Vervanging voor een WRT54G v.7 gezocht. Tips?

Pagina: 1
Acties:

• Sant_Styx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-10-2025
Beste tweakers.

Ik wil een andere gateway dan mijn huidige WRT54G v.7 hebben, aangezien wij ook casema/ziggo internet hebben en dit dus niet samen blijkt te gaan. Na een hoop resetten en zoeken op internet kwam ik hier gisteren achter.

Ik was niet van plan nog een keer een linksys te kopen, maar wat moet ik nu wel kopen?

Wat heb ik:
Een Motorola Surfboard SBV5120E met ziggo internet.
3 pc's die internet via een kabel nodig hebben.
1 laptop die draadloos internet nodig heeft.

Ik zou eigenlijk gewoon een kabel van mijn ziggo-modem naar mijn nieuwe router willen en daarvanaf met alles op het internet kunnen.

Mijn vragen zijn nu dan ook:
Welke router moet ik kopen en hoe stel ik dit snel en simpel in om snel en zorgeloos huis-tuin-en-keuken internet te hebben?

Alvast bedankt :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Waarom kan dat niet met je wrt54g?

* Hooglander1 heeft een WRT54G en Ziggo en dat werkt prima...

[ Voor 53% gewijzigd door Hooglander1 op 27-05-2009 18:20 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53
er zijn versies van de wrt54g die absoluut niet samen willen met het ziggo modem. Zoek maar wat rond op got, er zijn zat topics over te vinden.

Wat voor eisen heb je aan de router? N ondersteuning? moet er eventueel een printer/externe hd op aagesloten kunnen worden. En heb je verder zelf al rondgezocht naar reviews etc

• Sant_Styx
Ik heb al ruim een half jaar dezelfde problemen als de poster en vele anderen in dit topic:Link

Edit:
Het grootste probleem is dat ik een modem zoek dat zeker geen problemen geeft i.c.m. Ziggo internet. Maar dit is natuurlijk niet te zien in productreviews.
Er hoeft verder niks op aangesloten te worden. De printer is aangesloten op 1 van de pc's en dat werkt prima.

[ Voor 45% gewijzigd door Sant_Styx op 27-05-2009 19:13 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Meestal kan je het nog gewoon terugsturen hoor, dus dan kan je een willkeurige aanschaffen.

Als je iets voor de toekomst wilt kopen, kan je eens kijken naar N-wlan en een hoge wan-lan throughput.

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

De problemen met de routers waren mij niet bekend trouwens, vandaar mijn reactie

• Sant_Styx
Het hoeft niet per se over 10 jaar nog perfect/snel te zijn.
Stel dat ik nu geen draadloos internet hoef te hebben, kan ik dan volstaan met een simpele switch?

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:35

mbr

Ik heb een Sitecom Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router (WL-308). Werkt perfect in combinatie met Ziggo. Enige nadeel is dat er geen ondersteuning is voor de 5 GHz band.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Je kunt op v7 ook geen DD-WRT zetten. Misschien dat dat je problemen had verholpen.

• Sant_Styx
Nee, die oplossing viel ook af omdat het inderdaad de v7 is, die geen firmware accepteert.

mbr, Denk je dat er een soortgelijke goedkopere oplossing is? Want de Sitecom Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router (WL-308) kost al gauw 130 euro en ik hoef niet per se een high-end oplossing ^^

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Sant_Styx schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:12:
Nee, die oplossing viel ook af omdat het inderdaad de v7 is, die geen firmware accepteert.

mbr, Denk je dat er een soortgelijke goedkopere oplossing is? Want de Sitecom Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router (WL-308) kost al gauw 130 euro en ik hoef niet per se een high-end oplossing ^^
Ga dan naar de dichtsbijzijnde zaak en vraag om de goedkoopste router, dikke kans dat het werkt...

Ik zie niet in waarom het niet zou werken, laat ik het zo zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 27-05-2009 20:16 ]

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:35

mbr

Hooglander1 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:15:
[...]

Ga dan naar de dichtsbijzijnde zaak en vraag om de goedkoopste router, dikke kans dat het werkt...

Ik zie niet in waarom het niet zou werken, laat ik het zo zeggen.
Helemaal mee eens. Ik zag dat de MM in Zoetermeer een Sitecom 802.11n router in de aanbieding heeft voor € 50.

• Sant_Styx
Ok, dan ga ik op jacht naar een koopje en de media markt probeer ik het eerst.

Bedankt Hooglander1 en mbr :D (en de anderen =D)
Pagina: 1