Toon posts:

welke reciever voor mijn jamo S 606 HCS 6 help!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag de best bijpassende reciever voor deze boxen, eentje van hoge kwaliteit.

ik heb er ongeveer 800 euro voor over hier kan ik toch een erg goede reciever voor kopen.

en oh ja de speakers zijn 6 ohm en zijn bedoeld voor films en live concerten (surround).

ik zat zelf te denken aan de onkyo tx-sr806 is dit een goede keuze of raden jullie me wat anders aan???

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

alvast bedankt...

groeten eloi

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:53

FeaR

In GoT we trust

Waarom zat je zelf te denken aan de Onkyo 806?
Dus welke features heeft dat apparaat waardoor het je aanspreekt?

Persoonlijk zou ik voor dat geld voor een andere receiver gaan.
Dit omdat Onkyo de laatste jaren niet echt meer zo kwalitatief is als ze waren tijden het x05-tijdperk.
Wat je vooral terug ziet in het vermogen: Onkyo haalt het vermogen wat ze opgegeven niet. Al hebben jouw speakers door de 6 Ohm weerstand daar wel iets minder last van.

Dus als je echt €800,- uit wilt geven zou ik eerder gaan kijken naar:
Denon 2309
Marantz SR7001

Of andere merken als Yamaha en Pioneer (weet ik zo geen typenummers van).

Sony zou je ook nog als een optie kunnen beschouwen, maar met jouw budget zou ik het toch bij één van de merken houden die ik net postte.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga wel even kijken ja maar de denon die je zegt heb ik heel veel van gelezen en dat heeft me niet echt kunen overtuigen kijk maar eens bij deze link http://whathifi.com/Review/Denon-AVR-2309/.

maar ik zal de marantz even bekijken bedankt.

oh ja wat ik graag wil is alle opties wat betreft dts hd true hd thx 7.1 enzo/.

gr eloi

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:53

FeaR

In GoT we trust

Vanwaar dat THX?
Daar ga je dus al niets aan hebben in combinatie met die speakers.
Want THX helpt alleen als alles THX ondersteunt en jouw Jamo's doen dat niet.
Plus dat THX sowieso marketing is, maar dat terzijde.

Ik kan je hier verzekeren dat die Denon 2309 die jou dus niet kon overtuigen het beter gaat doen dan die Onkyo. Toegegeven dat de Onkyo meer ingangen heeft, maar kwalitatief is de Denon beter.
Nadeel van de Onkyo 806 is ook dat je een oudere versie kan treffen en dan krijg je problemen met de 1080p weergave. De Onkyo 806 gaat dan blauwe pixels vertonen op de zwarte vlakken van het beeld. Ik heb het zelf ook gehad en dat is de reden dat ik nu een Denon 2809 heb die dat probleem niet heeft.

offtopic:
Gelieve voortaan wel leestekens te gebruiken.
Dat leest een stuk makkelijker en het is overzichtelijker.
Plus het is standaard om merken met hoofdletters te schrijven. Dus geen "marantz dts hd true hd thx", maar Marantz, DTS HD, Dolby TrueHD en THX".
En groeten is niet nodig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:06

R-B

Blokkert

whathifi is ook niet de betrouwbaarste site :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.