Verwijderd

Topicstarter
heb zopas stukken van een kennis overgenomen en in mijn kast ingebouwd. het betreft de volgende onderdelen:

Quad core Q6600 2.4hz
4x1gig 1066 hz DDR2 OCZ
Geforce 8800 series GTX 728mb
Xilence 600 watt power suply
Asus P5K E -Wifi Ap
2x 500gig 32mb S-ata (raid)
Vista ultimate 64 bit

het ding heeft 2 weken ongeveer vlot en soepel gewerkt tot ineens hij moeite kreeg met het opstarten; de bootprocedure liep normaal; ik kreeg het windows laadvenster te zien en dan ineens juist voordat men die zogezegde bol krijgt van vista reboote hij zich terug. kinderziektes dacht ik en na reboot was het vanzelf terug in orde. mn pc had nu ganse nacht gedraait en toen ik vanmorgen mn scherm aanzette zag ik niets meer. harde reboot dan maar en nu gebeurd het dat elke keer ik dat windows vista openingsscherm zie dat hij zich auto terug gaat booten. als ik in safe mode probeer juist hetzelfde resultaat. als ik via de vista dvd probeer te booten zegt hij dat er fouten zijn maar hij blokkeerd gewoon en ik krijg foutmeldingen naar mn kop gesmeten tot en met. een greep uit het aanbod: 0X0000007E, 0X0000009A, 0X0000221 enz. ik ben nu voor de moment een memtest aan het uitvoeren maar dat ziet er niet zo goed uit. ik zit halfweg en heb zo'n 44000 errors totnu. ik weet dat het geheugen voordat ik die onderdelen had ook al eens de geest had gegeven dus dit is splinternieuw nu. als het geheugen terug defect is dan zou er toch ergens iets in die pc moeten zijn dat dit veroorzaakt want 2x op korte tijd is toch heel verdacht niet? om af te sluiten, ik ben geen techneut maar ik doe mn uiterste best om er aan uit te geraken. bedankt alvast voor de hulp.... ben echt rade- en moedeloos..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als geheugen defect is dan kun je dit soort errors verwachten, maar het kan ook goed aan de instellingen liggen. OCZ spul is doorgaans geheugen dat extra prik nodig heeft, en niet genoeg heeft aan de 1.8V die het standaard krijgt, maar 2.1 of soms 2.2V nodig heeft om stabiel te kunnen werken.
Stel dat eerst eens goed in.
Mocht je dan nog problemen houden, pak de QVL erbij en zorg dat je geheugen hebt dat daarop staat. Asus staat erom bekend nogal kieskeurig te zijn met sommige borden. Het beste is dan om geheugen te pakken dat zeker werkt.

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:48
Misschien kan je deze Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doornemen om je probleem op te sporen.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem ondertussen (voorlopig?) weer aan de praat. heb latje per latje eruit gehaald en ben nu zover dat ik 1 latje defect heb ofwel de bank op het moederbord; mankeerd ook zo'n klepje blijkbaar. dus ik heb nu 3gig steken. kan dit kwaad? om even te reageren op je post TERW_DAN hoe stel je het voltage in? bedankt alvast voor de reply's en de hulp.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 13:16 ]