Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fp/bug/feat] Gegeven moderatie verdwijnt niet consequent

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Ik zat mijn moderatie performance eens door te nemen en het viel mij op dat bij oudere moderaties je gegeven moderatie verdwijnt, maar dit verdwijnt dus niet bij elke post.

Bij Verwijderd in 'reviews: Preview: Battlefield - Heroes' staat nog wel de gegeven moderatie en bij Little Penguin in 'nieuws: Google-topman: Google-phone zou te veel beperkingen hebben' bijvoorbeeld niet meer.

Een vreemde zaak als je het mij vraagt.

Tot zover de bug, nu de feature. Zou het mogelijk zijn dat je moderatie er altijd bij staat? Is wel zo handig als je je moderatieperformance aan het doornemen bent en je klikt een paar rare afwijkende posts aan dat je dan nog kan zien wat jij hebt gegeven. Hopelijk is dit met niet al teveel gedoe mogelijk.

offtopic:
Ik ben niet de naam vergeten \o/

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Een vreemde zaak als je het mij vraagt.
Niet helemaal; bij reacties die je niet meer kan modereren (vanwege leeftijd) wordt gewoonweg niet meer de gegeven moderatie opgehaald. Dat is deels vanuit het idee dat het toch niet meer uit maakt wat je hebt gemodereerd want je kan het toch niet meer wijzigen, maar deels ook vanuit performance oogpunt.

Intentionally left blank

Verwijderd

Je zou toch zeggen dat performance tegenwoordig niet zo'n issue meer is? Hardware is goedkoop en snel en servers staan toch (bijna) altijd niets te doen? En internetverbindingen (van gebruikers) zijn ook inmiddels ook snel genoeg...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 23:01 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:48:
[...]

Niet helemaal; bij reacties die je niet meer kan modereren (vanwege leeftijd) wordt gewoonweg niet meer de gegeven moderatie opgehaald. Dat is deels vanuit het idee dat het toch niet meer uit maakt wat je hebt gemodereerd want je kan het toch niet meer wijzigen, maar deels ook vanuit performance oogpunt.
Het vreemde is dus dat ik het bij één van die dus wel had, terwijl die vast stond en en je die dus ook niet meer kan wijzigen.

Het performance punt had ik ook al in mijn achterhoofd, als dit idd wat resources vreet dan is het inderdaad een nutteloze feature, al zou het leuk zijn als ze bijvoorbeeld wel opkwamen als je een enkele reactie opvraagt om eens na te kijken waarom je daar zo raar had gemoddert. Maar dat is te low prio om daar een punt van te maken.
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:01:
Je zou toch zeggen dat performance tegenwoordig niet zo'n issue meer is? Hardware is goedkoop en snel en servers staan toch (bijna) altijd niets te doen? En internetverbindingen (van gebruikers) zijn ook inmiddels ook snel genoeg...
Grapjas...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Ik zit dan niet in het devteam van Tweakers maar ik meen toch dat je hier wat kort door de bocht gaat.
- Performance is altijd belangrijk bij het real time renderen van pagina's.
- Met een userbase van ~300.000 zullen die servers toch wel redelijk staan te blazen lijkt me
- Hardware is goedkoop, rackspace allerminst.
- Internetverbindingen van gebruikers hoeven maar redelijk kleine pagina's binnen te halen, het gaat om de rekenkracht die nodig is om de pagina's te renderen.

(mocht ik de plank weer mis slaan dan word ik graag verbeterd._ O-)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hooglander1 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:03:
[...]

Het vreemde is dus dat ik het bij één van die dus wel had, terwijl die vast stond en en je die dus ook niet meer kan wijzigen.
Ik moet bekennen dat ik niet de code heb opengetrokken om precies de condities te achterhalen ;)
Het performance punt had ik ook al in mijn achterhoofd, als dit idd wat resources vreet dan is het inderdaad een nutteloze feature, al zou het leuk zijn als ze bijvoorbeeld wel opkwamen als je een enkele reactie opvraagt om eens na te kijken waarom je daar zo raar had gemoddert. Maar dat is te low prio om daar een punt van te maken.
Ik zal in mijn achterhoofd houden of we daar wat minder restrictief kunnen zijn als ik weer eens in die code zit, maar inderdaad low prio helaas...
Performance is en blijft altijd een issue en op sommige punten, zoals bij een database, is het wat lastiger uitbreiden dan op andere punten...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dusdanig low-prio dat ik er maar wontfix van maak...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.