Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64] PC valt spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11 08:37

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Ik heb nu sinds enkele weken een nieuw systeem draaien alleen wil het op sommige momenten spontaan uitvallen. Ik dacht eerst dat het iets hardware matigs zou zijn en dat me voeding of moederbord ergens contact zou maken met mijn kast, maar alles ligt nu uit me kast op mijn bureau en het probleem blijft.

Het is meestal als ik er niet achter zit en hij is in standby gesprongen, dat als ik terug kom dat hij zichzelf heeft herstart. Ik heb 2 manieren gevonden om het probleem te emuleren. Als ik een rar bestand uit pak op een netwerkpartitie, dan pakt hij voor 2 sec uit en valt mijn pc uit. Het is alleen bij die bepaalde rar en doet het altijd. Als ik mijn scanner aansluit en hij initialiseert deze, dan valt hij ook uit.

Het probleem doet zich eigenlijk nooit voor (op de 2 bovenstaande problemen na) als ik erachter aan het werk ben.

Ik heb vanmiddag mij moederbord geflashed naar de laatste versie, maar dit mocht ook niet baten. Het is nu nog even wachten of misschien Vista SP2 iets oplost, maar ik post mijn topic alvast misschien dat iemand al een oplossing weet.

specs:

Windows Vista x64 Home Premium SP1
Intel Core I7 920
GigaByte GA-EX58-EXTREME
Corsair TR3X6G1600C8D 6 GB
Seagate Barracuda 7200.11 1.5 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Zalman ZM750-HP 750 Watt

Verwijderd

Oke, da's vervelend. Valt ie al vanaf het begin van die twee weken uit?

Het lijkt mij in ieder geval toch een hardwarematig probleem, tenzij je een illegale Vista gebruikt...

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
Hij valt al vanaf het begin uit en het lijkt idd een hardware matig probleem of een combinatie van aansturing en hardware. Het rare is nu dat als ik een van de twee acties uitvoer de computer zichzelf uitschakelt, dus dan zou ik het eerder op software gooien.

Verwijderd

Lijkt het niet eerst verstandig dat je de logboeken nakijkt, misschien staan daar wel errors in na het uitvallen of herstarten

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

wat zit er juist in da rar bestand ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Lijkt me iets met je voeding ofzo? Gebeurt het ook als je bijvoorbeeld een spel start en je dvd-speler gaat draaien? Dat was bij mij iig toen mijn voeding gaar was...

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-10 11:27
Wat zijn je temperaturen?

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
Ik heb even getest en zodra mijn pc vastliep kwam de volgende wmi melding tevoorschijn in het logboek:

Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in naamruimte //./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen.

Daar heb ik even op gezocht en kwam een topic tegen, waarin werd vermeld dat om deze melding weg te halen je het volgende moest uitvoeren:

Open een Commandline-venster (Toets cmd bij zoeken in het startmenu en druk op enter).
Voer dan de volgende commando's in:

1. net stop winmgmt
2. DEL C:\Windows\System32\wbem\Repository\*.*

Start dan de computer opnieuw op. En laat het systeem dan een paar minuten idle staan.
Er zullen een aantal melding komen in de logboeken maar dat maakt even niet uit.
Start dan de pc weer opnieuw op. Als het goed is moet het nu opgelost zijn.

Dit heb ik gedaan, dit lost wel het probleem van de wmi melding op, maar helaas niet het probleem van herstarten.

In dat rar bestand zit muziek, maar het gebeurd ook als ik de 40e rar naar mijn desktop wil kopieren. Hier gaat het dus waaschijnlijk ook fout met uitpakken.

Voeding lijkt me niet het probleem, hij doorstaat alle stresstesten zonder problemen.

Mijn temperaturen gemeten met realtemp en deze liggen tussen de 31 en 38 graden.

Als ik op die wmi melding google, krijg ik ook wat hits over mensen met videokaart problemen. Ik ga dus nu even mijn drivers deinstallen en kijken wat er gebeurd. Tot zover bedankt voor de reacties en word vervolgd.

\\edit
Ok deinstallen van videokaart drivers lost niets op.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

als ik het zo hour zou ik je geheugen toch (nog) eens aan een test onderwerpen.
even een vraagje aan de rest van de tweakers, kan het zijn dat het writeback cache van je HDD het ook kan begeven, met als gevolg gegevensverlies ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik dacht eerst dat het iets hardware matigs zou zijn en dat me voeding of moederbord ergens contact zou maken met mijn kast, maar alles ligt nu uit me kast op mijn bureau en het probleem blijft.
Volgens mij is het toch iets hardwarematigs. Check eens je RAM geheugen met MemTest86+, voltages van je voeding met SpeedFan of HWMonitor, enz.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Freddy_Fish

Freddy_Fish

Topicstarter
Memtest loopt nu, maar nog geen errors. Ik probeerde nog de laatste drivers voor mijn netwerkkaart te installeren, omdat mijn pc uitviel bij het kopiëren van die rar over het netwerk. Met de laatste lan drivers bleef mijn pc uitvallen zodra deze in windows kwam. Na de geheugen check ga ik mijn pijlen daar even op richten.

\\edit
Nou dat memtest geloofde ik ook wel na 2 uur zonder errors. Heb mijn onboard netwerkkaarten uitgeschakeld in de bios en een oud pci kaartje in mijn kast gestopt en het loopt als een zonnetje. Wel een beetje vaag heb zo'n beetje alle drivers geïnstalleerd voor de onboard chip die ik kon vinden en alleen de op cd bijgeleverde versie deed het. Nouja deed het hij kwam in windows en werkte zonder dat mijn computer uitviel.

Ik laat mijn pc morgen ff een paar uur aanstaan om te kijken of het probleem van uitvallen hiermee is opgelost. Dan heb ik alleen nog het probleem hoe ik mijn onboard netwerkkaarten aan de praat krijg, misschien dat er over een paar maanden een beter driver voor is.

[ Voor 52% gewijzigd door Freddy_Fish op 28-05-2009 23:34 ]

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Freddy_Fish schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:40:
Memtest loopt nu, maar nog geen errors. Ik probeerde nog de laatste drivers voor mijn netwerkkaart te installeren, omdat mijn pc uitviel bij het kopiëren van die rar over het netwerk. Met de laatste lan drivers bleef mijn pc uitvallen zodra deze in windows kwam. Na de geheugen check ga ik mijn pijlen daar even op richten.

\\edit
Nou dat memtest geloofde ik ook wel na 2 uur zonder errors. Heb mijn onboard netwerkkaarten uitgeschakeld in de bios en een oud pci kaartje in mijn kast gestopt en het loopt als een zonnetje. Wel een beetje vaag heb zo'n beetje alle drivers geïnstalleerd voor de onboard chip die ik kon vinden en alleen de op cd bijgeleverde versie deed het. Nouja deed het hij kwam in windows en werkte zonder dat mijn computer uitviel.

Ik laat mijn pc morgen ff een paar uur aanstaan om te kijken of het probleem van uitvallen hiermee is opgelost. Dan heb ik alleen nog het probleem hoe ik mijn onboard netwerkkaarten aan de praat krijg, misschien dat er over een paar maanden een beter driver voor is.
geen 64 bit driver ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Pagina: 1