Beste Tweakers,
Ik ben vaker langs geweest op dit forum voor mijn zeer helse systeem.
Nu heb ik vanaf het begin af aan al een vreemd probleem, wat ik na heel veel google werk nog steeds niet kan oplossen.
Het zal misschien ook raar bij jullie in de oren klinken, ik ben in ieder geval nog geen geval tegen gekomen wat op dat van mij lijkt.
Mijn probleem:
Mijn PC heeft de rare eigenschap om na het opstarten (random tussen de 1 en de 20 minuten) vast te blijven zitten, deze vastloper heeft geen BSOD als gevolg, wel een raar en aanhoudend piepend geluid.
Het lijkt er op of de PC een error geluid wilt geven, maar dat hij voor het volledig afspelen van dit geluid meteen al blijft hangen: Gevolg, een harde irritante piep die je niet uit je speakers/pc wilt horen!
Het vreemde is, dat als ik de computer een reset geef tijdens die vastloper, dan is er geen probleem meer en blijft hij gewoon draaien.
Ik heb dit al sinds ik mijn systeem heb!
Mijn geheugen is al een keer geretourneerd naar Alternate, en die hebben geen problemen geconstateerd..
Ik had echt gedacht dat het hier aan lag, maar helaas!
Mijn 1TB Spinpoint is trouwens wel brak, dit weet ik omdat ik eerst continue BSOD's kreeg toen XP nog op die schijf geïnstalleerd stond.
Het kan misschien hier aan liggen, maar na XP te installeren op een andere harde schijf, en de gegevens op de 1TB disk te behouden was ik in ieder geval van mijn random BSOD's af.
Nu alleen de vastloper nog dus!!
Mijn Specs:
Voeding: Coolermaster M620
Moederbord: Fatal1ty FP-IN9 SLI
Processor(s): Intel® Core™ 2 Duo E6750
Geheugen: Corsair 2 GB DDR2-800 Kit
Hard Disk(s): Samsung SpinPoint F1
Videokaart:
- Nvidia 9600GT XXX Alpha Dog Edition 740M 512mb
- Driver 6.14.11.7416
DVD-romspeler: Optiarc DVD RW AD-7170A
Audio:
- Creative AudioPCI
- Realtek HD Audio (kapot, zie andere topic voor uitleg)
Version: 5.1.2600 SP 3 Build 2600
Bios Version/Date: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG, 12/17/2007
Als jullie nog meer gegevens nodig hebben om het probleem te constateren, roept u maar.
Ik kom er in ieder geval echt niet meer uit, en begin na ongeveer een jaar met een brak systeem te werken toch een beetje geïrriteerd te raken!
Kan iemand mij plz plz helpen!?
Bij voorbaat dank!
Yoram.
Ik ben vaker langs geweest op dit forum voor mijn zeer helse systeem.
Nu heb ik vanaf het begin af aan al een vreemd probleem, wat ik na heel veel google werk nog steeds niet kan oplossen.
Het zal misschien ook raar bij jullie in de oren klinken, ik ben in ieder geval nog geen geval tegen gekomen wat op dat van mij lijkt.
Mijn probleem:
Mijn PC heeft de rare eigenschap om na het opstarten (random tussen de 1 en de 20 minuten) vast te blijven zitten, deze vastloper heeft geen BSOD als gevolg, wel een raar en aanhoudend piepend geluid.
Het lijkt er op of de PC een error geluid wilt geven, maar dat hij voor het volledig afspelen van dit geluid meteen al blijft hangen: Gevolg, een harde irritante piep die je niet uit je speakers/pc wilt horen!
Het vreemde is, dat als ik de computer een reset geef tijdens die vastloper, dan is er geen probleem meer en blijft hij gewoon draaien.
Ik heb dit al sinds ik mijn systeem heb!
Mijn geheugen is al een keer geretourneerd naar Alternate, en die hebben geen problemen geconstateerd..
Ik had echt gedacht dat het hier aan lag, maar helaas!
Mijn 1TB Spinpoint is trouwens wel brak, dit weet ik omdat ik eerst continue BSOD's kreeg toen XP nog op die schijf geïnstalleerd stond.
Het kan misschien hier aan liggen, maar na XP te installeren op een andere harde schijf, en de gegevens op de 1TB disk te behouden was ik in ieder geval van mijn random BSOD's af.
Nu alleen de vastloper nog dus!!
Mijn Specs:
Voeding: Coolermaster M620
Moederbord: Fatal1ty FP-IN9 SLI
Processor(s): Intel® Core™ 2 Duo E6750
Geheugen: Corsair 2 GB DDR2-800 Kit
Hard Disk(s): Samsung SpinPoint F1
Videokaart:
- Nvidia 9600GT XXX Alpha Dog Edition 740M 512mb
- Driver 6.14.11.7416
DVD-romspeler: Optiarc DVD RW AD-7170A
Audio:
- Creative AudioPCI
- Realtek HD Audio (kapot, zie andere topic voor uitleg)
Version: 5.1.2600 SP 3 Build 2600
Bios Version/Date: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG, 12/17/2007
Als jullie nog meer gegevens nodig hebben om het probleem te constateren, roept u maar.
Ik kom er in ieder geval echt niet meer uit, en begin na ongeveer een jaar met een brak systeem te werken toch een beetje geïrriteerd te raken!
Kan iemand mij plz plz helpen!?
Bij voorbaat dank!
Yoram.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 16:40 ]