Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Antec 300 "White Art"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.208 views

• okkii
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 14:35
Ik Ben okkii,

Ben 15 jaar en wil na deze zomervakantie beginnen met mijn eerste casemod.
En ik wil het al meteen goed doen. Ik wil een Antec 300 helemaal wit met zwart accenten spuiten. En een windows plaatsen. Door deze window mag alleen het mobo en graka gezien worden. Ik wil op de sidepanel ook een paar hele mooie kleurige wolkjes. Deze wil ik met een mooi gemengde UV kleuren gedoe maken.

Zulke wolken
Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.com/fs20/i/2007/254/7/3/Akatsuki_Cloud_Burshes_by_H0shii.png

Ik stop mijn huidige systeem erin in en dat is.
Intel E2140
Asus P5Q-PRO
1GB Dominator
450w Custom painted Voeding
2x 1TB Samsung F1 schijven
En als ik mijn RMA 8800GTS G92 vervangen krijg, komt die kaart erin :)

Zoals ik in het begin al zei. Ik wil hier na de zomervakantie mee beginnen. Heb nu geen spuitbussen enz in huis.

Ik wilde deze topic even openen en weten wat de andere tweakers over mijn idee vinden.
Ik zal ook met Photoshop een soort van idde geven wat ik nou wil doen :)

Verwijderd

Hoe ga je de UV-verf die op de buitenkant van je kast komt verlichten?

• okkii
Ik snij een vierkant stukje uit de paneel. en daar plaats ik een vierkant stukje plexi, die gebruik ik voor al mijn wolkjes en wat er op moet komen. het stukje plexi wordt weer helemaal wit gespoten op die wolkjes na. en dan met een UV ccfl, van 10cm ofzo der achter

Denk dat dat wel zou werken. ?

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
het is wel leuk dat je een casemod ga maken. maar nu al topic terwijl je pas over 3 a 4 maanden de mod gata maken 8)7
en ga je ook nog sketchup tekening maken oid? zodat wij kunnen zien hoe hij eruit gaat zien :9

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

euh, ik wil niet lullig zijn, maarre, meestal open je idd pas een CiP als je al wat hebt om te laten zien, luchtkastelen en dromen zijn niet echt de moeite waard.. (en zo staat het ook in de regels, dat je eerst in "Schop Een Modje" (subforum) toestemming moet vragen voor een CiP.

nja, succes dr mee, we zien het binnenkort terug als je wat meer progress hebt :)

• Hrugnir
  • Laatst online: 10-12-2023
maar hij zou wel een topic mogen openen over wat wij van zn idee vinden toch?

zou je niet zwart op zwart kunnen verven? toelichting: zwart plexiglas laat vaak nog wel wat licht door wat je zelf ook al door had. Dan kan je de zwart geverfde plekken waar geen wolken gebruiken als donkere achtergrond voor de oplichtende wolken?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Alleen een raampje en een paintjob? Ik vind het wat krap aan, qua ideeen. Misschien dat je alvast een lijst plannen kan maken?
En wss wat te voorbarig met het aanmaken van een CiP topic, zoals Merijntjuh al zegt.

Volgens mij heb je ook je topic nog niet voor goedkeuring aan de moderators voorgelegd door hem eerst in Schop een Modje te plaatsen. Tenminste, ik zie geen melding van een mod dat er toestemming is gegeven.

Verder vind ik het idee van wolkjes wel een leuk idee. Zeker als het met UV verf gedaan wordt kan dat een mooi effect opleveren.

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 27-05-2009 22:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• okkii
Het was ook echt bedoeld om tips te krijgen. En me op problemen te helpen voorkomen. Zoals op het begin waar ik helemaal niet aan dacht. Als de UV gekleurde wolkjes buiten mijn case zijn hoe licht ik het op.

En ik heb de FAQ gelezen.

In CM is er een type topic wat speciale aandacht vraagt: het zogenaamde CiP-topic. Dit is een topic waar de bouw van een case in gedocumenteerd wordt terwijl de case zelf nog niet af is. Is je casemod nog niet af maar wil je 'm al wel posten? Lees dan Casemods in Progress want om een casemod in wording te posten heb je toestemming nodig. Als je gewoon een topic opent zonder dit eerst te lezen, zal het op slot gaan en verklein je je eigen kansen om toestemming te krijgen behoorlijk.

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

dus wat staat dr nou? lees CIP (en dat is een link) en daar staat in wat je dr voor moet doen ;)
dit valt onder zonder te lezen een topic openen en je eigen kansen verkleinen..

• okkii
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Hoop dat een mod me de goede weg op kan wijzen met me topic ?

• Hrugnir
  • Laatst online: 10-12-2023
als ik jou was zou ik gewoon nog even wat orienteren, dus eerst een beetje het internet afstruinen naar [CIP] topics en dan daar inspiratie van opdoen. Daarna zou je bijvoorbeeld schetsjes kunnen maken(bij voorkeur op papier want is sneller) en dan moet je kijken hoe je die schetsje wil realiseren. Dus kijken of er wel de spullen voor bestaan e.d.

Wij op school doen precies hetzelfde namelijk, je krijgt een opdracht. Je bedenkt hoe je die wil interpreteren(in mijn geval was dit van een Wangenmeubel een pckast maken). Daarna je 3 schetsen maken met 3 concepten. (dus bijvoorbeeld een liggende kast, een lange kast met heel veel gadgets of een zo strak mogelijke standaard ATX layout.

Dan ga je de 3 concepten met iemand bespreken(in ons geval de leraar) je kiest er dus eentje uit. Daarna gaan wij zogenaamde voorstudie doen. Wat er op neerkomt dat je precies gaat uitzoeken hoe je het gaat doen(dus in de plaats van een kubusje van mdf bedenk je welke plaat over welke komt te vallen om een kubus te maken en hoe je deze vastzet.

Daarna moetten we nog een bouwtekening maken en een tekening om te presenteren :P

mijn punt is als je een dergelijk schema'tje afwerkt en je opent voor een gerichte vraag een topic dan zijn er hier genoeg mensen die je meer dan bereidt zijn te helpen. Verder als je een idee hebt van wat je nog moet uitzoeken kun je dit zelf doen

ik hoop je hiermee te helpen :P

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zie voor meer info over het CiP regelement:
Casemods in Progress

Deze gaat daarom dus dicht. Aan een topic zoals dit hebben we natuurlijk helemaal niets :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.