Mijn feedback op het artikel genoemd in topicnaam is iets breder dan wat volgens mij in het spel-/tikfoutjes topic hoort, vandaar dit aparte topic.
De titel en de kern van het bericht suggeren dat de Amerikaanse tieners gemiddeld 2272 sms'jes per maand hebben verstuurd. Echter in het originele nieuwsbericht kom ik de zin tegen:
Daar komt nog bij dat smsjes naar meerdere mensen of met meerdere 'delen' (langer dan 160 karakters) tellen als meerdere smsjes, maar natuurlijk slechts één 'bericht' vertegenwoordigen, dus het aantal echte 'berichten' valt nog lager uit...
Ik hoop dat de redactie het met mij eens is dat dit toch een degelijk nuancering in het nieuwsbericht verdient, want gezien de reacties die er nu al zijn interpreteren de meeste lezers het getal toch als een bizar hoog aantal sms-jes per dag. Te hoog dus naar mijn mening.
De titel en de kern van het bericht suggeren dat de Amerikaanse tieners gemiddeld 2272 sms'jes per maand hebben verstuurd. Echter in het originele nieuwsbericht kom ik de zin tegen:
Ik hoop dat mijn accentuering in de quote al een beetje de crux geeft van mijn waarneming, namelijk dat het getal de som is van het gemiddelde aantal verstuurde én ontvangen sms-jes. Als je dit puur één op één zou bekijken zouden de 'tieners' dus slechts gemiddeld 1136 smsjes per maand versturen!Spurred by the unlimited texting plans offered by carriers like AT&T Mobility and Verizon Wireless, American teenagers sent and received an average of 2,272 text messages per month in the fourth quarter of 2008, according to the Nielsen Company — almost 80 messages a day, more than double the average of a year earlier.
Daar komt nog bij dat smsjes naar meerdere mensen of met meerdere 'delen' (langer dan 160 karakters) tellen als meerdere smsjes, maar natuurlijk slechts één 'bericht' vertegenwoordigen, dus het aantal echte 'berichten' valt nog lager uit...
Ik hoop dat de redactie het met mij eens is dat dit toch een degelijk nuancering in het nieuwsbericht verdient, want gezien de reacties die er nu al zijn interpreteren de meeste lezers het getal toch als een bizar hoog aantal sms-jes per dag. Te hoog dus naar mijn mening.
[ Voor 5% gewijzigd door The Third Man op 27-05-2009 15:13 ]