pc uit de printer rollen. Kan zoiets technisch gezien, omdat je uiteraard enerzijds een IP moet weten en anderzijds een verificatie moet hebben etc? En valt zoiets te programmeren of moet je dan alweer bij bijvoorbeeld HP zijn? Ben benieuwd :) (hopelijk is CSA juiste forum)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jahoor, kan prima. Gewoon een port forwarden naar je printer. Erg secure is 't niet, dus beter via een vpn doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
ok, en stel dat ik bijv zoiets opzet dat mijn buurman of een collega ook kan printen, hoe weet ik dan wanneer het van hem is? Kan ik zoiets bijhouden thuis?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij kun je aangeven dat geprinte opdrachten gewoon in de queue moeten blijven staan. Daar kun je dan zien wie wat geprint heeft.

Zie hier: http://technet.microsoft....rary/cc739118(WS.10).aspx

[ Voor 22% gewijzigd door jelmervos op 27-05-2009 21:47 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
jelmervos schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:46:
Volgens mij kun je aangeven dat geprinte opdrachten gewoon in de queue moeten blijven staan. Daar kun je dan zien wie wat geprint heeft.

Zie hier: http://technet.microsoft....rary/cc739118(WS.10).aspx
check , dus dat is een optie dat je op de (printer)server bijhoudt?

En hoe makkelijk is het om zo'n driver te schrijven, ben je er weken mee bezig om uit te zoeken of kan het bijv vrij simpel? (ben een amateur op software gebied, maar heb wel een wat met vb gedaan bijv)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan, althans in Windows 7, zelf een printer toevoegen. Kan ook van een ander IP adres zijn. Moet je dus enkel weten welke poort gebruikt wordt hiervoor en die forwarden. Daarna gewoon met dat IP verbinden.

Edit: Kan je hier iets mee?
631: print remotely to any IPP enabled printer through the Internet * The Common Unix Printing System (CUPS) is based on IPP. Also see printing section.

http://technet.microsoft....rary/cc757981(WS.10).aspx

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 27-05-2009 21:56 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik zou voor VPN gaan, stuk sneller te regelen dan een driver schrijven!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:41
en vpn is veel veiliger. Als ik iets groots moet uitprinten maak ik een vpn verbinding naar kantoor en laat ik het daar op de laser uitdraaien, gaat prima

• Altaphista

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Topicstarter
ja ok, maar met vpn moet je dan weer per gebruiker een user aanmaken dus met veel vrienden blijf je bezig ;)

Pagina: 1