Toon posts:

router stoort torrent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tussen mijn upc modem en de pc een zyxel p-334 staan. Als ik u-torrent gebruik gaat downloaden erg traag en kan ik geen gebruik maken van email of browser.
Met een directe verbinding loopt dl-speed op tot wel 1mb en kan ik gewoon doorsurfen. Licht het hier aan instellingen of is dit normaal?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je router wordt misselijk omdat je het aantal connections niet gelimiteerd hebt. Als je bij de Bandwidth-opties 'Global maximum number of connections' instelt op bijvoorbeeld 100 (je kan er uiteraard mee spelen/googlen wat de optimale waarde is) dan zou de vertraging al veel minder moeten zijn.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Wordt daarmee ook de werkingsproblemen van email en browser opgelost?

Verwijderd

je kan ook bijvoorbeeld een poort open zetten en deze dan aangeven in utorrent dat hij daar gebruik van moet maken.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:45:
Licht het hier aan instellingen of is dit normaal?
Kan beide. Heb je het al met andere instellingen of een andere router geprobeerd?

hint: (port-forwarding)

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:51:
Dat ligt er aan op wat voor manier je browser en mailprogramma "niet werken" ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:51:
Probeer het eens.

Verwijderd

Topicstarter
Andere instellingen, zoals demoniac aangaf, ga ik de komende dagen proberen. Praktisch probleem is dat ik een woonruimte huur (waar de modem staat) en de router in een kantoor naast ons. Dit kantoor is van onze verhuurder en heb ik niet zomaar toegang toe. Zolang ik hun niet stoor kan ik wel wat proberen, maar dit is allemaal off-topic volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:56:
[...]
Dat ligt er aan op wat voor manier je browser en mailprogramma "niet werken" ;)
Email geeft foutmelding (weet tekst niet precies) en browser geeft "kan geen verbinding worden gemaakt", u-torrent geeft altijd geel driehoekje (terwijl bij directe verbinding met modem altijd groen v-tje)

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:59:
Andere instellingen, zoals demoniac aangaf, ga ik de komende dagen proberen. Praktisch probleem is dat ik een woonruimte huur (waar de modem staat) en de router in een kantoor naast ons. Dit kantoor is van onze verhuurder en heb ik niet zomaar toegang toe. Zolang ik hun niet stoor kan ik wel wat proberen, maar dit is allemaal off-topic volgens mij.
Tsja, wil je fatsoenlijk torrentjes downloaden dan zal je toch wat poorten moeten configureren in de router. Is dit niet mogelijk dan zul je toch genoegen moeten nemen met wat langzamere downloads.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:02:
[...]

Tsja, wil je fatsoenlijk torrentjes downloaden dan zal je toch wat poorten moeten configureren in de router. Is dit niet mogelijk dan zul je toch genoegen moeten nemen met wat langzamere downloads.
tsja, laatse 2 dagen steeds kabeltjes verwisseld buiten sluitingstijd. Maar dan moet alles 's ochtends weer gereset worden. Is ook niet handig :)

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:04:
tsja, laatse 2 dagen steeds kabeltjes verwisseld buiten sluitingstijd. Maar dan moet alles 's ochtends weer gereset worden. Is ook niet handig :)
In principe hoef je maar één instelling in de router te veranderen. Zorgen dat je eigen IP adres binnen de DMZ valt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1milibit (per seconde?) is zodanig traag dat je meer dan een millennium nodig hebt om een mp3tje binnen te halen - dat zou ik niet "gewoon" noemen 8)7

Moraal:
Let bij hoeveelheden data *altijd* op hoofdlettergebruik en schrijf in geval van twijfel bits en Bytes voluit.

m=mili (1/1000)
M=Mega (1000^2 of 1024^2)
b=bit (1/8 Byte)
B=Byte (8 bit)

Dat je Mega bedoelt en niet mili is helder, maar of je het over bits of Bytes hebt des te minder.

Sowieso valt er weinig zinnigs over te zeggen als je niet ook vermeldt welk internetsnelheid je hebt. 1Mb/s (bit) bij 120Mbit/s ED3.0 valt redelijk tegen, 1MB/s (Byte) bij een 8Mbit abo is uitstekend.

Verder is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je hier een topic opent. Google eens op utorrent p334 performance - de eerste hit zou je al flink op weg kunnen helpen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist dat er iets met die hoofdletters was, alleen niet precies. Heb het dus simpel gehouden in de hoop dat men het snapte. Ik nu dus ook ;)

Verwijderd

Topicstarter
enneh ik heb 10Mbit/s abo.
Google (en dit forum) heb ik gezocht middels ''traag internet router' combi's. Zal jou tip ook proberen
Pagina: 1