Kon geen gewoon topic vinden over HD's algemeen. Ik heb in mijn kast naast mijn primaire schijf nog twee schijven ingebouwd. De eerste schijf is een moderne via sata verbinding, de andere twee via IDE.
Omdat de voeding nog maar ruimte had voor 1 schijf heb ik daar een voedingsplitter tussen gedaan.
Nou komt het raadseltje. Als ik de extra schijven aansluit werken ze allebei los van elkaar prima. Maar heb ik ze beide gelijk eraan hangen krijg ik in mijn bios een melding dat de schijf corrupted zou zijn (slave3) en kan ik met F1 verder opstarten maar is geen enkele schijf zichtbaar.
Iemand een idee hoe dit kan?
Wat betreft de jumpers:
- slave 1 heeft 4 setjes waarbij een jumper op het 3e setje zit.
- slave 2 heeft 5 setjes, de vierde is alleen een pinnetje boven. Daar zit ook een jumpertje over.
Zou het in de jumpertjes zitten waardoor ze samen tegelijkertijd niet werken en los van elkaar wel?
Het is toch weer een extra 400 gb als ik beide schijven kan gebruiken.
Bvd!
Omdat de voeding nog maar ruimte had voor 1 schijf heb ik daar een voedingsplitter tussen gedaan.
Nou komt het raadseltje. Als ik de extra schijven aansluit werken ze allebei los van elkaar prima. Maar heb ik ze beide gelijk eraan hangen krijg ik in mijn bios een melding dat de schijf corrupted zou zijn (slave3) en kan ik met F1 verder opstarten maar is geen enkele schijf zichtbaar.
Iemand een idee hoe dit kan?
Wat betreft de jumpers:
- slave 1 heeft 4 setjes waarbij een jumper op het 3e setje zit.
- slave 2 heeft 5 setjes, de vierde is alleen een pinnetje boven. Daar zit ook een jumpertje over.
Zou het in de jumpertjes zitten waardoor ze samen tegelijkertijd niet werken en los van elkaar wel?
Het is toch weer een extra 400 gb als ik beide schijven kan gebruiken.
Bvd!