Ik probeer 2 arrays random te combineren
Want ik ben een map generator aan het maken voor een spel.
Daar heb ik maps en gametypes
De aantal maps kunnen worden geselecteerd en daarbij moeten dan evenveel gametypes worden geselecteerd
Even een simpel voorbeeltje:
Wat er dan gegenereerd moet worden is dan zoiets als:
Alleen het combineren lukt me niet.
En kan ik ook nergens vinden
Wat ik wel heb gevonden is dat de arrays bij elkaar worden gevoegd
zoals:
Maar hier heb ik niet veel aan omdat de gametypes bij de maps moeten worden gevoerd.
Ik vroeg me af of hier een functie ofzoiets voor is om de arrays te "combineren"?
Op google kon ik alleen bovenstaande voorbeeld vinden, maar niet het gene wat ik zocht
Het mag natuurlijk ook dat 2 lists ofzoiets worden samengevoegd.
Het hoeft niet specifiek een array te zijn, maar daar leek het mij het makkelijkste mee.
Want ik ben een map generator aan het maken voor een spel.
Daar heb ik maps en gametypes
De aantal maps kunnen worden geselecteerd en daarbij moeten dan evenveel gametypes worden geselecteerd
Even een simpel voorbeeltje:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| public void array() { string[] array1; string[] array2; array1 = new string[] { "1", "2", "3", "4"}; array2 = new string[] { "a", "b", "c", "d"}; } |
Wat er dan gegenereerd moet worden is dan zoiets als:
C#:
1
| array3 = new string[] { "2d", "1c", "4a", "3b" }; |
Alleen het combineren lukt me niet.
En kan ik ook nergens vinden
Wat ik wel heb gevonden is dat de arrays bij elkaar worden gevoegd
zoals:
C#:
1
| array3 = new string[] { "1", "2", "3", "4", "a", "b", "c", "d" }; |
Maar hier heb ik niet veel aan omdat de gametypes bij de maps moeten worden gevoerd.
Ik vroeg me af of hier een functie ofzoiets voor is om de arrays te "combineren"?
Op google kon ik alleen bovenstaande voorbeeld vinden, maar niet het gene wat ik zocht
Het mag natuurlijk ook dat 2 lists ofzoiets worden samengevoegd.
Het hoeft niet specifiek een array te zijn, maar daar leek het mij het makkelijkste mee.
Het zal je maar gebeuren...