Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma network monitor

Pagina: 1
Acties:

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 12:51
Beste mede-tweakers,

Ik ben op zoek naar een programma dat voor mij kan kijken welke URL's een applicatie aanroept en welke data er meegestuurt wordt (bijvoorbeeeld post) en welke data er gereturnt wordt. Ik had na veel zoeken het programma URL Snooper gevonden, maar deze laat alleen echt de URL zien, en niet de uitgewisselde data (voor zover ik weet).

Heeft iemand enig idee hoe je zoiets noemt, of een programma kent (betaald of niet betaal maakt niet uit)?

Bij voorbaat dank!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Wireshark.

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
/oftopic heb je al een oplossing voor het probleem met geluid van je samsung plasma.erikdeperik in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) ..."
ik heb hetzelfde probleem nl

edit/fix gevonden

[ Voor 6% gewijzigd door erikdeperik op 13-06-2009 22:30 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
packetyzer, wireshark, ....

zowat elke network sniffer (en met die term vind je er waarschijnlijk al verschillende) is er voor bruikbaar.

om te weten van welke applicatie het komt heb je bv:
netstat -a -b
of
netstat -a -o

(op de commandolijn van windows xp en vista, linux heeft waarschijnlijk ook zoiets, de -b toont direct de .exe die die poort gebruikt, -o het proces id waarmee je in taakbeheer dan weer die juiste applicatie kan vinden)

daarmee kan je zien welke applicatie welke poort gebruikt, waarmee je in je packetsniffer (*google-hint*) dan weer enkel dat verkeer kunt filteren. en al de rest is gewoon kwestie van ervaring/kennis hebben van het gebruikte programma en hoe netwerkverkeer is opgebouwd om alles te kunnen vinden.

onderbuur: bedankt voor aanvulling en idd netstat -ano geeft meer duidelijkheid (alles in cijfer materiaal, ipv met benamingen), maar ik gebruik de -n zelf niet omdat de sniffer die ik gebruik (packetyzer) ook weergeeft of het een arp, dns, http, https, of ander bekend verkeer/protocol is. en mbv een dnsnaam weet je vaak ook vrij rap waar het verkeer heen gaat en/of het gewenst is.
(de packet inhoud geeft me dan nog altijd de nummer voor een filter, maar om snel te zien of er verkeer langsgaat, en een idee te hebben hoeveel en wat voor iets, was voor mezelf de netstat -a -o (of -b) niet nodig)

[ Voor 28% gewijzigd door soulrider op 13-06-2009 20:31 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
soulrider schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:09:
packetyzer, wireshark, ....

zowat elke network sniffer (en met die term vind je er waarschijnlijk al verschillende) is er voor bruikbaar.

om te weten van welke applicatie het komt heb je bv:
netstat -a -b
of
netstat -a -o

(op de commandolijn van windows xp en vista, linux heeft waarschijnlijk ook zoiets, de -b toont direct de .exe die die poort gebruikt, -o het proces id waarmee je in taakbeheer dan weer die juiste applicatie kan vinden)

daarmee kan je zien welke applicatie welke poort gebruikt, waarmee je in je packetsniffer (*google-hint*) dan weer enkel dat verkeer kunt filteren. en al de rest is gewoon kwestie van ervaring/kennis hebben van het gebruikte programma en hoe netwerkverkeer is opgebouwd om alles te kunnen vinden.
netstat -ano ftw :)

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

fiddler voor het easy werk, wireshark voor het uitgebreidere :D

[ Voor 40% gewijzigd door SenZatioN op 13-06-2009 20:18 ]

My software never has bugs, it just develops random features...

Pagina: 1