'Amerikaanse tieners sturen gemiddeld 2272 sms'jes per maand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Mijn feedback op het artikel genoemd in topicnaam is iets breder dan wat volgens mij in het spel-/tikfoutjes topic hoort, vandaar dit aparte topic.

De titel en de kern van het bericht suggeren dat de Amerikaanse tieners gemiddeld 2272 sms'jes per maand hebben verstuurd. Echter in het originele nieuwsbericht kom ik de zin tegen:
Spurred by the unlimited texting plans offered by carriers like AT&T Mobility and Verizon Wireless, American teenagers sent and received an average of 2,272 text messages per month in the fourth quarter of 2008, according to the Nielsen Company — almost 80 messages a day, more than double the average of a year earlier.
Ik hoop dat mijn accentuering in de quote al een beetje de crux geeft van mijn waarneming, namelijk dat het getal de som is van het gemiddelde aantal verstuurde én ontvangen sms-jes. Als je dit puur één op één zou bekijken zouden de 'tieners' dus slechts gemiddeld 1136 smsjes per maand versturen!

Daar komt nog bij dat smsjes naar meerdere mensen of met meerdere 'delen' (langer dan 160 karakters) tellen als meerdere smsjes, maar natuurlijk slechts één 'bericht' vertegenwoordigen, dus het aantal echte 'berichten' valt nog lager uit...

Ik hoop dat de redactie het met mij eens is dat dit toch een degelijk nuancering in het nieuwsbericht verdient, want gezien de reacties die er nu al zijn interpreteren de meeste lezers het getal toch als een bizar hoog aantal sms-jes per dag. Te hoog dus naar mijn mening.

[ Voor 5% gewijzigd door The Third Man op 27-05-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouyann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 12:23
Dat zijn echt veel sms'jes kan mij echt niet voorstellen dat je zoveel sms'en per maand kan sturen/ontvangen. In Nederland zie je dat ook tegenwoordig veel. kennis van mij heeft dit probleem ook met de kind die stuurt rond de 1000 sms'en per maand.

Als ik vanuit ga dat gemiddeld mens 8 uur per dag slaapt dan moet die de rest van de 16 uur elke uur 5 sms'en sturen. Hier gaat het nog over studenten(tieners), komt op neer dat elke student gemiddeld 5 sms'en tijdens elke les stuurt (ongv dan). Moet je ook nog rekening houden met de tijd die zij besteden op msn/myspace enz. |:(

Weten zij nog wel wat studeren, sporten is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pouyann schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:27:
Dat zijn echt veel sms'jes kan mij echt niet voorstellen dat je zoveel sms'en per maand kan sturen/ontvangen
75 per dag is - onbeperkt - helemaal niet zo veel.

Stel je bent tiener: 10 vrienden, 10 berichtjes (5 sturen, 5 ontvangen) per dag is al 100 SMSjes per dag.

Ik vind 2000 dan niet echt overdreven (want het gaat om een totaal van ontvangen en verzonden he). En mensen die dat erg veel vinden: die zitten zelf zeker ook nooit achter MSN/IRC/Mail? Dan stuur je ook heel wat berichtjes per dag/maand. Wat maakt SMSen opeens slechter dan MSN, als ze allebei gratis zijn? Lekker hypocriet! En iemand met z'n phone kan nog eens lekker buiten zitten SMSen, en niet de hele dag achter z'n PCeetje zitten MSNen.

En als het toch onbeperkt is: als je net wat leuks mee hebt gemaakt kun je één bericht sturen aan 20 personen: het is toch gratis. Zo gaat het natuurlijk ook een stuk harder. Het is onvergelijkbaar met jouw eigen situatie: aangezien jij er wel voor betaalt. Let maar eens op als het hier ook gratis wordt: dan wordt het tijd voor filters, anders ga je ook hier de hele dag overspoeld worden met onzin berichtjes 24/7 van anderen - en dan moet je weer verplicht antwoorden enzo want dat wordt weer verwacht..argh.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 11:39

arnoudwokke

Redacteur
@Lekkere kwal (mooie nick trouwens ;)): terechte kritiek en ik heb de tekst van artikel op aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Topicstarter
Dank

Dan wordt het dus zo'n 37 per dag sturen, dat is als je 8 uur slaapt per etmaal 2 tot 3 per uur. Veel ja, extreem nee.

[ Voor 6% gewijzigd door The Third Man op 27-05-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

arnoudwokke schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:38:
@Lekkere kwal (mooie nick trouwens ;)): terechte kritiek en ik heb de tekst van artikel op aangepast :)
Nu de titel nog ;)

@holoris, dat soort reacties kan je beter onder het artikel kwijt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Hooglander1 op 27-05-2009 15:41 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
@Hooglander1: en ook de titel gerepareerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
"De tieners kunnen zoveel sms'jes vversturen, volgens Nielsen is het totaal verstuurde en ontvangen berichten per tiener 2272, omdat diverse Amerikaanse providers al enige tijd onbeperkt sms'en aanbieden."
behalve de dubbele v: is het belangrijk de zin te ontwrichten door halverwege een enorme tangconstructie te bouwen? DIe bovendien herhaalt wat je in de eerste alinea al vertelde? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het is natuurlijk maar de vraag wat er in het originele artikel bedoeld werd. Is het zo dat ze zowel 2272 berichten versturen als 2272 berichten ontvangen. Of is dat getal de som van die twee. Volgens mij kan je dat uit de formulering "sent and received" niet opmaken, aangezien die and niet per se hoeft te staan voor de som van die twee. De zin kan ook een verkorte vorm zijn van:
American teenagers sent an average of 2,272 text messages per month and received an average of 2,272 text messages per month
Kuhlie schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:50:
"De tieners kunnen zoveel sms'jes vversturen, volgens Nielsen is het totaal verstuurde en ontvangen berichten per tiener 2272, omdat diverse Amerikaanse providers al enige tijd onbeperkt sms'en aanbieden."
behalve de dubbele v: is het belangrijk de zin te ontwrichten door halverwege een enorme tangconstructie te bouwen? DIe bovendien herhaalt wat je in de eerste alinea al vertelde? :)
Die zin moest ik inderdaad ook 2 keer lezen voordat ik hem doorhad. Is wat mij betreft inderdaad een nogal lelijke constructie die prima in twee losse zinnen had gekund. En aangezien het stukje over die 2272 al in zowel de titel als de lead genoemd is, kan dat inderdaad best weg gelaten worden lijkt me?

[ Voor 43% gewijzigd door Orion84 op 27-05-2009 16:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
ook fixed, met dank voor het melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Alleen die dubbel v bij versturen (in diezelfde zin) nog ff weg :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

en die is ook vverdwenen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1