[JAVA]jPanel in jTabbedPane handmatig tonen? *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Java applicatie gemaakt in Netbeans waarin een jTabbedPane zit met daaraan 3 jPanel's (tabbladen) gekoppeld. Nu wordt standaard de laatste tabblad getoond (waarschijnlijk omdat een object op deze jPanel de focus opeist.) maar ik wil dit veranderen naar de eerste tabblad (zoals dit hoort).

Dit doe ik doormiddel van de volgende code:

code:
1
this.tabMain.setSelectedIndex(0);

Er gebeurd alleen niets, nog steeds wordt de laatste tabblad getoond.

Wat ik verder heb geprobeerd:
- Focus tabblad proberen te wijzigen met requestFocus
- Een object op de hoofdtabblad gefocussed met requestFocus
- Vierde tabblad aangemaakt (waardoor het hoofdtabblad vreemd genoeg wel meteen getoond wordt) en deze proberen te verwijderen (dan foccussed hij het andere tabblad weer)
- setSelectedComponent(hoofdTabblad)
- Ongetwijfeld nog meer, ik ben de tel hiervan kwijt

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ben nu al een paar uur bezig met het meest simpele wat er moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit hoort beter thuis in PRG aangezien het om een concreet Java probleem gaat. Ook heb ik even je Topic Titel aangepast.

SEA -> PRG

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zal even zoeken of dit nog ergens anders gebeurt (bijv. ergens later in de code setSelectedIndex(2) of dat de derde tab later wordt toegevoegd (misschien dat dat nog een selectie veroorzaakt).

Kan je misschien even testen met een button die de selectie doet.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Standeman schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 16:22:
Ik zal even zoeken of dit nog ergens anders gebeurt (bijv. ergens later in de code setSelectedIndex(2) of dat de derde tab later wordt toegevoegd (misschien dat dat nog een selectie veroorzaakt).

Kan je misschien even testen met een button die de selectie doet.
Ik weet niet wat ik gedaan heb maar nadat ik een keyEvent gemaakt had op het hele formulier en daar handmatig een tab kon selecteren, werkte het wel opeens. Die keyEvent weer weggehaald en werkt nog steeds goed.

Heeft waarschijnlijk niets met elkaar te maken maar heeft dus wel gewerkt... vaag :/

In ieder geval bedankt voor je hulp :)