How about....
"Alternate timelines".
We beginnen, zoals deze sequence, met 1 plaatje; verschaft door de GFX crew of een 'luky bastard' die we aanwijzen. Vervolgens kan iedereen aan de slag (dus niet zitten wachten op de vorige) en kan men een "reply" maken op dat plaatje, die overigens ook gewoon weer over gaat zoals deze sequence deed. Op die plaatjes kunnen dan weer "replies" gemaakt worden en daar weer op en daar weer op.
Als resultaat heb je dan een startplaatje en een x-tal 2
e plaatjes. Daar kun je dmv klikken op dat plaatje doorheen 'bladeren' op de "sequence4" site. Elke klik zal een nieuwe 'timeline' tonen (lees: andere sequence). Van elk gekozen "tak" wordt de eerste (of hell, voor mijn part een random) plaatje getoond enz. enz. zodat als je op plaatje twee klikt er meteen een hele rij (3, 4, 5, etc.) getoond wordt van die 'timeline'/sequence. En plaatje 3, 4, etc. zijn dan ook weer klikbaar.
Al met al krijg je dus een boomstructuur...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| +- Afb Aa +- Afb Aa1
| |
| +- Afb Aa2
|
+- Afb A +- Afb Ab
|
| +- Afb Ba
| |
root (crew) +- Afb B +- Afb Bb +- Afb Bb1
| |
| +- Afb Bc
|
+- Afb C +- Afb Ca
| +- Afb Cb1
| |
| |
+- Afb Cb +- Afb Cb2
|
|
+- Afb Cb3 |
Weergave is net als op Sequence3.nl dus 1 complete lijn v.l.n.r. maar afhankelijk van waar je klikt krijg je een andere timeline te zien. De beginweergave zal dan (bijv.) zijn:
(Of, random)
Klik je in "Root - A - Aa - Aa1" op plaatje A dan zal A wijzigen naar B (dan C, en dan weer A) en de hele tijdlijn wijzigen naar Root - B - Ba. Klikken op Ca zal dan resulteren op Cb, Cc en dan weer Ca etc. waarbij Cb weer een Cb1 zal tonen (waar weer op geklikt kan worden als er nog "replies" zijn).
Het voordeel hiervan is dan we allemaal zoveel kunnen photoshoppen als we willen en niet hoeven te wachten op elkaar. Iedereen kan tegelijkertijd aan (zeg) Aa bezig zijn. Alleen wordt bij inzenden die inzending dan (afhankelijk van wanneer 'ie binnen komt) Aa, Ab, Ac of whatever. Enige vereiste is dat 'ie dan aansluit op A.
Dit alles wel even onder een klein voorbehoud; ik moet 't nog in de groep gooien en er moet wat aan te automatiseren zijn want ik heb geen zin om wekelijks of dagelijks die site met de hand bij te werken

Dat automatiseren is 't probleem niet maar ik durf niet te zeggen of we zoiets in afzienbare tijd kunnen realiseren (hoewel ik met een avondje devven we een leuk opzetje zal hebben). Long story short: ik kan (en wil) geen beloftes doen
mocht dit idee leuk blijken.
[
Voor 11% gewijzigd door
RobIII op 05-10-2009 16:56
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij