Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] PC Makkelijk herinstalleerbaar maken/houden

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 11:54
Hey,

Ik ben bezig met mijn PC te herinstalleren (Window XP SP3), een probleem waar wij alleen wel eens mee geconfronteerd worden vrees ik.

Eigenlijk zou ik graag een "makkelijke" manier vinden om dit op regelmatiger basis te doen. Tot nu toe doe ik het meestal door een paar zaken te kopiëren (zoals de mappen Mijn Documenten, Favorieten en Bureaublad en de pst file van Outlook kopiëren), waarna ik een verse windows installeer op dezelfde partitie. Ik neem dan ook nog een image hiervan (vroeger met Ghost, nu met Acronis). De image is op zich wel handig, maar na 2 jaar is die sowieso zo hopeloos verouderd en dus niet meer zo bruikbaar.

Nu vroeg ik me af hoe jullie dit aanpakken?
Hoe zorgen jullie er voor dat je PC makkelijk herinstalleerbaar is en blijft? _/-\o_

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Verwijderd

Dergelijke zaken op 'n extrene schijf of op de server installeren en de verwijzingen dmv 'n registry file laten veranderen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FirecrackerBE schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:25:

Eigenlijk zou ik graag een "makkelijke" manier vinden om dit op regelmatiger basis te doen.
Je kalender gebruiken en regelmatig je backups bijwerken :)

Bij echte backup routines kom je ook een GFS schema tegen waarbij je een baseline hebt, en vervolgens met een 'update' de rest actueel houdt.

Verder zie ik eigenlijk maar weinig echte discussiewaardige aanknopingspunten in je topicstart, zo mis ik waar je zelf als alternatief naar hebt gekeken ten opzichte van je huidige aanpak.

Kun je het opnieuw proberen, maar dan met een wat meer onderbouwde poging dan deze?

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 27-05-2009 13:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.